Prin activarea lui, fluxul de aer din exterior este blocat, iar instalația de climatizare reutilizează aerul deja răcit din interiorul mașinii. Astfel, compresorul sistemului de aer condiționat depune un efort mai mic pentru a atinge temperatura dorită. Pe scurt, sistemul funcționează mai eficient pentru că nu mai trebuie să răcească aerul cald și umed de afară, ci doar să mențină temperatura aerului deja tratat din interior.
Recircularea aerului nu este doar o funcție de confort, ci o metodă reală de optimizare energetică și protecție a mediului. Prin folosirea responsabilă, șoferii pot economisi până la 30% din consumul de carburant, proteja instalația de climatizare, respira un aer mai curat în mașină și reduce emisiile poluante, precizează evz.ro. Un buton aparent banal, ignorat de mulți șoferi, se dovedește a fi una dintre cele mai eficiente metode de economisire a combustibilului.
Greșeala făcută de șoferi iarna
Puțini șoferi știu că trebuie să respecte anumiți pași pentru a porni mașina când e rece afară. În momentul în care șoferul urmează să pornească un motor diesel când este ger afară, trebuie să aștepte cel puțin 3-5 secunde înainte de a demara. Cu alte cuvinte, este indicat să se mențină contactul pus trei sferturi până se sting majoritatea martorilor din bord, înainte de a roti cheia până la capăt. Principiul de pornire al motoarelor pe benzină este similar cu cel diesel. Majoritatea șoferilor nu au răbdare să se stingă martorii de bord și încearcă pornirea motorului imediat ce au pus contactul sau la 1-2 secunde după, obicei care poate duce la defectarea motorului.
După ce autoturismul a pornit, trebuie lăsat să stea câteva minute la relanti. În felul acesta, uleiul își poate recăpăta vâscozitatea pentru a unge normal componentele metalice din interiorul motorului. Toate aceste reguli simple vor împiedica defectarea mașinii pe timp de iarnă.
Șoferii trebuie să țină cont de câteva reguli stricte pentru a putea circula cu mașina pe timp de iarnă. Pe lângă echiparea autoturismului cu obiectele necesare și montarea cauciucurilor de iarnă, conducătorii auto trebuie să fie atenți la modul în care pornesc mașina în zilele sau nopțile geroase. La fel de importante sunt și câteva trucuri pe care șoferii ar trebui să le cunoască pentru a reduce consumul de combustibil și a proteja motorul mașinii. O funcție importantă cu care sunt dotate mașinile, și care pot reduce consumul de carburant, este cea care se ocupă de recircularea aerului din habitaclu.
Ce sfaturi de cacat. Intr-o masina trebuie sa ai aer proaspat de afara, nu sa-ti invarta dioxidul de carbon expirat si besinile ca lesini dracu si mori! Daca e vreo Dacie prin care trece aerul si vantul prin toate partile, atunci da, poti folosi recircularea.