Lifestyle

Combinatii de vitamine si minerale utile pentru organism

Publicat: 05 ian. 2021
capsule colorate cu vitamine si minerale

Iarna este momentul să vă gândiți la nutriția dvs. și să descoperiti ce vitamine și minerale sunt ideale unul pentru corpul tau in sezonul rece. Dacă te gândești la ce micronutrienți ar putea lipsi corpul tău și încerci să-i incluzi în dieta ta, atunci te ajuti deja să rămâi sănătos. Dar există vitamine și minerale care devin și mai utile împreună – de aceea suplimentele alimentare combină atât de des mai multe elemente simultan.

Corpul nostru semnalează de obicei o lipsă de vitamine și minerale și chiar prin senzații nesemnificative. Dacă o persoană este stresată, deseori plânge, se deprima sau nu este sigură de sine – aceasta este o lipsă evidentă de vitamine B. Părul și unghiile fragile, transpirația, iritabilitatea pot indica faptul că aveți deficit de iod. Scăderea activității sexuale, părul fragil, din nou, semnalează adesea o lipsă de zinc. Incapacitatea de a concepe se poate datora lipsei de vitamina E, care este adesea prescrisă femeilor însărcinate.

Vitaminele și mineralele se pot întări reciproc sau pot fi antagoniști, prin urmare, complexele vitaminice țin cont de relația lor. Totul ar trebui să fie echilibrat și, de exemplu, calciul și vitamina D sporesc acțiunea celuilalt, acestea sunt luate împreună. Când organismul nu are suficient soare în regiunile reci, este mai bine să adăugați vitaminele B și C, B și D în dietă. Dar există și antagoniști evidenți: fierul nu poate fi combinat cu zinc, zinc – cu cupru, calciu – cu mangan.

Calciu + Vitamina D

Calciul este esențial pentru oase și dinți puternici, reglarea contracțiilor musculare (inclusiv ritmul cardiac) și coagularea bună a sângelui. Vitamina D contribuie la formarea calcitriolului. Calcitriolul ajută organismul să absoarbă calciul.

Sursele bune de calciu sunt produsele lactate, soia, tofu, nuci; vitamina D se găsește în somon, sardine, carne și gălbenușuri de ou. Combinația de calciu și vitamina D se găsește nu numai în suplimentele speciale, ci și în produsele cu care suntem obișnuiți: suc de portocale, lapte, cereale.

Grăsimi sănătoase + vitamine liposolubile (A, D, E, K)

Vitaminele liposolubile diferă de altele prin faptul că nu se dizolvă în apă, ci în grăsimi. Printre acestea se numără vitaminele K și D, care ajută la menținerea oaselor puternice, vitamina A, care este benefică pentru vedere, și vitamina E. antioxidantă. Toate aceste vitamine se găsesc adesea în fructe și legume, ouă, ulei, dar cel mai bun efect poate fi obținut dacă este consumat cu grăsimi – atunci corpul le poate asimila cu ușurință. Deși organismul are nevoie de vitamine liposolubile în fiecare zi, nu este necesar să includeți în dietă în fiecare zi alimentele bogate în ele: aportul necesar este deja creat în ficat și în țesuturile grase, iar un exces de vitamine nu poate decât să dăuneze.

De fapt, combinarea vitaminelor cu grăsimile este destul de simplă: de exemplu, dacă îmbraci o salată de legume cu ulei, prăjești dovleceii în ulei de măsline sau înmoaie legumele în guacamol.

Fier + vitamina C

Fierul ajută celulele roșii din sânge să transporte oxigenul prin celulele corpului, așa că, dacă lipsește, este posibil să vă simțiți somnoros și obosit. Combinația de fier și vitamina C este importantă mai ales dacă nu mâncați carne: sursele de fier din plante sunt mai puține decât cele de origine animala.

Carne, fasole, nuci, fructe uscate și cerealele pentru micul dejun sunt toate alimente bogate în fier. Dacă nu sunteți vegetarian, cel mai bine este să combinați sursele de fier din plante și animale în mâncarea dvs., cum ar fi friptura cu spanac sau puiul cu naut.

Tags:




Adauga un comentariu