Prima pagină » Actualitate » Conflict între Asociația de Proprietari și locatarii din bloc! Cum pot acționa proprietarii care se simt nedreptățiți!
Conflict între Asociația de Proprietari și locatarii din bloc! Cum pot acționa proprietarii care se simt nedreptățiți!

Conflict între Asociația de Proprietari și locatarii din bloc! Cum pot acționa proprietarii care se simt nedreptățiți!

08 oct. 2025, 07:40, 1 ,
Mirela Gabriela Todosi în Bzi.ro

Conflict între Asociația de Proprietari și locatarii din bloc! În multe blocuri din România, relația dintre proprietari și asociația de locatari este marcată de neînțelegeri și lipsă de transparență. De multe ori certurile și conflictele pornesc de la faptul că proprietarii se confruntă cu refuzul de a primi documente, cu penalizări impuse fără justificare clară sau cu lucrări aprobate fără consultarea tuturor. Iată cum pot acționa proprietarii care se simt nedreptățiți!

Conflict între Asociația de Proprietari și locatarii din bloc!

Mulți români care locuiesc la bloc se plâng de faptul că intră în conflict cu Asociația de Proprietari din diverse motive. Locatarii fie sunt puși la plată pentru anumite servicii fără a fi anunțați, fie sunt refuzați dacă solicită documente administrative și contabile. Orice persoană care deține un apartament într-un imobil poate solicita informații și documente legate de administrarea blocului.

Proprietarii au, în mod expres, dreptul de a cere și primi situația lunară și anuală a cheltuielilor, copii ale contractelor semnate de asociație cu furnizorii de servicii, procesele-verbale ale adunărilor generale și detalii privind modul de cheltuire a fondurilor colectate. Totodată, locatarii pot verifica modul de calcul al întreținerii, pot cere explicații pentru fiecare sumă afișată pe liste, precizează capital.ro. Funcția de președinte al asociației vine cu responsabilități clare, nu doar cu dreptul de a conduce ședințele. Persoana aleasă în această poziție are obligația de a reprezenta interesele tuturor proprietarilor și de a asigura transparența financiară.

Proprietarii care consideră că li s-au încălcat drepturile pot începe printr-o cerere scrisă către asociație, solicitând documentele dorite sau clarificări privind cheltuielile. Dacă nu primesc răspuns, locatarii pot aduna semnături pentru convocarea unei Adunări Generale extraordinare. De asemenea, este recomandat ca locatarii să discute între ei, să se informeze reciproc și să ia împreună o decizie.

O nouă obligație pentru asociațiile de locatari

Asociațiile de Proprietari vor avea de respectat reguli mai dure de anul acesta când vine vorba de menținerea siguranței blocurilor și a proprietarilor. Asociațiile, dar și locatarii au obligația de a respecta normele de prevenire a incendiilor, de a asigura menținerea construcțiilor și instalațiilor în stare bună de funcționare și de a lua măsuri pentru protejarea persoanelor și a bunurilor. Legislația din România stabilește reguli clare privind securitatea și întreținerea blocurilor de locuințe, precizează capital.ro.

La bloc, este obligatorie instalarea și întreținerea sistemelor de detecție, semnalizare și alarmare a incendiilor. Aceste sisteme includ detectoare optice de fum, butoane manuale de alarmare și sirene, care trebuie amplasate în zonele comune și întreținute periodic prin contracte cu firme autorizate. Necesare sunt și camerele de supraveghere la bloc, pentru siguranța locatarilor.

Camerele de supraveghere pot fi instalate în spațiile comune doar după o decizie a Adunării Generale a Asociației de Proprietari și cu respectarea normelor privind protecția datelor. Este obligatorie informarea locatarilor și a vizitatorilor prin afișarea de semne vizibile, iar imaginile nu pot fi stocate pe perioade mai mari decât este necesar, cel mult 30 de zile. Accesul la înregistrări este limitat la persoanele autorizate, iar scopul declarat trebuie să fie strict legat de siguranța imobilului și a locatarilor, mai notează capital.ro. Cert este că atât Asociațiile de Proprietari, cât și locatarii trebuie să respecte mai multe reguli pentru menținerea siguranței la bloc, pentru protejarea lor și a drepturilor pe care le au, conform legii.
Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Stiu ca Primaria Iasi are un serviciu dedicat unde pot fi reclamate asociatiile de proprietari. Tot ce au de facut membrii asociatiei de proprietari este sa mearga … 2 …. 3 pers … si sa faca o plangere si se mai rezolva din probleme … banii sunt la locatari ei platesc si presedinte si administrator … trebuie luata atitudine pentru ca asociatiile de proprietari fac abuz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
06 decembrie 2025
06 decembrie 2025