Curând vor începe lucrările la cel mai lung viaduct din România! Viaductul unic în țară este format din două structuri care au în total 3,2 km și se construiește pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania. Contractul pentru realizarea viaductelor de 3,2 km care asigură continuitatea pe Autostrada Transilvania a fost semnat în iunie 2024 cu Ozaltin, o companie din Turcia. Proiectul de începere a construcției se află în avizare.
Cel mai lung viaduct din România!
Proiectul tehnic pentru cel mai lung viaduct din România, care se va construi pe Autostrada Transilvania (A3), este în curs de avizare în Consiliul Tehnico – Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Compania turcă Ozaltin se va ocupa de construirea celor două mega-structuri care vor avea o lungime totală de 3,2 kilometri. Ozaltin va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:
- construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare;
- un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului Topa Mică.
Valoarea contractului pentru cele două viaducte de pe traseul subsecțiunii Nădășelu – Mihăiești este de 994,7 milioane de lei (fără TVA), termenul de realizare fiind de 27 de luni (9 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție), conform datelor puterea.ro. Devierea traseului acestui sector de autostradă se va face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice. Turcii de la Ozaltin așteaptă autorizația de construire.
„Proiectul tehnic este în curs de avizare în Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR. Încă nu a ieșit decizia de expropriere, fără de care nu se poate da autorizatia de construire“, au transmis reprezentanții CNAIR, pentru Economica.net.
Construcție unică în țară
O altă construcție unică se va face în România cu investiții uriașe. Este vorba despre primul tunel forat într-o autostradă din România, parte din Autostrada Sibiu – Pitești, care este aproape gata. Tunelul are 1,3 kilometri și se află pe lotul Curtea de Argeș-Tigveni. Constructorul austriac se ocupă de cei 9,86 km ai Secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu-Pitești, unde se construiește inclusiv un tunel în lungime de peste 1.300 de metri. Tunelul este catalogat drept cea mai complexă lucrare de autostradă care se execută în țara noastră.
Au fost făcute investiții uriașe pentru tunelul care trece printr-o zonă de dealuri, lucrările la autostradă fiind astfel complexe și specifice unei zone montane: numeroase viaducte și poduri, consolidări de versanți, dar și un tunel forat cu galerie dublă, lung de aproape 1,35 km – singurul tunel forat pe o autostradă în România ce se află acum în execuție.
Primul tunel forat pe o autostradă din România este aproape finalizat! Constructorul austriac este foarte bine mobilizat pe cei 9,86 km ai Secţiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeş) din Autostrada Sibiu-Piteşti, unde se construieşte inclusiv un tunel în lungime de peste 1.300 de metri. Progresul fizic pe întregul şantier este de 60%. Dacă se menţine ritmul, sunt mari şanse ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă, de la Piteşti la Bucureşti, pe mai mult de 140 km (după finalizarea lucrărilor şi pe ultimii 14,65 km ai Secţiunii 5, între Băiculeşti şi Curtea de Argeş).”, a transmis Ministrul Transporturilor.
Pe lângă cele două galerii principale ale tunelului, au fost realizate și trei conexiuni între ele, pentru situații de urgențe, două pietonale și una mai mare prin care pot trece mașinile dintr-un tunel în celălalt. Conform ultimelor date oficiale, stadiul fizic al lucrărilor pe secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș a depășit 57%. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este martie 2027.