Se anunță schimbări importante la cazierul auto în România! Autoritățile vor analiza istoricul reparațiilor unei mașini, iar șoferii cu incidente vor plăti mai mult pentru asigurare. Concret, fiecare mașină va fi urmărită atent printr-o bază de date interconectată. Sunt vizați toți șoferii implicați în accidente rutiere.
Cazierul auto în România!
România pregătește o schimbare majoră pentru șoferi și anume cazierul auto oficial pentru fiecare mașină implicată într-un accident rutier. Autoritatea de Supraveghere Financiară va construi o bază de date care va cuprinde toate vehiculele implicate în accidente de circulație. Fiecare autovehicul va avea un istoric complet de daunalitate, în care vor fi notate informații importante precum momentul, locul și tipul reparațiilor efectuate.
Pentru realizarea noului sistem care va crea cazierul auto, platforma actuală a polițelor RCA va fi integrată cu bazele de date ale Poliției Rutiere și Registrului Auto Român (RAR). Totodată, vor mai fi conectate firmele de asigurări și service-urile autorizate.
„Din fericire, Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) deține și administrează un sistem IT bine pus la punct, dar care necesită integrări cu RAR, cu Poliția Rutieră, cu asigurătorii, pentru a avea informații mai multe într-o perioadă mai scurtă și cu o utilitate mai mare pentru toți cei implicați. În baza acestei integrări, vom avea „un cazier sau un certificat de daunalitate” pe care îl putem obține pentru orice vehicul care a avut o poliță RCA”, a explicat vicepreședintele ASF, Adrian Mititelu.
Șoferii care au făcut accidente vor fi monitorizați
Șoferii români cu istoric negativ în trafic pentru că au fost implicați sau au cauzat accidente rutiere vor fi atent monitorizați. Mai mult, șoferii cu istoric negativ vor plăti prime RCA mai ridicate, iar mașinile avariate vor trebui obligatoriu reparate într-un service autorizat. În caz contrar, proprietarul riscă să fie convocat la RAR pentru o inspecție tehnică detaliată, iar în situația în care se va constata că reparațiile nu au fost făcute corespunzător, certificatul de înmatriculare al mașinii va fi suspendat automat.
,,Cei de la RAR vor avea informații despre vehiculele implicate în evenimente rutiere și, în acest fel, instituția poate lua decizia de a chema pe cei implicați în evenimentul rutier. Totodată, se poate analiza și verifica dacă vehiculele implicate într-un eveniment rutier au fost reparate în rețeaua de service-uri auto, care se află sub autoritatea RAR, și, astfel, se pot face verificări printr-o nouă inspecție tehnică periodică”, a mai precizat vicepreședintele ASF.
Dacă două sau mai multe mașini sunt implicate într-un accident rutier, iar unul dintre șoferi nu are asigurare RCA valabilă, nu se poate face constatarea amiabilă. În această situație, șoferii trebuie să meargă la cea mai apropiată secție de poliție, în maximum 24 de ore de la accident, pentru a depune actele necesare. Chiar dacă accidentul rutier are doar pagube materiale și nu există victime, conducătorii auto trebuie să meargă la Poliție, pentru că formularul de „Constatare amiabilă” se poate folosi doar dacă ambele mașini implicate au RCA valabil în momentul accidentului auto. Dacă s-a produs un accident rutier în care sunt victime, Poliția trebuie să fie implicată automat pentru a face cercetări și a stabili cine este vinovat, indiferent dacă există sau nu asigurări RCA valabile.
Vestea momentului pentru șoferii din România este aceea că se va introduce oficial cazierul auto. Șoferii care sunt implicați în accidente rutiere vor fi atent monitorizați.