Compania Infinexa, specializată în restructurarea și finanțarea firmelor aflate în dificultate, a anunțat deschiderea procedurii de faliment față de Blue Air Aviation SA.
Potrivit Infinexa, această măsură vine după o serie de eforturi nerealizate de a atrage investitori strategici, iar acum se va pune în aplicare un plan de valorificare a activelor companiei, inclusiv avioanele nefuncționale și carcasele de avioane.
Compania Blue Air intră în faliment!
Blue Air, care a intrat în insolvență pe 22 martie 2023, se află acum sub controlul statului, după ce autoritățile au executat garanția acordată companiei în urma ajutorului de stat primit în timpul pandemiei de COVID-19. În ciuda unor încercări repetate ale conducerii de a găsi un investitor, atât acționarii majoritari, cât și managementul companiei, nu au reușit să aducă fonduri suficiente pentru a sprijini planul de reorganizare.
Radu Tudor, senior partner la Infinexa și lichidator judiciar al Blue Air, a explicat că „decizia de a iniția procedura de faliment a fost luată având în vedere imposibilitatea de a atrage un investitor și acumularea unor pierderi continue. Falimentul este, în acest context, soluția cea mai echitabilă pentru protejarea interesului creditorilor și pentru maximizarea șanselor de recuperare a datoriilor.”
În perioada de observație, în care Blue Air a fost monitorizată de autorități și de administratorul judiciar, compania a purtat discuții cu mai mulți investitori strategici. Deși s-au făcut eforturi pentru a găsi o soluție, nu s-a concretizat niciun acord care să permită implementarea unui plan de reorganizare. În data de 2 iunie 2025, Adunarea Generală a Creditorilor a aprobat propunerea administratorului judiciar de a trece la faliment, considerând că aceasta este cea mai bună opțiune pentru a proteja interesele tuturor părților implicate.
Cum vor fi valorificate avioanele
Odată cu deschiderea procedurii de faliment, Infinexa va începe procesul de valorificare a tuturor activelor Blue Air, printre care se numără cele două avioane nefuncționale și alte cinci carcase de avion. Aceasta reprezintă cadrul legal necesar pentru acoperirea creanțelor salariale și bugetare, inclusiv datoriile către Ministerul Finanțelor și ANAF, și pentru distribuirea echitabilă a fondurilor obținute în urma vânzării activelor către creditorii îndreptățiți, conform legii.
Falimentul va permite tratarea echitabilă a tuturor creditorilor, în condiții de legalitate și transparență. Este de așteptat ca această măsură să adâncească criza pentru angajați, mulți dintre aceștia fiind deja afectați de întârzierile salariale. În același timp, falimentul va permite o soluționare rapidă a situațiilor financiare, ceea ce poate oferi un grad mai mare de recuperare a datoriilor față de creditorii externi și statul român.
În prezent, Infinexa administrează o gamă variată de companii aflate în dificultate, cu active totale de peste 200 milioane de euro. Printre firmele pe care le gestionează se numără, pe lângă Blue Air, și Vivre Deco, Hidroconstrucția și Angst.
Au incercat sa gaseasca investitori cum am incercat eu sa ma calugaresc
Mure tuturor si Mu. E HelloJets.