Tensiunile cresc pentru șoferii români care dețin mașini diesel mai vechi de 10 ani! O nouă propunere discutată la Bruxelles ar putea lovi din plin proprietarii de vehicule vechi, iar impactul ar putea fi cu adevărat devastator pentru unii șoferi.
Șoc în fața noilor reglementări europene. Mașinile vechi, sub lupa Bruxelles-ului
Potrivit unor surse din domeniul auto, Uniunea Europeană este pe cale să impună reglementări mult mai stricte referitoare la inspecțiile tehnice și starea vehiculelor, cu un focus special pe mașinile cu motoare diesel. Planul Bruxelles-ului vizează o armonizare a inspecțiilor tehnice în întreaga Uniune, iar șoferii cu vehicule mai vechi de zece ani vor fi primii afectați. Dacă această directivă trece, mașinile diesel, mai susceptibile la defecțiuni, ar putea fi excluse de pe drumuri mult mai rapid decât ne-am fi așteptat.
Noua directivă ar putea aduce schimbări radicale. În prezent, în unele țări inspecția tehnică periodică este anuală (ca în Bulgaria), în altele, ca în Germania, la fiecare doi ani. Dar Bruxelles-ul propune să impună o inspecție anuală pentru toate vehiculele mai vechi de un deceniu, în încercarea de a reduce accidentele și a elimina mașinile vechi care pun în pericol siguranța rutieră. Măsura ar putea reflecta eșecul Uniunii Europene de a reduce eficient accidentele rutiere, având în vedere că se concentrează pe eliminarea parcului auto vechi, mai degrabă decât pe îmbunătățirea condițiilor de circulație.
Punctul fierbinte al reglementărilor viitoare
Un alt punct critic al noii directive vizează filtrul de particule (DPF), component esențial pentru reducerea emisiilor de la motoarele diesel. Milioane de autovehicule din Europa circulă fără DPF, fie din cauza eliminării acestuia, fie din cauza defectării lui. Mașinile care au parcurs mai mult de 150.000 de kilometri sunt cele mai afectate, în special dacă sunt utilizate preponderent în orașe. Costul înlocuirii acestui filtru variază enorm, de la câteva sute de lei până la mii de euro, în funcție de tipul de vehicul, iar mulți șoferi aleg să renunțe la el sau să instaleze unul ieftin, cu performanțe reduse.
Cu această nouă directivă, Bruxelles-ul va impune tuturor proprietarilor de vehicule diesel să demonstreze că au un DPF funcțional. În caz contrar, vehiculul va pică inspecția tehnică, iar aplicarea acestei măsuri ar putea implica costuri imense sau chiar imposibilitatea de a circula cu mașina.
Costuri mari și presiune pe șoferii din Europa Centrală și de Est
Șoferii români care se bazează pe diesel pentru navetă sau muncă de teren ar putea fi cei mai afectați. Fără sprijin sau compensații, această reglementare riscă să devină o povară imensă pentru milioane de șoferi din Europa Centrală și de Est. Propunerea deja a stârnit controverse, fiind considerată de mulți o măsură disproporționată, mai ales pentru acei șoferi care întrețin bine mașinile, dar nu le pot schimba atât de ușor.
Deși propunerea nu a fost încă oficializată, este clar că schimbările vor veni rapid. Dacă ai o mașină diesel cu peste 150.000 de kilometri, este recomandat să îți verifici filtrul de particule și să faci reparațiile necesare pentru a evita costuri suplimentare în viitor, mai ales dacă aceste reglementări se vor adopta. Fii pregătit pentru posibile schimbări și nu lăsa problemele să te prindă nepregătit.
În timp ce Bruxelles-ul discută despre reglementările care ar putea transforma radical circulația mașinilor vechi, românii care depind de dieseluri trebuie să fie mai vigilenți ca niciodată.
Ceva care trebuia făcut cu mulți ani în urmă. Dar la noi…….
Este vorba doar despre jefuirea și controlul total asupra oamenilor
În rest intențiile lor criminale sunt numite și argumentate pompos în tot felul
In afara de știri alarmante alt-ceva mai știți, masina mea are 7 ani 230.000 km și trece ITP fara probleme, fara vreo intervenție la motor.