Trei nave dotate cu echipamente pentru măsurarea adâncimii canalelor navigabile așteaptă acceptul autorităților din Ucraina pentru a face măsurători pe canalul Bâstroe.
Cu toate că în raportările lor oficiale către guvernul României și Comisia Europeană, aceștia susțin că au efectuat doar lucrări de întreținere, în declarațiile publice ale oficialilor ucraineni se vorbește despre o adâncire cu câțiva metri.
În scandalul iscat cu privire la canalul Bâstroe, Marcel Ciolacu a spus că este îndreptățit să ceară explicații și să fie îngrijorat.
„Sunt îndreptățit să cer mai multe explicații și să fiu îngrijorat, mai ales că e un subiect care afectează una dintre bijuteriile naturale, nu doar ale României, ci ale Europei și ale întregii lumi. E un lucru care nu se negociază. E un lucru foarte clar pentru toată lumea, nu doar pentru români”, spune liderul PSD, Marcel Ciolacu.
Gabriel Marinov: „E imposibil să stabilim exact efectele în acest moment”
Pe de altă parte, Ionuț Stroe, purtătorul de cuvânt al PNL, a spus că este normal să existe lucrări de dragaj operațional.
„Nici Comisia Europeana nu a fost informată. Am spus că nu susținem astfel de lucrări. Este normal să existe lucrări de dragaj operațional, dar să nu le transformăm în lucrări de adâncire”, declară, la rândul său, Ionuț Stroe, purtător de cuvânt PNL.
Gabriel Marinov, guvernatorul Deltei Dunării a spus că nu se știe care este adâncirea canalului Bâstroe, deoarece nu există foarte multe date.
„E imposibil să stabilim exact efectele în acest moment – adâncirea canalului Bâstroe – pentru că ne lipsesc foarte multe date, informațiile care circula sunt extrem de contradictorii și noi cântărim lucrurile pe baza unor supoziții”, recunoaște Marinov.
Șeful portului Ismail: „Adâncimea este de opt metri”
Cu privire la adâncimea canalului Bâstroe, șeful Portului Ismail a admis că în acest moment canalul Bâstroe are o adâncime mai mare, mai precis, s-a ajuns la opt metri.
„Pe anumite porțiuni s-a ajuns la șapte metri, pe alte porțiuni sunt opt metri. Administrația face aceste lucrări și și-a propus să adâncească acest canal chiar și mai mult”, declară Andryi Ryjzhylo.
Guvernul de la Kiev a declarat Brațul Chilia „cale navigabilă interioară” a Ucrainei
Se pare că planurile Ucrainei includ și o porțiune importantă a brațului Chilia, nu doar să dragheze pe canalul Bâstroe, după cum reiese dintr-un studiu făcut de o companie ucraineană.
Aceasta vrea să construiască un nou terminal pentru transportul cerealelor lângă Portul Ismail, aflat pe brațul Dunării care desparte România de Ucraina.
Mai mult, Kievul consideră brațul Chilia ca fiind „cale navigabilă interioară a Ucrainei”, printr-o hotărâre a guvernului ucrainean adoptată în urmă cu un an.
Adio Delta.Pe cine interesează . Orcile ucrainiene vor ajunge la cat vor si la 15 metri. Dragi romani stati linistiti si priviri cum Romania condusa de trădători indiferenti devine o provincie ucraineana. Mu- e Iohanis si la toti pnl- istii si toti guvernantii care nu le pasa de Romania. Fereasca Dumnezeu sa se repete 1989!
Sa lasam faptele sa vorbeasca.
Daca in Romania sunt doar dobitoci, iar totul este pe duca… CFR ul doar 30 % mai este functional..de 33 de ani sint doar fosti comunisti…PNL cu PSD este noul FSN 2.0..drumuri proaste, nu dati vina pe ucraineni ci pe romanii din tara..cu cartelul mafia media…Chita protejat de sarbi, pro rus..
Modelul de intelectual este Simion…macar ceausescu era cismqr, avea o meserie, dobitocul asta nu are nimic….sa va fie rusine de romani , iar apoi dati vina pe ucraina
Tara de idioti
Săi ajutăm și ei ne distrug, cât timp la conducere e neamțu noi santem distruși