National

Ce schimbări întâmpină aeroportul Herni Coandă. Toți pasagerii vor trebui să respecte o serie de măsuri

Publicat: 08 sept. 2020
Ce schimbări întâmpină aeroportul Herni Coandă. Toți pasagerii vor trebui să respecte o serie de măsuri
Aeroportul Henri Coandă București

Începând de mâine, la aeroportul Henri Coandă va fi permis accesul pasagerilor direct la aerogara Plecări, eliminându-se obligativitatea trecerii prin corturile din fața terminalului, anunță CNAB. Rămân însă valabile toate celelalte cerințe, respectiv măsurarea temperaturii la intrarea în terminal, dezinfectarea mâinilor, păstrarea distanței de 1,5 metri față de celelalte persoane și purtarea măștii astfel încât să acopere gura și nasul.

Se schimbă regulile pe aeroportul Otopeni. Se permite şi accesul autovehiculelor

Măsurile au fost decise avându-se în vedere confortul pasagerilor, în contextul apropierii sezonului rece, dar și traficul încă redus în contextul pandemiei de CoVid 19. Întreg personalul aeroportului a primit atribuția să monitorizeze respectarea cerințelor privind purtarea măștii și păstrarea distanței și, în caz contrar, să solicite intervenția imediată a poliției și jandarmeriei.

Tot de la 9 septembrie se permite și accesul autovehiculelor (autobuze RATB, autocare, autoturisme personale, TAXI etc.) în fața aerogării Plecări, pentru debarcarea pasagerilor și însoțitorilor acestora. Începând cu aceeași dată, în aeroport, vor fi redeschise restaurante și cafenele, în plus față de cele care și-au reluat deja funcționarea în urmă cu o săptămână.

Corturile din fața terminalului vor fi demontate și, din 11 septembrie, parcarea în care acestea sunt acum amplasate se va redeschide pentru public.  Rămân valabile pentru pasageri recomandarea de a se prezenta la la timp la aeroport, precum și cea de a respecta semnificația indicatoarelor de direcționare, atât pe fluxul auto din fața aeroportului cât și pe fluxurile de pasageri.
Reamintim că, în zona aeroportului, circulația auto este afectată de lucrările la conexiunea feroviară a aeroportului cu Gara de Nord, lucrări aflate în curs de finalizare.

Circulaţia auto este afectată de lucrările la conexiunea feroviară a aeroportului cu Gara de Nord

Rămân valabile pentru pasageri recomandarea de a se prezenta la la timp la aeroport, precum şi cea de a respecta semnificaţia indicatoarelor de direcţionare, atât pe fluxul auto din faţa aeroportului cât şi pe fluxurile de pasageri.

În zona aeroportului, circulaţia auto este afectată de lucrările la conexiunea feroviară a aeroportului cu Gara de Nord, lucrări aflate în curs de finalizare

Cât de mare este pericolul unei infectări cu COVID-19 la bordul avioanelor?

Pericolul unei infectări cu virusul SARS-CoV-2 în timpul unei călătorii la bordul avioanelor este foarte redus. Este ceea ce susţin companiile aeriene şi producătorul Airbus. Aceasta pentru că în cabina de zbor aerul circula în permanenţă de sus în jos. În acest fel, stropii de respiraţie sunt împinşi spre podea şi nu ajung în dreptul feţei pasagerilor învecinaţi.

„Pericolul unei contaminări prin aer într-o cabină de zbor este la fel de redus ca într-o sală de operaţie a unei clinici germane”, asigura compania aviatică Condor pe pagina să web.

Virologul Jonas Schmidt-Chanasit nu considera comparaţia ca fiind potrivită. Într-un interviu acordat postului Deutschlandfunk, şeful institutului de medicină tropicală Bernhard Nocht susţine: „În clinică, pacientul se afla singur pe masa de operaţie, înconjurat de doar câţiva medici”, în timp ce în avion este cu totul alta situaţia. „Hai să fim sinceri şi să recunoaştem acest lucru”, adăugă virologul german.

Chiar şi dacă aerul circula în permanentă şi este bine filtrat, nu există călătorie fără risc. Cu cât durează mai mult un zbor, cu atât mai mare este şi pericolul unei infectări.

„Cu alte cuvinte, trebuie făcută deosebirea dintre un zbor de o oră şi unul, să zicem, peste ocean, care durează zece ore, dar chiar şi unul spre insulele Canare, care durează patru-cinci ore”, atrage atenţia Schmidt-Chanasit.





Adauga un comentariu