Prima pagină » Economic Local » Calea ferată Cluj – Suceava – Iași va fi modernizată. Tronsonul de la Ilva Mică la Pojorâta va costa aproape 6 miliarde lei

Calea ferată Cluj – Suceava – Iași va fi modernizată. Tronsonul de la Ilva Mică la Pojorâta va costa aproape 6 miliarde lei

25 nov. 2025, 09:44,
Redacția BZI în Economic Local

Modernizarea liniei de cale ferată care leagă Transilvania de Moldova face un pas important înainte. Tronsonul Ilva Mică – Pojorâta, cu o lungime de 106 kilometri, a primit recent Acordul de Mediu din partea Direcției Județene de Mediu Suceava, anunță CFR Infrastructură Iași. Documentul este esențial pentru începerea lucrărilor, fiind una dintre etapele obligatorii înainte ca proiectul să poată fi scos la licitație.

Calea ferată Cluj – Suceava – Iași va fi modernizată

Tronsonul face parte din modernizarea marii axe feroviare Cluj Napoca – Dej – Beclean – Salva – Vatra Dornei – Pojorâta – Suceava – Iași, inclusă în rețeaua europeană de transport TEN-T. Acest coridor feroviar este considerat strategic pentru nordul României, legând direct Transilvania de Moldova și crescând conectivitatea cu restul Europei.

Potrivit datelor oficiale, investiția pentru modernizarea secțiunii Ilva Mică – Pojorâta este estimată la 5,9 miliarde de lei (cu TVA), iar lucrările vor dura între 60 și 72 de luni, în funcție de loturile de execuție. Finanțarea va proveni din fonduri europene nerambursabile, bugetul de stat și alte surse disponibile.

CFR anunță că viteza maximă pentru trenurile de pasageri ar putea ajunge la 160 km/h, iar pentru cele de marfă la 120 km/h. Aceasta ar însemna o reducere considerabilă a timpilor de parcurs pe una dintre cele mai dificile și spectaculoase rute feroviare din țară. De asemenea, proiectul prevede modernizarea stațiilor, creșterea siguranței pentru pasageri, confort îmbunătățit, refacerea podurilor, podețelor și viaductelor, precum și instalarea unor sisteme moderne de electricitate și semnalizare, inclusiv tehnologii europene precum ERTMS și GSM-R, folosite deja pe liniile de mare viteză din UE.

Pentru ca lucrările să înceapă efectiv, urmează câteva etape birocratice. Mai întâi, indicatorii tehnico-economici ai proiectului trebuie aprobați în Consiliul Interministerial. Ulterior, aceștia vor fi validați printr-o Hotărâre de Guvern. Abia după aceste decizii se va putea lansa licitația pentru lucrările de execuție.

În paralel, Ministerul Transporturilor propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici și pentru tronsonul Pojorâta – Suceava, o altă porțiune importantă a liniei Apahida – Suceava, lungă de 82,2 kilometri, declarată lucrare de utilitate publică de interes național.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
23 decembrie 2025
23 decembrie 2025