Călătorii CFR vor beneficia de o stație ultramodernă la Pașcani. Modernizarea acesteia se va face în urma unei investiții ce va ajunge la suma de șapte milioane de euro
Stația CF Pașcani este un nod feroviar important, situat pe Magistrala 500. Aici există mai multe linii, inclusiv industriale, care duc spre zonele importante din regiunea Moldovei. Clădirea actuală a fost construită în anul 1953, iar mai târziu au fost făcute alte corpuri adiacente. Totuși, investițiile au fost foarte mici, iar stația s-a degradat odată cu trecerea timpului.
Ce presupune modernizarea stației
Lucrările de modernizare sunt proiectate pentru consolidarea clădirii de călători, aducerea la cotă și adaptarea peronului din față, facilizarea accesului pentru persoanele cu dizabilități, acces peste linii printr-o trecere la nivel. În cadrul liniei 1 va fi construit un europeron, se va adapta peronul existent pentru a face legătura dintre cota interioară a clădirii și cota peronului. Peronul principal o să fie protejat cu copertine, de tipul celor din stațiile de autobuz. Totuși, peroanele intermediare existente se vor menține, acestea nu sunt într-o stare foarte bună, iar faptul că sunt foarte joase face foarte dificilă urcarea sau coborârea din tren. Când va fi modernizată Magistrala 500, București-Suceava, și peroanele intermediare la Pașcani vor fi ridicate la cota potrivită, până atunci, călătorii trebuie să folosească aceleași condiții.
„Se adaptează peronul din fața clădirii de călători pentru a face legătura din cota interioară a clădirii și cota +0,55 a peronului. Acesta va avea o lățime 6.00 m și o lungime de 250 de m. Peroanele vor fi prevăzute cu rampe de acces și sunt mobilate cu coșuri de gunoi, bănci, stâlpi de iluminat, jardiniere, panouri publicitare și informații. Peronul principal va fi protejat cu 2 copertine cu structură ușoară tip stație de autobuz-refugiu. Acesta va avea structură metalică, închiderile fiind din sticlă securizată serigrafiată, atât la nivelul pereților, cât și la nivelul acoperișului”, se arată în caietul de sarcini.
Program de investiții în toată țara
Valoarea totală estimată pentru contractul de la CF Pașcani este de 33.989.016 lei, fiind vorba de aproape șapte milioane de euro. Ministerul Transporturilor și-a propus un proiect ambițios, de care era mare nevoie în infrastructura feroviară din România. Astfel, 47 de stații CF importante din întreaga țară urmează să fie modernizate sau reabilitate. Având în vedere starea de degradare avansată a celor mai multe dintre stațiile vizate de cei de la CFR, implementarea acestui proiect va revitaliza transportul feroviar din România. Totuși, mai rămâne o problemă arzătoare, cea a liniilor ferate, majoritatea fiind foarte vechi, astfel că viteza și modul în care circulă trenurile sunt grav afectate. De curând, compania CFR Infrastructură a lansat o licitație pentru refacerea a 184 km de cale ferată din raza Regionalei CF Iași.
Modernizarea stației CF Pașcani va crea un nod puternic pe Magistrala 500. Cele mai importante transporturi feroviare trec prin acest punct, astfel că fluxul de călători este foarte mare.
Atât va costa doar renovarea WC-ului din gara. Se știe cât de scumpe sunt astea in Romania.