Concedierile colective afectează piața muncii din România! Situația critică îi determină pe angajatori să recurgă tot mai mult la forță de muncă necalificată și să investească în formarea angajaților la locul de muncă, în timp ce românii care revin din străinătate caută locuri de muncă în servicii sau în sectorul necalificat, până își găsesc un job stabil. Iată ce sunt dispuși să facă angajatorii!
Concedierile colective afectează piața muncii din România!
Piața muncii din țară trece printr-o mare criză. Impactul combinației dintre lipsa de personal calificat și tendința lucrătorilor de a căuta joburi imediate și accesibile creează presiuni crescute asupra angajatorilor, care trebuie să ofere pachete mai atractive de beneficii, inclusiv salarii, bonuri de masă, transport sau chiar cazare. În același timp, deciziile Guvernului afectează și mai mult piața muncii.
Creșterea costului total cu forța de muncă, scăderea salariului net, presiunea asupra marjelor companiilor, mai ales IMM-urilor, accentuează deficitul de angajați calificați, reduc recrutările și investițiile, cresc prețurile pentru lucrări și pot conduce la înlocuirea personalului cu automatizare sau muncitori străini, precizează romaniatv.net. Românii caută joburi simple și imediate, însă angajatorii caută oameni calificați și stabili. Pe acest fundal, piața muncii se află în criză.
Ce propun angajatorii pentru a atrage forță de muncă tânără
Tot mai multe companii și firme celebre din țară vin cu programe de formare inedite și cu bonusuri în funcție de nivelul de performanță atins la job, cu scopul de a-i atrage pe tineri pe piața muncii. România se află pe locul 16 în topul țărilor care derulează cele mai multe campanii digitale dedicate Generației Z, potrivit unui studiu realizat o companie globală de AdTech. Studiul arată că România se află înaintea multor state în privința campaniilor și cursurilor pentru Generația Z. Grecia ocupă primul loc în clasament. Generația Z este exigentă și greu de mulțumit, conform analizei. Din acest motiv, multe firme vin cu oferte atractive de angajare pentru tineri.
„Gen Z este prima generație crescută complet online. Se simt ca acasă pe social media, în e-commerce și pe toate platformele digitale. Se mișcă rapid între aplicații, conținut și magazine online și se așteaptă ca brandurile să le țină pasul. Cine întârzie să învețe cum să comunice cu ei s-ar putea să rămână în urmă nu doar ca imagine dar şi ca venituri”, a explicat Mircea Olaru, Senior Business Development Manager la Eskimi România.