National

Autostrada A0 Nord DN1-A3 ar putea fi gata în 2023

Publicat: 04 oct. 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Autostrada A0 Nord DN1-A3 ar putea fi gata în 2023
Autostrada A0 Nord DN1-A3 ar putea fi gata în 2023

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, Autostrada A0 Nord între DN1 Corbeanca și A3 ar putea fi gata la finalul anului viitor.

„Contractul pe cei 19 km a fost semnat în 17.05.2021 cu UMB pe suma de aproape 832 milioane lei fără TVA, prevăzând 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani garanție. Ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021, deci șantierul trebuie închis în vara lui 2024.

La felul în care este mobilizat constructorul, sunt șanse reale să vedem o deschidere parțială anticipată la final de 2023: aproximativ 10 kilometri între nodurile cu DN1 și Autostrada A3.Mai mult, într-un scenariu ultra-optimist, s-ar putea găsi o soluție provizorie de încărcare/descărcare în DJ100 la Afumați. Antreprenorul are motivația și puterea să devanseze inaugurarea întregului lot, dar și CNAIR trebuie să-i ceară acest lucru și să facă demersurile birocratice necesare.

Chiar dacă nu ar fi o variantă optimă de conectare cu DN2, în opinia noastră efortul birocratic, financiar și tehnic este justificat deoarece oferă o alternativă traficului metropolitan de nord și celui de tranzit

Asta mai ales în contextul în care CNAIR tergiversează să acorde chinezilor de la CCECC contractul pe lotul 3 al A0 Nord, cel care include nodul A0-DN2, licitația fiind lansată în 06.06.2019, adică în urmă cu 3 ani și 4 luni!”, se arată în postarea de pe Facebook a Asociației Pro Infrastructură.

Construcția unei secțiuni din autostrada A1 Sibiu – Pitești riscă să se oprească din cauza blocării fără explicații a fondurilor

Fondurile alocate drumului expres Râmnicu Vâlcea – Tigveni au fost blocate, fără explicații, susține deputatului Cristian Buican, existând astfel riscul ca secțiunea șase a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești să nu se mai construiască.

După ce s-a anunța că au fost alocate fonduri PNRR pentru realizarea drumului, la sfârșitul lui septembrie, deputatul PNL Cristian Buican a anunțat că fonduri au fost blocate. De altfel, nu a oferit alte explicații. A explicat însă de ce este atât de importantă această conexiune nu doar pentru Râmnicu Vâlcea.

„Pe culoarul reprezentat de Valea Oltului se realizează cea mai importantă legătură dintre sudul României, nordul și vestul acesteia. În prezent acest culoar trece prin Râmnicu Vâlcea. Prin realizarea Autostrăzii Pitești – Sibiu astfel încât să se realizeze traseul cel mai scurt dintre București și Sibiu, capitala județului Vâlcea se va afla la câțiva zeci de km de această importantă autostradă. Dezvoltarea în continuarea a municipiului Râmnicu Vâlcea și chiar a întregului județ depinde într-o măsură semnificativă de accesul rapid al mărfurilor și persoanelor atât spre sudul țării, cât și spre Transilvania, în special spre capitală”, a menționat parlamentarul vâlcean.

Adauga un comentariu