Bomboanele multicolore apreciate de toți în comunism au revenit în magazin, fiind disponibile la un preț accesibil. Respectivele drajeuri, cu stratul lor crocant și interiorul dulce, erau printre puținele deserturi care se bucurau de o mare popularitate. Revenirea acestor drajeuri pe rafturile supermarketurilor constituie o întoarcere la gusturile tradiționale.
În perioada comunistă, oferta de dulciuri era redusă, iar produsele disponibile erau privite ca adevărate delicatese. Magazinele nu aveau diversitatea de astăzi, iar românii se mulțumeau cu ceea ce găseau. Astfel, lumea savura fiecare bucățică de ciocolată sau bomboane pe care reușea să le procure, potrivit Cancan.
Bomboanele apreciate de toți în comunism au revenit în magazin
Unul dintre cele mai îndrăgite dulciuri din perioada comunistă și anii ’90 a revenit în magazinele din România, spre încântarea nostalgicilor. Este vorba despre drajeurile care, în trecut, făceau deliciul generațiilor care aveau acces limitat la produse dulci și care, de-a lungul anilor, au rămas un simbol al vremurilor trecute.
Acum, aceste bomboane revin în forță pe rafturile supermarketurilor, fiind disponibile la un preț accesibil, de 5,79 lei pentru 100 de grame, în lanțul de magazine MegaImage.
Drajeurile, cu stratul lor crocant și interiorul dulce, erau printre puținele deserturi accesibile și se bucurau de o mare popularitate, fiind cumpărate atât pentru consumul zilnic, cât și pentru ocazii speciale.
Anii ’90 au adus o ușoară diversificare a pieței, însă drajeurile au continuat să fie apreciate, rămânând în memoria colectivă drept unul dintre simbolurile copilăriei pentru mulți români. Cu timpul, oferta de dulciuri s-a extins semnificativ, iar aceste bomboane au început să dispară treptat din magazine, fiind înlocuite de produsele moderne, adesea importate, care au captat atenția noilor generații.
Ce rol joacă nostalgia în alegerile de consum
Întoarcerea drajeurilor pe rafturile supermarketurilor marchează o revenire a gusturilor tradiționale și a produselor de odinioară, într-o perioadă în care mulți consumatori caută să retrăiască experiențele din copilărie prin aromele familiare. Nostalgia joacă un rol important în alegerile de consum, iar reintroducerea acestui produs confirmă dorința publicului de a regăsi gusturile de altădată.
MegaImage a readus acest produs în oferta sa, punându-l la dispoziția cumpărătorilor dornici să redescopere dulciurile de altădată. Prețul accesibil face ca drajeurile să fie o alegere la îndemâna tuturor, iar pentru cei care au crescut cu acest desert, fiecare punguță reprezintă o călătorie în timp, spre o perioadă în care bomboanele erau un mic lux, savurat cu bucurie.
Această revenire nu este singulară. În ultimii ani, numeroase produse emblematice din trecut au reapărut în magazine, pe fondul unui interes crescut pentru gusturile autentice și pentru dulciurile care evocă amintiri plăcute. De la napolitane și ciocolate clasice, până la prăjituri și bomboane cu rețete nemodificate de zeci de ani, piața românească se reorientează tot mai mult către produsele care au marcat copilăria generațiilor anterioare.
Ele exista de multa vreme in magazinul Supeco de la Baza 3 si au un pret mult mai mic decat la MegaImage.