După ce a refuzat intrarea României în Schengen, Austria a intrat în conflict şi cu Italia pentru restricţiile aplicate la punctul de trecere a frontierei de la Brenner. Decizia a fost luată şi comunicată definitiv la finalul Consiliului Transporturi de la Luxemburg.
Italia şi-a prezentat toate motivele, susţinute puternic de Germania, dar şi de alte ţări, precum Cehia, Lituania, România, Olanda şi Bulgaria.
Austria blocheaza circulaţia camioanelor pe continent
Salvini, susţinut de românca Vălean, comisar UE pentru Transporturi
„Am vorbit despre problema poluării cu avioanele private, când alegerile austriece provoacă zeci de kilometri de cozi. O situaţie nesustenabilă. Tratatele şi libera circulaţie trebuie să se aplice tuturor. Tuturor ne pasă de mediu, dar coridorul Brenner nu aparţine doar Austriei, Germaniei sau Italiei, ci aparţine întregii Europe”, a spus ministrul italian al Infrastructurii, Matteo Salvini.
Vălean şi Salvini, imagine surprinsă la şedinţa de joi, 1 iunie.
„Mulţumesc Italiei şi Germaniei pentru abordarea lor foarte constructivă asupra situaţiei de la Pasul Brenner şi, de asemenea, Austriei pentru că a încercat, dar trebuie să spun că a continua să discutăm despre aceeaşi problemă fără a ne mişca un centimetru în următorii zece ani nu e o abordare constructivă”, a spus comisarul UE pentru Transporturi, Adina Vălean, vorbind în şedinţa publică a Consiliului Transporturi.
„Încurajez spiritul de cooperare şi invit pe toată lumea să revizuiască propunerea noastră de compromis”, a subliniat Valean, citată de presa internaţională, adăugând că acel coridor priveşte întreaga reţea europeană.