Magazin

Cauciucuri de iarnă sau All-Seasons? Ce să alegi?

Publicat: 03 dec. 2019

Ca în fiecare an, în această perioadă, șoferii se gândesc să facă economie la bani și aleg să cumpere anvelope all-season pentru mașini. Ei consideră că astfel pot face economie la bani, pentru că orice pneu este recomandat maxim 5 ani. Dacă aleg pneuri all-season, ei plătesc un singur set și nu mai trebuie să meargă de 2 ori pe an să le schimbe, ca în cazul unor pneuri standard, de vară sau de iarnă. În acest fel, ei consideră că fac economie la timp și bani. 

De regulă, la alegerea anvelopelor de iarnă, simbolul M+S este folosit de șoferi ca ghid. Specialiștii precizează că anvelopele all-season sunt diferite. Există anvelope all-seasons care sunt mai bune vara, la temperaturi peste 7 grade, și anvelope all-season, care sunt mai eficiente iarna, când este zăpadă și temperaturile scad sub 7 grade. 

Pentru a conduce în condiții de siguranță iarna, pe gheață și zăpadă, șoferii pot alege cauciucuri de iarnă care au marcajul M+S și simbolul fulg de nea. 

Anvelopele care au marcajul M+S, dar și cu simbolul 3PMSF (fulg de nea în pisc de munte), sunt mai bune pentru iarnă, decât cele care au doar marcajul M+S. Diferența dintre ele este următoarea: anvelopele all-season, cu simbolul M+S și fulg de nea, au trecut testul standard în conformitate cu criteriile respective, au fost testate la drum cu noroi și zăpadă. 

Marcajul 3PMSF arată că anvelopele sunt mai eficiente în condiții de iarnă grea, când condițiile atmosferice sunt nefavorabile: temperaturile scăzute, sub 7 grade, iar drumul este acoperit cu gheață și zăpadă. Cauciucurile de iarnă sunt omologate pentru a fi utilizate în sezonul rece, mai ales pentru zonele montane, unde ninge frecvent. 

Anvelopele all-season sunt la fel de bune în sezonul rece, precum cele de iarnă. Dacă sunt folosite și vara, pot deveni prea moi și astfel vor apărea o serie de dezavantaje: 

  • Consumul de carburant va fi mai mare
  • Riscul de uzură crește la anvelope
  • Virajele vor fi mai slabe
  • Distanța de frânare va fi mai mare.

Pentru anotimpul cald, șoferii ar fi bine să folosească anvelope de vară la mașină. Acestea sunt special realizate pentru a oferi siguranță sporită, atunci când temperaturile depășesc 30 de grade. Când se compară anvelopele între ele, diferența nu este dată doar de „flotare”, de șanțurile de pe banda de rulare. Pentru anvelopele de vară, producătorii folosesc un compus de cauciuc, care are caracteristici speciale, are rezistență mare la temperaturi înalte. Asta face ca anvelopele să aibă o aderență eficientă la asfalt uscat și cald.   

Un alt avantaj al folosirii anvelopelor de vară, în anotimpul cald, este scăderea consumului de carburant. Asta se explică prin faptul că anvelopele nu sar peste denivelări, nu patinează, au o aderență mai mare la drum uscat. 

Șoferi care folosesc anvelope all-season în sezonul cald, pot avea surpriza neplăcută să constate că acestea se uzează mai repede și au durata de viață mai mică de 5 ani. Anvelopele de vară sunt mai rezistente decât cele de iarnă, în anotimpul când temperaturile sunt înalte. 

Atunci când vor să cumpere cauciucuri, mulți șoferi analizează și informațiile oferite de etichetarea obligatorie în UE. Pe cauciucurile noi apare o etichetă cu scala de culoare (de la A la G), prin care se poate afla siguranța și performanța de mediu a pneurilor. Cauciucurile de clasă A sunt cele mai eficiente din punct de vedere al economiei la carburant și al reducerii emisiilor de CO2. Cele de clasă G au consumul cel mai mare. 

Cu ajutorul etichetării UE (care este obligatorie din luna noiembrie 2012), șoferii pot afla aspecte importante privind aderența la drum și economia de carburant. Dacă aleg cauciucuri de clasă A, vor avea un rulaj mai bun la drum. 

Economia de combustibil depinde și de alți factori:

  • Condusul la volan, graba, nervozitatea șoferului, tracțiunea sacadată, depășirea continuă, frânarea și accelerarea frecventă
  • Verificarea presiunii la cauciucuri lunar, înainte de fiecare drum; dacă presiunea este scăzută trebuie adusă la valoarea normală 
  • Greutatea mașinii are o influență directă asupra cauciucurilor
  • Întreținerea adecvată, regulată a pneurilor.

Pentru a economisi carburant, șoferul trebuie să aibă un stil de „condus eco” – echilibrat, economic, ecologic, relaxat și în condiții de siguranță. 

Majoritatea producătorilor realizează cauciucuri de vară premium și cauciucuri de iarnă premium, care sunt mai performante decât cele all-season. 

Cauciucurile de vară premium oferă două avantaje mari: aderență bună la drum uscat și cald, când temperaturile depășesc 30 de grade și economie de combustibil.  

Cauciucurile de iarnă premium sunt cele mai bune pentru sezonul rece. Caracteristicile de performanță REALĂ la aceste cauciucuri se referă mai ales la siguranța la drum, când condițiile meteorologice pot fi diferite și nefavorabile. Aceste cauciucuri prezintă pe suprafața lor caneluri mai adânci, care au capacitatea de a evacua apa și zăpada mai eficient și de a îmbunătăți aderența la drum. Banda de rulare este realizată dintr-un compus special, din cauciuc, care se schimbă odată cu uzura pneului, astfel devine suficient de moale și aderent la drum, pe timp de iarnă și zăpadă. 

Șoferii care țin la siguranța lor la drum și care călătoresc deseori în condiții severe de iarnă, au înțeles cât de important este să aibă la mașină cauciucuri de iarnă premium. 

Cei care nu se îngrijorează de schimbările meteorologice pe parcursul anului, aleg cauciucuri all-season pentru a face economie de timp și bani. 



loading...

Adauga un comentariu