Prima pagină » Business în România » Concedierile colective afectează piața muncii din România! Ce sunt dispuși să facă angajatorii!
Concedierile colective afectează piața muncii din România! Ce sunt dispuși să facă angajatorii!

Concedierile colective afectează piața muncii din România! Ce sunt dispuși să facă angajatorii!

30 sept. 2025, 15:20,
Mirela Gabriela Todosi în Bzi.ro

Concedierile colective afectează piața muncii din România! Situația critică îi determină pe angajatori să recurgă tot mai mult la forță de muncă necalificată și să investească în formarea angajaților la locul de muncă, în timp ce românii care revin din străinătate caută locuri de muncă în servicii sau în sectorul necalificat, până își găsesc un job stabil. Iată ce sunt dispuși să facă angajatorii!

Concedierile colective afectează piața muncii din România!

Piața muncii din țară trece printr-o mare criză. Impactul combinației dintre lipsa de personal calificat și tendința lucrătorilor de a căuta joburi imediate și accesibile creează presiuni crescute asupra angajatorilor, care trebuie să ofere pachete mai atractive de beneficii, inclusiv salarii, bonuri de masă, transport sau chiar cazare. În același timp, deciziile Guvernului afectează și mai mult piața muncii.

Creșterea costului total cu forța de muncă, scăderea salariului net, presiunea asupra marjelor companiilor, mai ales IMM-urilor, accentuează deficitul de angajați calificați, reduc recrutările și investițiile, cresc prețurile pentru lucrări și pot conduce la înlocuirea personalului cu automatizare sau muncitori străini, precizează romaniatv.net. Românii caută joburi simple și imediate, însă angajatorii caută oameni calificați și stabili. Pe acest fundal, piața muncii se află în criză.

Ce propun angajatorii pentru a atrage forță de muncă tânără

Tot mai multe companii și firme celebre din țară vin cu programe de formare inedite și cu bonusuri în funcție de nivelul de performanță atins la job, cu scopul de a-i atrage pe tineri pe piața muncii. România se află pe locul 16 în topul țărilor care derulează cele mai multe campanii digitale dedicate Generației Z, potrivit unui studiu realizat o companie globală de AdTech. Studiul arată că România se află înaintea multor state în privința campaniilor și cursurilor pentru Generația Z. Grecia ocupă primul loc în clasament. Generația Z este exigentă și greu de mulțumit, conform analizei. Din acest motiv, multe firme vin cu oferte atractive de angajare pentru tineri.

„Gen Z este prima generație crescută complet online. Se simt ca acasă pe social media, în e-commerce și pe toate platformele digitale. Se mișcă rapid între aplicații, conținut și magazine online și se așteaptă ca brandurile să le țină pasul. Cine întârzie să învețe cum să comunice cu ei s-ar putea să rămână în urmă nu doar ca imagine dar şi ca venituri”, a explicat Mircea Olaru, Senior Business Development Manager la Eskimi România.

România se confruntă cu o criză a forței de muncă și cu un număr mare de tineri care nu lucrează sau abandonează școala de la o vârstă fragedă. Din acest motiv, tot mai multe companii și firme din România investesc în programe prin care să atragă tinerii Generației Z. Institutul Național de Statistică (INS) a anunțat că România se află pe locul 3 în clasamentul țărilor cu cei mai mulți tineri șomeri. Aproape 25% dintre tinerii cu vârste între 15 și 24 de ani nu au loc de muncă, însă procentul este mult mai mare în zonele rurale ale țării. Ruptura dintre tineri și piața muncii se produce atunci când vine vorba de salarii și program, și asta pentru că pretențiile noii generații nu se pliază la realitatea din câmpul muncii. Cert este că valul de concedieri a afectat piața muncii din țară.
Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
23 decembrie 2025
23 decembrie 2025