După cum a anunțat, la începutul anului 2025, CTP Iași, se vor face modificări, de la 1 februarie, în ceea ce privește eliberarea abonamentelor, prețul biletelor și validarea acestora
Călătorii nu au primit bine această veste și sunt revoltați de faptul că trebuie să valideze abonamentul de fiecare dată când urcă într-un mijloc de transport. Totuși, mai există o problemă pe care majoritatea oamenilor o confruntă. Multe dintre aparatele de validat sunt defecte, iar oamenii nu au cum să își cumpere un bilet sau să valideze.
CTP Iași face modificări de la 1 februarie
Călătorii trebuie să urmeze o nouă procedură pentru eliberarea unui card de transport și achiziționarea unui abonament. Mai întâi, trebuie să completeze un formular GDPR, ulterior trebuie să specifice punctul de vânzare din oraș, de unde dorește ridicarea cardului care va ajunge în 3 zile lucrătoare. Totuși, oamenii acuză o altă problemă, validatoarele din mijloacele de transport nu funcționează.
„Eram acum câteva zile în autobuzul 42 și am vrut să îmi cumpăr bilet cu cardul, am mers în față, nu funcționa aparatul, la mijloc, la fel, nu avea curent, nici nu am mai avut curaj să merg până în spate, deoarece era plin. Prefer să merg fără bilet decât să mă chinui prin autobuz, să validez”, povestește Marian, un călător CTP.
De asemenea, de la 1 februarie 2025, o călătorie va costa 4 lei, în loc de 3,5 lei. Vatmanii sau șoferii primesc vehiculele verificate de revizorii din depou sau garaj, nu ei sunt responsabili cu mentenanța aparatelor de validat.
„Înțeleg că trebuie să evoluăm și digitalizarea e bună, însă când este făcută cum trebuie. Merg zilnic cu transportul în comun și de multe ori văd aparate de validat care pur și simplu nu merg. Lumea mai atenționează vatmanul, nici acesta nu știe ce să facă. Eu am noroc că folosesc aplicația 24Pay și pot arăta oricând biletul. Am văzut o situație când a venit controlorul, și o femeie spunea că nu are unde să își valideze călătoria. În cele din urmă, au lăsat-o în pace, fiindcă au văzut și ei că nu mergeau aparatele de validat”, a precizat Valentina, o altă călătoare CTP.
Compania promite că va verifica aparatele
Din datele oficiale transmise de conducerea CTP Iași, sub 1% din aparate nu funcționează. În realitate, situația este cu totul alta. Inclusiv pe pagina de Facebook CTP Iași, călătorii povestesc tot felul de situații pe care le confruntă în mijloacele de transport. Conducerea companiei a precizat că va intensifica verificarea aparatelor de validat.
„Există o perioadă de probă de 30 de zile pentru obișnuința călătorilor cu validarea. Din statisticile noastre, raportat la număr de validatoare existente, procentul de nefuncționare este de sub 1%. Vom insista la firmele care fac mentenanța să intensifice activitatea, astfel încât să fie cât mai puține incidente de acest fel”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.
De la 1 februarie 2025, CTP Iași va face noi modificări la sistemul de validat și cumpărat abonamente, însă călătorii nu sunt deloc mulțumiți de situație.
Inca o data realitatea tristă de la stradă și ceea ce știe directorul CTP-ului sunt doua lucruri total diferite. In continuare tramvaiele se strica in traseu, și fac blocaje,deraiază, etc. Dar directorii companiei in continuare trăiesc în bula lor roz din care totul este perfect. Situația e de plâns, zilnic sunt trimiși oameni acasă pt că nu au cu ce lucra!Chiar totul este roz și ultimul lucru care trebuia era digitalizarea? Contractul în care a fost prinsă și aceasta etapa este cel făcut pt construirea depoului din Dacia cu fonduri europene. Constructor nu au, doua licitații eșuate,mai durează probabil vreo 5-6 ani până se va ridica!
Am completat fisa aia saptamana trecuta, ma duc azi, dupa 5 zile, in Piata Unirii sa iau cardul. Doamna imi spune ca ei nu stiu nimic (despre situatia cardurilor), sa ma duc dupa 1 februarie sa intreb.
Inttebare pe zona metropolitana daca circuli doar in interiorul( satului sau comunei) de ce nu este tarif diferit de oras?
3.5 in oras. 6 lei limitele orasului . 8 lei ambele.
Faptul ca validatoarele de carduri nu functioneaza e doar una dintre probleme. Mai sunt si altele, cuma ar fi: eu vreau sa achizitonez abonamentul cu numerar ca si pana acuma, lucru care s-ar putea face doar la automatele E PIN. Cand am solicitat informatii de la CTP cum asociez eu cardul de transport pe care mi-l dau ei cu chitanta de la E PIN, nu mi-au mai raspuns.De ce sa fiu obilgat sa folosesc o aplicatie pentru a utiliza abonamentul? Sunt si persoane in varsta care nu detin sau nu se descurca cu telefoanele inteligente. Acestea nu mai au dreptul sa achizitioneze abonemente pentru transportul in comun? Iarasi nu mi-au raspun. In autobuze, la usa din spate nu exista validatoare de carduri. Dimineata si la orele de varf din cursul zilei cine o sa stea sa ”calareasca” tot autobuzul ca sa valideze un card? Se cunoaste ca cei din conducerea CTP si cine a avut acesta initiativa nu utilizeaza transportul in comun.
Tichetul de calatorie pe hartie il puteai acizitiona si cu cateva zile inainte de a expira cel vechi. Acum trebuie sa-ti fac tabel acasa si sa tin evidenta cand imi expira abonamentul de pe card.
De ce trebuie validat cardul de abonament eu il cumpar sa scap de a fugi prin autobuz ca este aglomerat dau banii inainte ca sa scap de grija asta daca nu am card cum platesc .sint multi oameni in aceasta situatie fe ce vabateti joc fe rabdarea noastra
Este absolut inacceptabil ca directorii ctp sa ignore complet problemele grave care afecteaza zi de zi functionarea companiei si viata cetatenilor care depind de transportul public. Este de.a dreptul revoltator sa se trimita oameni acasa pentru ca nu exista tramvaie functionale, iar situatia pare sa fie ignorata complet de conducerea companiei. Este inadmisibil ca digitalizarea sa fie considerata o prioritate in aceasta situatie mai ales cand se pare ca nu exista niciun progres in ceea ce priveste construirea depoului din Dacia. Lipsa de actiune si ineficienta in gestionarea acestor probleme sunt inacceptabile și ar trebui demisa conducerea ctp impreuna cu primarul chirica.
Nu sunt de acord. Nu treceți peste părerea călătorilor!
Lăsați libertatea de a alege, fiecare cum vrea. Eu prefer numerar abonament pe hârtie.
Sunt de acord cu dumneavoastră. Nici eu nu sunt mulțumită de această situație.
Daca se trece la abonament pe card (si se mai si scumpeste de la 110 la 130) renunt la abonament si merg cu masina! Sa plateasca Chirica 130 de lei pe luna si dupa aia sa se plimbe prin tramvai/autobuz si sa stea la coada sa valideze cardul la fiecare urcare, mai ales ca nu toate aparatele merg…
Chirica și cu unflatu cela de la ctp Sint hoți și jeguri ei merg cu limuzine cu poliția in fata iar noi să plătim chit mai mult sa ne îmbulzim prin autobuze sau tramvaie pentru ce dau bani in avans că sa mi se limiteze chit merg fata de chit dau