Lifestyle

Câtă apă trebuie să bei in fiecare zi

Publicat: 20 ian. 2021
pahar cu apa
Cea mai importantă substanță din articulație este cartilajul. Compus din 75% apă, necesită o hidratare suficientă și regulată, care poate fi obținută doar prin băut de apa, treptat, pe tot parcursul zilei.

Oamenii sunt 60% apă , ceea ce explică de ce i se acordă atât de multă atenție. Este necesară o cantitate adecvată de apă pentru funcționarea normală a tuturor sistemelor corpului. Dacă bei prea puțin, poți uita de digestie normală, energie , rezistență și multe alte lucruri importante. Șansele sunt însă că bei suficient fără să te gândești la asta.

Este cu adevărat necesar să beți doi litri de apă pe zi?

Suntem siguri că ați auzit și că este important pentru sănătate, frumusețe și orice altceva să beți cel puțin doi litri de apă pe zi. Dar cele 8 pahare magice de apă nu au nicio explicație științifică.

Cifra provine probabil din liniile directoare dietetice emise de Consiliul Național pentru Alimentație și Nutriție al SUA în 1945, care spunea că un adult ar trebui să bea aproximativ 2,5 litri de apă pe zi. Și apoi au început să repete din articol în articol.

Știința modernă consideră că o persoană sănătoasă primește suficiente lichide dacă bea când vrea .

Cafeaua și ceaiul sunt considerate apă?

Puțin mai multe informații despre aceleași recomandări din 1945: nu numai că au instruit să bea 2,5 litri, ci și un adaos important că cea mai mare parte a acestei cantități este conținută în produsele finite. Oamenii de știință spun același lucru acum: puteți satisface nevoia de lichid a organismului nu numai cu apă, ci și cu lapte, suc, ceai și chiar cafea (care nu se deshidratează , ci doar crește ușor volumul de urină). Fructele, legumele și supele contează, de asemenea, deoarece au un conținut ridicat de lichide.

De unde știu dacă sunt deshidratat?

Deshidratarea apare atunci când pierdem mai mult lichid decât primim, astfel încât organismul nu are suficientă apă pentru a-și îndeplini funcțiile normale. Printre simptome : oboseală, amețeli, confuzie și urină de culoare mai închisă. Pericolul unei deshidratări severe este la vârstnici și copii mici și la adulți numai în perioade prelungite în afara vremii calde sau în prezența anumitor afecțiuni medicale (diaree, vărsături, leziuni de căldură, probleme cu rinichii).

Dacă nu îți este sete și urina ta este galben deschis sau incoloră, totul este în ordine, corpul tău are suficientă apă.

Există un moment deosebit pentru a bea apă?

Un pahar cu apă dimineața este considerat un obicei bun, deoarece după o noapte fără apa, corpul nostru este ușor deshidratat. Dar, în general, regula principală este să bei când vrei. Dar timpul nepotrivit pentru apă, cu excepția cazurilor de sete extremă, este obicei cu o jumătate de oră înainte de culcare. Acest lucru este deosebit de important dacă oricum nu dormi bine: să mergi la baie la miezul nopții îți va face somnul și mai agitat.

Câtă apă trebuie să bei pentru a slăbi?

Apa este într-adevăr un inhibitor natural al apetitului, deoarece poate umple stomacul . Și acesta este motivul pentru care are sens să beți un pahar de apă înainte de mese dacă doriți cu adevărat să pierdeți câteva kilograme. În plus, corpul nostru are nevoie de apă pentru lipoliză – procesul de metabolism al grăsimilor. Iar înlocuirea băuturilor carbogazoase și necarbonatate îndulcite cu apă simplă vă poate ajuta să reduceți aportul de calorii lichide . Dar doar apa potabilă nu este suficientă: dacă nu adăugați alimente sănătoase și sport, nu va exista niciun efect vizibil.

Puteți bea apă cu felii de lămâie sau castravete, limpede sau carbogazoasă (neîndulcită este mai bine). Și fă-o când vrei. Cu toate acestea, dacă observați că beți neobișnuit de mult sau ați încetat să beți cu totul, discutați cu un medic despre asta.

 

 

 

Tags:




Adauga un comentariu