Consilierul ieșean Iulian Hușanu a trimis un mesaj pe rețelele de socializare cu privire la rezolvarea unor probleme de către CTP.
„Pe principiul „să moară și capra vecinului”, presa preia doar unele investiții minore, dar și salariile conducerii (4 directori) care vor încasa sume considerabile ca bonus de performanță, ajungându-se la sume și de 20 000 lei pe lună, plus salariul care este și el foarte mare.
Consilierii USR au fost ținuți permanent la distanță de modalitatea și criteriile de acordare a acestor bonusuri. Permanent ni s-a spus ori că este aprobarea Consiliului Local de anul trecut (aprobarea estimărilor bugetare din 2022 pt 2023), ori că cei din CA-uri sau AGA (adică tot ei) și-au stabilit criteriile.
Anul acesta este bătut în cuie: atât se va da bonus. Unde se poate umbla este bonusul din 2024 care poate fi afectat de targetele propuse anul acesta.
Eu aș spune că anul trecut au stabilit cifrele astfel încât să le poată depăși, iar acum să și încaseze aceste sume.
Sunt soluții, dar alianța majoritară (cel puțin națională) PSD-PNL nu lasă loc de alternative.
Și acum să lăsăm capra vecinului să moară pe limba ei și să ne ocupăm de ce ne doare de fapt: situația din teren.
În ședința de comisii de vineri mă voi adresa către conducerea CTP pentru următoarele probleme:
frecvența mică a mijloacelor de transport la orele de vârf
curățenia din stații. Vedeți pozele atașate… Practic în unele stații te simți jenat să stai din cauza mizeriei. Efectiv te îndepărtezi 10 m și te faci că aștepți un prieten.
Poate că ar fi bine ca zilnic să se treacă pe acolo pentru salubrizare. Iar unele stații necesită investiții în modernizare.
Aici am cel puțin două exemple: stația Cămine CUG de pe Poitiers (vedeți poza), dar și stația Frigorifer unde tronează un chioșc abandonat. Stația Frigorifer se încadrează la genul de stații intermodale unde opresc o serie de curse externe. Aici ar fi fezabilă și o sală de așteptare în caz de vreme potrivnică.
-reactivarea traseului 24: Bucium-Palas-Copou.
În contextul începerii lucrărilor la Pasarela Socola și la Șoseaua Bucium, este clar că suplimentarea mijloacelor de transport în comun va scădea blocajul auto care se întrevede.
-panourile informative să fie în număr mai mare și eventual față/verso acolo unde situația permite
-panourile informative să indice timpul corect
-nu în ultimul rând suma încasată pentru publicitate (în stații, respectiv în mijloace de transport) și chiriile pentru folosința modulelor din stații: DOAR 272 000 lei pe an!!! Suma e jenantă și lasă loc de interpretări.
-tramvaiele vechi reprezintă o repulsie pentru călători. Continuarea înnoirii parcului auto este vitală.
Deasemenea vă încurajez să scrieți un comentariu și cu alte probleme cu care vă confruntați. Desigur că puteți trimite și în privat situațiile care doriți să rămână anonime.
Reamintesc că sunt inițiatorul unui audit intern al CTP.
Analiza a început acum aprox 2 ani.
Nu am primit nici până în ziua de azi concluziile din care ar trebui să reiasă cum putem scădea cheltuielile și să creștem performanțele CTP”, a precizat consilierul.
Sa arate un extras de cont sau biletele de ctp compostate din ultimele luni. Sa vedem daca stie ce vorbește cand zice ,”situația din teren”.