Lifestyle

Ce se întâmplă dacă beți alcool după ce depui efort

Publicat: 14 oct. 2020

Uneori, unii sportivi beau bere pentru a se relaxa și a se recupera. Băuturile cu conținut scăzut de alcool se găsesc chiar și la linia de sosire a maratonelor majore și Ironman. Am decis să ne dăm seama ce se întâmplă cu corpul dacă o persoană bea alcool după un efort fizic greu.

Un pahar de bere după un antrenament greu este băut nu numai de amatori, ci și de sportivi profesioniști. Când Fabio Capello era antrenorul Romei, el nu le-a permis jucătorilor să bea sucuri sau cola după meci – doar bere. Un pahar poate să nu doară cu adevărat, dar există cel puțin cinci motive care ar trebui să te facă să te întrebi dacă bei bere după un maraton.

Pui stres pe ficat

Ficatul este responsabil pentru expulzarea tuturor subproduselor metabolice generate în timpul antrenamentului sau alergării. Consumând alcool, o persoană forțează ficatul să proceseze alcoolul, încetinind astfel procesul de recuperare. „În loc să descompună lactatul și să-l transforme în glucoză și să completeze depozitele de glicogen, ficatul este ocupat cu producerea de enzime alcool dehidrogenază pentru a curăța corpul de alcool”, spune Evelyn Parr, un exercițiu și nutriționist la Universitatea Catolică Australiană.

Veți simți dureri musculare

În timpul muncii fizice grele, mușchii tăi suferă inevitabil microfracturi. A mânca și a dormi corect reface mușchii și ameliorează durerea în dimineața următoare. O mulțime de alcool va interfera cu acest proces. „Dacă beți alcool, mai ales în doze mari, corpul nu este la fel de eficient în a produce noi proteine care constituie blocuri pentru mușchi. Chiar dacă ați mâncat în același timp ceva bogat în proteine ”, notează specialistul.

Te vei simți slab

Dacă ai programat un alt antrenament pentru a doua zi, consumul de alcool nu îți va permite să dai tot ce ai mai bun. Medicii notează: alcoolul reduce puterea musculară după eforturi grele. Acest lucru se datorează probabil perturbării ratei de sinteză a proteinelor musculare, ceea ce duce la o recuperare mai lentă.

Vei fi deficient de fluid

După o muncă obositoare, corpul pierde multe lichide și riscați să vă deshidratați. Alcoolul va înrăutăți această afecțiune. „Băuturile cu un conținut ridicat de alcool, cum ar fi IPA (Indian Pale Ale – Ed. ), Pot împiedica procesul de rehidratare datorită efectului diuretic al alcoolului”, explică Evelyn. La rândul său, deshidratarea reduce volumul de plasmă din sânge – acest lucru duce la întreruperea sistemului cardiovascular.

Corpul tău nu va primi nutrienții de care are nevoie

Băutul imediat după linia de sosire întrerupe procesul de recuperare. Dar nu pentru că au băut alcool, ci pentru că au preferat o băutură alcoolică, mai degrabă decât mâncare, care ar putea umple rezervele de energie ale organismului. „Uneori, consumul de alcool nu afectează recuperarea, ci o alimentație deficitară – organismul nu primește suficienți carbohidrați (pentru sinteza glicogenului) și alimente proteice (pentru sinteza proteinelor musculare)”, spune Parr. Încercați să mâncați ceva înainte de a lovi bara pentru a vorbi cu prietenii despre cursă.

Tags:




Adauga un comentariu