National

Au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații. Când va fi gata tronsonul

Publicat: 11 apr. 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații. Când va fi gata tronsonul
Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străbate munții.

Au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străpunge munții. Lucrarea are 31,33 kilometri și costă 4,25 miliarde de lei. Iată când va fi gata tronsonul.

Au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat faptul că au început lucrările pe Secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești. Acest tronson are 31,33 kilometri, costă 4,25 miliarde de lei și va fi gata în 2028. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străbate munții Carpați prin intermediul a două tuneluri.

,,Printre obiectivele care vor fi construite pe traseu se numără și viaductul de la km 13+181, care va avea o lungime de 650 m. Lungimea secțiunii 2 este de 31,33 km, iar construcția trebuie finalizată în anul 2028.”, a precizat Cristian Pistol.

Când va fi gata cea mai complexă autostradă din țară

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat noi imagini de pe autostrada Sibiu-Pitești, prima autostradă din România care va străpunge Carpații. Cele mai complexe lucrări au loc la tunelurile gemene ”Alina” și ”Daniela”, acolo unde au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire. Conform oficialului din Ministerul Transporturilor, dacă se păstrează ritmul actual al lucrărilor, atunci autostrada va fi gata înainte de termen, adică 2028.

,,Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, a declarat  Irinel Ionel Scrioșteanu.

O altă veste vine de la Ministrul Transporturilor. Ministrul Transporturilor a precizat că va intra în licitație încă un lot din Autostrada A8. Porțiunea de autosradă va lega Tg. Mureș de Tg Neamț. Contractul pentru încă un lot din secțiunea montană a A8 intră în licitație. Contractul prevede o perioadă de maximum 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție), iar finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.

O altă problemă majoră vizează autostrada Comarnic-Brașov. Cea mai controversată autostradă din România s-ar putea face în parteneriat public-privat, iar pe această autostradă va exista taxă de acces. Nemulțumiri au apărut și în ceea ce privește centura Gura Humorului. Aceasta este cea mai scumpă șosea din România. Cei 10 kilometri vor costa aproape cât autostrada de centură din nordul Bucureștiului.

Probleme sunt și cu lucrările pentru Autostrada Moldovei. Autostrada Moldovei este un ,,vis” greu de îndeplinit. Lucrările nu vor fi gata la timp, deși Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că anul acesta vor fi finalizate șase sau chiar șapte din cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7 aflate în execuție. Autostrada „Moldovei” A7 – coloana vertebrală rutieră care ar urma să străbată regiunea de la Nord la Sud și să lege Moldova de Muntenia – se află în lucru din apropiere de Ploiești, de la intersecția cu A3, până la Pașcani, aproape 320 de kilometri. În 2024, însă, unele tronsoane au deja termen de finalizare – 65 de kilometri de autostradă care ar trebui deschiși traficului. Cu toate acestea, stadiul din teren la momentul actual nu arată promițător pentru finalizarea tuturor lucrărilor la termen în acest an.

Adauga un comentariu