Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (DLEP) Iași recomandă cetățenilor Municipiului Iași ca în această perioadă să solicite eliberarea de cărți de identitate provizorie. Reprezentanții DLEP subliniază faptul că este o situație temporară, până la soluționarea problemelor legate de producerea efectivă a cărților de identitate normale, probleme care nu țin de autoritatea locală.
În același timp, reprezentanții DLEP atrag atenția asupra faptului că, potrivit Legii nr. 55 / 2020, „valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”, acest lucru fiind valabil și pentru actele de identitate.
Mai multe informații despre eliberarea cărții de identitate provizorie sunt disponibile aici: https://dlep-iasi.ro/carte-identitate-provizorie/cand-solicitantul-nu-poseda-toate-documentele-necesare-eliberarii-cartii-de-identitate–1.html.