Eveniment-Social

Clubul de lectură online pentru elevii nevăzători ai Liceului Special Moldova Târgu Frumos

Publicat: 07 dec. 2020
Liceul Special Moldova Târgu Frumos

În timp ce pandemia avansează, noi facem activități frumoase pentru elevii Liceului Special „ Moldova” și organizăm un club de lectură în colaborare cu fundația Light Into Europe din București, dar și cu voluntari de la Mega Image, oameni care își dăruiesc din timpul lor, două ore săptămânal, pentru a participa la aceste întâlniri.

Aceste activități se desfășoară online, în fiecare săptămână, fiind implicați elevi de la clasele a VIII-a, a IX-a și a X-a. În cadrul unei ședințe de club, un voluntar citește un capitol dintr-o carte, urmând ca elevii să discute împreună cu acesta aspectele semnificative desprinse din text.

Începând cu luna noiembrie și până acum, voluntarii de la Mega Image au citit elevilor capitole din mai multe cărți. Au început cu „Fantoma de la Operă”, de Gaston Leroux, un roman gotic despre dragoste, onoare și tragedie, o operă din literatura universală care ne-a dat posibilitatea să înțelegem mai bine anumite aspecte, cum ar fi dragostea, sentimentul tragicului ,dar și alte teme pe care elevii le-au identificat.

O altă carte extrem de interesantă, pe care elevii au îndrăgit-o foarte mult este „Eu sunt Malala” de Malala Yousafzai, în această operă fiind transpusă povestea unei fete care a luptat pentru educație, dar a fost împușcată de talibani, temele discutate de elevi fiind educația, discriminarea și drepturile pe care le are o persoană indiferent de naționalitate, dizabilitate sau rasă.

Ce povești s-au citit în clubul de lectură

Tot în cadrul clubului de lectură s-au citit capitole din „Călătoriile Doctorului Dolittle” de Hugh Lofting, o poveste despre prietenia dintre doctorul John Dolittle și un băiat de 10 ani, Tomy Stubbins, care, după ce găsește o veveriță rănită, devine asistentul doctorului. Odată cu lecturarea unei părți din această carte, împreună cu elevii, am discutat despre aspecte precum iubirea pentru animale, ajutorul pe care îl oferim animalelor, dar și ce avem de învățat de la necuvântătoarele din jurul nostru.
Pentru elevii de la Liceul Special „Moldova”, acest club de lectură este un bun prilej de a cunoaște oameni noi, de a împărtăși noi idei, iar toate aceste lucruri îi ajută la o exprimare cursivă, la argumentarea unei opinii cu argumente solide.

Suntem extrem de încântați de activitățile propuse pentru elevii noștri de Fundația Light Into Europe, prin doamna președinte executiv Camelia Platt, și îl felicităm pe domnul profesor Silviu Roșu pentru că, fiind rugat să coordoneze acest club de lectură pentru elevii nevăzători ai liceului nostru, a acceptat cu drag. Totodată, ne bucurăm că elevii participă și sunt încântați să afle lucruri noi, își dezvoltă competențele de comunicare și argumentare, folosind texte literare diferite de cele studiate la școală.





Adauga un comentariu