CFR Călători anunță că, începând de duminică, 14 decembrie, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025-2026, valabil până pe 12 decembrie 2026. Noul program vine cu schimbări importante atât pe rutele interne, cât și pe cele internaționale, marcând una dintre cele mai ample actualizări ale rețelei feroviare din ultimii ani.
Printre noutățile majore se numără introducerea unei legături directe între București și Budapesta, extinderea circulației trenurilor către Viena, până la gara Westbahnhof, dar și trenuri sezoniere pe perioada verii pe traseul București-Giurgiu-Ruse, facilitând accesul mai rapid către Bulgaria.
Noul Mers al Trenurilor aduce rute internaționale, trenuri moderne și legături rapide cu Europa
CFR promite o capacitate extinsă în trafic, cu peste 1.150 de trenuri pe zi. În total, vor circula 52 de trenuri internaționale, 20 Intercity, 112 Interregio, 26 trenuri sezoniere și aproape 1.000 de trenuri Regio, pentru a acoperi mobilitatea pasagerilor în întreaga țară. Compania subliniază că noul plan de circulație reflectă investițiile consistente în modernizarea infrastructurii și în materialul rulant.
Noile vagoane și locomotive modernizate prin PNRR continuă să intre treptat în serviciu, pe măsură ce sunt livrate de producătorii din România. Acestea vin cu dotări moderne: Wi-Fi gratuit, sisteme audio-video pentru informarea pasagerilor, camere de supraveghere, prize la fiecare loc, climatizare, toalete ecologice și spații dedicate persoanelor cu mobilitate redusă. Unele trenuri vor include chiar și vagoane bar-bistro, pentru un plus de confort.
Creșterea nivelului de calitate aduce și o reclasificare a anumitor rute. Trenurile Interregio care leagă Bucureștiul de Mărășești, Suceava, Iași sau Brașov vor trece în categoria Intercity, pentru a reflecta standardele superioare ale materialului rulant modernizat prin PNRR.
Tot în acest an intră în circulație și noile rame electrice Alstom Coradia Stream, achiziționate de ARF din fonduri europene. Face parte dintr-un lot de 12 unități moderne, conforme standardelor europene și capabile să atingă viteze de până la 160 km/h. Acestea vor opera pe rute interne unde cererea este ridicată și se dorește creșterea vitezei și siguranței transportului.