Un studiu recent realizat de Pew Research Center arată că utilizarea inteligenței artificiale la locul de muncă este mult mai comună în rândul persoanelor cu un nivel ridicat de educație. Cercetarea, realizată pe un eșantion reprezentativ de peste 5.200 de angajați din SUA, indică faptul că majoritatea muncitorilor americani nu folosesc AI în mod frecvent, iar un procent semnificativ nici măcar nu a auzit de utilizarea acestei tehnologii în companiile lor.
Cine folosește cel mai mult AI la locul de muncă?
Conform studiului, doar unul din șase angajați utilizează inteligența artificială în mod regulat pentru activitatea profesională. Totuși, în rândul celor care o folosesc, există un tipar clar: utilizatorii AI sunt, în general, mai educați și mai tineri.
Peste 50% dintre utilizatorii AI au cel puțin o diplomă de licență.
22% dintre cei care folosesc AI au studii postuniversitare.
În comparație, doar 39% dintre cei care nu utilizează AI au cel puțin o diplomă de licență.
Aceasta sugerează că AI nu este utilizată doar de specialiști în tehnologie, ci și de profesioniști din diverse domenii, care au un nivel educațional mai ridicat și sunt familiarizați cu noile tehnologii.
57% dintre utilizatori folosesc AI pentru a căuta informații și a realiza cercetări.
52% o utilizează pentru editarea conținutului scris.
47% o folosesc pentru redactarea primelor versiuni ale documentelor.
40% folosesc AI pentru rezumarea informațiilor sau a întâlnirilor.
35% o folosesc pentru brainstorming și generarea de idei.
21% dintre utilizatori folosesc generatoare AI pentru imagini și videoclipuri.
27% o folosesc pentru analizarea datelor și scrierea codului.
Interesant este faptul că deși AI este folosită pentru sarcini variate, unele domenii precum programarea și analiza datelor ridică provocări semnificative. OpenAI a recunoscut recent că modelele avansate de AI sunt încă incapabile să rezolve majoritatea problemelor complexe de software engineering. Acest lucru ridică îngrijorări privind dependența excesivă de AI în rândul programatorilor mai tineri, care, potrivit raportului, încep să-și piardă înțelegerea fundamentală a modului în care funcționează programele informatice.