Actualitate

Cel mai lung viaduct din România. Pe câți kilometri va fi suspendat tronsonul de mare viteză din Autostrada Nordului

Publicat: 11 mart. 2024
_____ Vizualizări 1 Comentariu
Cel mai lung viaduct din România. Pe câți kilometri va fi suspendat tronsonul de mare viteză din Autostrada Nordului
Primul segment din cel mai așteptat drum de mare viteză din nordul României, autostrada A14, prinde contur.

Cel mai lung viaduct din România se află în proces de aprobare pentru construcție. Primul segment din cel mai așteptat drum de mare viteză din nordul României, autostrada A14, prinde contur. Iată pe câți kilometri va fi suspendat tronsonul de mare viteză din Autostrada Nordului.

Cel mai lung viaduct din România

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru autostrada de munte de la Gura Humorului (jud. Suceava), parte din Autostrada Nordului (A 14) și trimite Executivului Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru avizul final înainte de lansarea licitației.

Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri (5.076 metri lungime).

Autostrada care va deveni o centură pentru orașul Gura Humorului are o lungime totală de 10 kilometri și va deveni o centură rapidă pe traseul Autostrăzii Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, drum de mare viteză cu o lungime totală de 335 de kilometri. Valoarea totală a investiției fiind de 2,7 miliarde lei.

Autostrada Nordului este propusă ca drum expres sau drum de mare viteză care pornește de la punctul de pe granița cu Ungaria, Oar, Satu Mare. Traseul spre est trece prin apropierea localităților Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, după care este preconizată o joncțiune cu A7, continuându-și traseul până la Suceava.

Când trebuie să fie gata Autostrada Nordului

Proiectul Autostrăzii Nordului (A 14), care ar trebui să lege Satu Mare de Suceava, pe o distanță planificată de 335 de kilometri, se află încă în faza studiilor de fezabilitate, deși, conform legii, ar mai fi aproximativ doi ani (2026) până când ar trebui finalizată construcția.

Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri (5.076 metri lungime), potrivit documentației tehnice. Autostrada care va deveni o centură pentru orașul Gura Humorului are o lungime totală de 10 kilometri și va deveni o centură rapidă. Autostrada Nordului are următorul traseu: Satu Mare – Baia Mare – Dej – Beclean – Bistrița – Vatra Dornei – Iacobeni – Câmpulung Moldovenesc – Gura Humorului  – Suceava.

Și Autostrada Moldovei a înregistrat întârzieri masive. Autostrada „Moldovei” A7 – coloana vertebrală rutieră care ar urma să străbată regiunea de la Nord la Sud și să lege Moldova de Muntenia – se află în lucru din apropiere de Ploiești, de la intersecția cu A3, până la Pașcani, aproape 320 de kilometri. În 2024, însă, unele tronsoane au deja termen de finalizare – 65 de kilometri de autostradă care ar trebui deschiși traficului. Cu toate acestea, stadiul din teren la momentul actual nu arată promițător pentru finalizarea tuturor lucrărilor la termen în acest an.

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. Până în acest moment au fost contractate aproape toate tronsoanele, ultimul tronson contractat fiind Petroasele – Buzău (cca 13,9km), cel mai rămas în urmă dintre loturi. De la Buzău până la Pașcani Autostrada A7 are același constructor – românii de la UMB. O veste bună este aceea că Autostrada A7 conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri.

Comentarii
Adauga un comentariu