Local

Conferință de presă susținută de Cătălin Urtoi. Noutăți privind autostrăzile A7 și A8 – FOTO, LIVE TEXT

Publicat: 24 feb. 2023
_____ Vizualizări 4 Comentarii
Conferință de presă susținută de Cătălin Urtoi. Noutăți privind autostrăzile A7 și A8 - FOTO LIVE TEXT
Detalii despre A7 și A8

În cadrul conferinței de presă susținută astăzi, 24 februarie 2023, Cătălin Urtoi, unul dintre liderii asociației „Împreună pentru A8″, va prezenta opiniei publice detalii despre noutățile cu privire la amplele proiecte ale autostrăzilor A7 și A8.

Cele mai importante declarații făcute de Cătălin Urtoi:

Compania Națională de Investiții Rutiere este discutată la nivel de proiect din 2015- 2016. A mai fost o încercare în 2017, 2020 și 2021, iar acum este a treia încercare. De data aceasta sperăm să fie cu noroc. Fac parte din Consiliul de Administrație a acestei companii. Practic e un Start Up. În momentul de față suntem în prima etapă, în etapa de organizare. Sunt 7 membri, din aceștia fac și eu parte. Mi-am dorit să fac parte din această companie din momentul în care am văzut cu ce urmează să se ocupe Au fost trei etape de selecție, depunerea CV-ului și două etape online.

Noi acum suntem în faza de organizare. În 105 zile noi trebuie să finalizăm partea de organizare. Ieri am avut şedinţă în care a fost ales președintele Consiliului de administrație (la Cluj, Oradea, Curtea de Argeș, eu de la Iași și 3 persoane din cadrul Ministerului: Ioniță Ștefan, doamna Ioniță, fost director CNAIR și domnul Pascu director general adjunct CNAIR).

Săptămâna viitoare vom numi directorul general pentru următoarele 4 luni. După organizare vom negocia preluare proiectelor. A7 și a8 trebuie să vină la CNAIR. Vă dau un termen estimativ de 12 luni. Până atunci A7 merge prin PNRR. A8 merge prin PNRR.

Ce înseamnă până la urmă CNIR? (întrebare din sală).

Ea va prelua tot ce înseamnă partea de proiectare și execuție sau doar proiectare și le va realiza. Astfel după ce vor fi finalizate vor fi predate vechiului CNIR pentru mentenanță. Vor fi predate către CNAIR. Noi avem un program investițional 2021 – 2027. A8 este un proiect susținut să treacă rapid la CNIR. La compania CNAIR sunt foarte multe proiecte. E fezabilă sau doar o fantezie extinderea A8 în Republica Moldova?

Răspuns Urtoi: Nu pot să vă răspund. Eu îmi doresc. O parte dintre colegi m-au exclus din grupul ăsta de discuții. Acum au venit alături de mine doar oamenii care mă susțin. Am colegi cu care mă consult zi de zi, oră de oră. Când îmi vor ieși proiectele, la poza de grup vor veni și ei. Importante sunt faptele și ce se va întâmpla. Sper ca până la sfârșitul lunii martie să fie finalizată zona montană. Mi s-a spus la un moment dat nu dau nume „vă ocupați cam mult cu A8, mergeți și la altele”. Îmi doresc ca lumea să vadă ce fac și unde merg. Dacă noi depunem săptămână viitoare noi ar trebui să avem repede acordul de mediu. Dacă noi obținem acordul de mediu și intrăm la indicatori eu știu sigur că autostrada A8 o avem gata până în 2030.

În contract pe Târgu Neamț ar fi trebuit să aibă 9 utilaje, săptămâna aceasta erau doar 5. Pentru că celelalte erau dispersate în alte zone. Noi anul viitor vom avea A8 în CNIR.

Dacă pleacă Grindeanu de la Minister, există risc să intervină blocaje? (Întrebare din sală)

Răspuns; E o problemă pentru că e acționar principal în cadrul societății și Ministerul decide.

Comentarii
  • Exact ca in Caragiale- o multime de comitii si comitete- CNAIR, acum CNIR, dar autostrazi ioc. Ce naiba faceti atatea institutii daca nu sunteti in stare de nimic, sau tocmai de aia? Astea sunt sinecuri pentru protejatii care sa stea degeaba si sa ia salarii grase.

  • In sfarsit, are Iasiul reprezentant intr-un for care are un cuvant de spus in ceea ce priveste autostrazile. Succes, domnule Urtoi! Sper sa faceti fata sacalilor alora din ministere si companii.

Adauga un comentariu