Magazin

Black Hat SEO: SeoPower iti arată 7 moduri de a lăsa în urmă metodele din anii ’90

Publicat: 03 dec. 2019

Ajutati site-ul vostru sa aiba o pozitie mai buna prin evitarea acestor tactici invechite.

Inainte ca motoarele de cautare cum e Google sa inceapa sa foloseasca algoritmii pentru a ierarhiza site-urile web in functie de relevanta, calitatea continutului si link-uri, metodele de optimizare a motoarelor de cautare (SEO) black hat erau cele mai utilizate. Dar ce este exact black hat SEO?

Pe intelesul tuturor, SEO black hat inseamna strategii de optimizare a site-urilor web, care acum sunt considerate inacceptabile sau imorale. Termenul „black hat” (palarie neagra) e luat din vechile filme western, in care cowboy-ii buni purtau palarii albe, iar baietii rai, palarii negre. SEO black hat era candva atragator pentru marketeri. Putea sa imbunatateasca rapid ierarhizarea cautarilor. Astazi insa, rezultatele folosirii acestor tehnici sunt departe de a fi pozitive si ar putea sa va coste mult pe termen lung. Prezentam acum sapte metode black hat, pe care e mai bine sa le lasati in anii 90.

Textul ascuns

Va amintiti acele stilouri cu cerneala invizibila din copilarie? Pe atunci, marketerii foloseau pe un website text invizibil sau ascuns pentru a incerca sa determine motoarele de cautare sa-i pozitioneze mai sus in rezultatele cautarilor organice (SERP).

De exemplu, daca fundalul unui site web era alb, un marketer viclean punea pe site paragrafe cu anumite cuvinte cheie de aceeasi culoare (pentru utilizatori acestea sunt invizibile, dar ele sunt depistate de motoarele de cautare). Acest text ascuns e adesea in locuri de pe website unde raman neobservate, de regula in partea de jos, la subsol.

In ziua de azi, aceasta tactica nu mai merge cu motoarele de cautare si e considerata o strategie inacceptabila, care va avea drept rezultat o pozitionare inferioara in cautarile organice, daca nu chiar eliminarea totala a website-ului din rezultatele cautarilor.

Cloaking

Asa cum arata si numele, cloaking este o modalitate sireata de a arata un website motoarelor de cautare si un website complet diferit utilizatorilor. Potrivit Google, de exemplu, un site web arata continut flash utilizatorilor, in timp ce altul prezinta motoarelor de cautare continut HTML.

Ferme de link-uri

Google si alte motoare de cautare considera ca atat link-urile interne ale site-urilor web, cat si cele externe sunt valoroase si le folosesc ca factor de rankare. Multi proprietari de site-uri web obisnuiau sa plateasca ca site-ul lor sa fie afisat pe diverse ferme de link-uri pentru a obtine link-uri aditionale care sa duca spre site-ul lor. Cu toate acestea, motoarele de cautare s-au desteptat si ignora link-urile provenite din fermele de link-uri, iar in cazuri mai grave, chiar penalizeaza site-ul care recurge la aceasta metoda.

In ziua de azi articolele seo trebuie publicate pe site-uri serioase, exclus fermele de link-uri, cu un procent de link-uri externe cat mai mic si preferabil ca ele sa fie publicate pe site-uri din aceeasi nisa cu site-ul catre care trimite link.

Aglomerarile de cuvinte cheie

Aglomerarile de cuvinte cheie (folosirea cuvintelor cheie in exces) erau, in anii ’90 si la inceputul anilor 2000, o metoda eficienta de rankare organica in SERP. Acum nu mai e cazul. Ideea din spatele acestei manevre inselatoare era ca, daca inunzi website-ul tau cu cuvintele cheie cu care doresti sa ajungi in prima pagina a cautarilor, Google va pozitiona site-ul web pe o pozitie superioara, pentru termenii cautati si cautarile utilizatorilor.

De cand Google a pus in circulatie algoritmul Panda, Google monitorizeaza foarte atent densitatea de cuvinte cheie. In loc sa aglomerati site-ul web cu cuvinte cheie pentru care doriti ca site-ul sa rankeze bine, recurgeti la continut prietenos pentru utilizator, cu limbaj firesc, pentru a satisface motoarele de cautare.

Link-uri ascunse

Asa cum am mentionat mai sus, motoarele de cautare tin cont de echitatea link-urilor cand pozitioneaza un site web in rezultatele cautarilor. Link-urile ascunse sunt exact ceea ce par a fi: link-uri pe un website pe care utilizatorul nu le poate vedea, dar pe care crawlerele motoarelor de cautare se pot strecura. Metodele frecvente de ascundere a link-urilor includ plasarea unui text link in spatele unei imagini, folosirea link-urilor cu dimensiune font zero sau adaugarea unor link-uri care sunt de aceeasi culoare cu fundalul unui site web.

Continutul duplicat

Continutul duplicat poate veni in multe forme, iar in zilele noastre motoarele de cautare nu il accepta prea usor. Inainte ca motoarele de cautare sa depisteze aceasta tehnica black hat SEO, proprietarii site-urilor plasau acelasi continut pe cateva pagini ale unui site web pentru a imbunatati ierarhizarea paganilor individuale si uneori pentru a fura continut de pe alte site-uri web.

Astazi, motoarele de cautare, cum e Google, iau foarte in serios continutul duplicat, de aceea trebuie evitat cu orice pret. Seopower.ro a realizat un mic ghid pentru a sti cum se scriu articole bine optimizate.

Clickbait

Este o metoda inselatoare de a-i atrage pe utilizatori sa dea click pe un site web, folosind un titlu amagitor, pentru a capta atentia utilizatorului. Adesea, titlul paginii sau descrierea meta spun un lucru, iar pe website e altceva.

De exemplu, un site i-ar putea atrage pe utilizatori sa dea click pe o eticheta titlu care spune „Obtii o masina gratis”. Cand utilizatorul da click, ajunge pe o pagina care nu are nicio legatura cu obtinerea unei masini gratis. Este o manevra simpla si lipsita de etica prin care se obtin click-uri pe un site web. Majoritatea proprietarilor de site-uri web care folosesc aceasta tehnica black hat incearca sa obtina ve



loading...

Adauga un comentariu