Lifestyle

Cu ce poți înlocui zahărul. Șase îndulcitori mai sanatosi

Publicat: 04 sept. 2020
Medicii recomanda ca zaharul sa fie cel mult 10% din dieta

Medicii nu interzic consumul de zahăr. Recomandă doar limitarea utilizăriie acestuia. Cu toate acestea, cantitățile recomandate sunt atât de mici încât este mai ușor pentru cei care iubesc dulciurile să înlocuiască zahărul cu altceva.

Nu există nicio interdicție privind utilizarea zahărului alb obișnuit în recomandările oficiale ale medicilor. Este vorba despre limitare.

Deci, conform datelor OMS, zahărul adăugat nu ar trebui să reprezinte mai mult de 10% din conținutul caloric al dietei, în mod ideal 5%.

American Heart Association îi sfătuiește pe bărbați să nu mănânce mai mult de 9 lingurițe de zahăr și nu mai mult de 6 femei și copii pe zi.

Bea o sticlă de suc sau mănâncă un iaurt dulce și ai depășit deja normă.

Pentru a rămâne sănătos și slab, trebuie fie să te antrenezi să mănânci foarte puțîn dulce, fie să încerci să înlocuiești zahărul alb cu altceva.

Fructoză poate fi un înlocuitor pentru iubitorii de dulciurie

Fructoza nu este în zadar pe rafturile cu produse pentru diabetici. Nu face că insulină să crească că zahărul obișnuit, deci este utilă pentru diabet. Dar este important să ne amintim că o persoană sănătoasă, cu un consum mare și regulat de frucetoza poate dezvoltă diabet.

Miere de albine, un alternativ sănătos

Medicii recomanda ca zaharul sa fie cel mult 10% din dieta e

este bună pentru răceli. Conține niște substanțe nutritive benefice și antioxidanți . Dar este la fel de mult o sursă de carbohidrați simpli că și alte dulciuri. Prin urmare, tratați mierea că un deșert și limitați-o la fel că zahărul.

Sirop de agave

Acest superaliment este unul dintre ingredientele indispensabile pentru deserturile dietetice. Pare a fi sigur, așa că mulți pasionați de stil de viață sănătos își permit atât prăjituri, cât și produse de patiserie, dacă au adăugat sirop de agave în loc de zahăr dăunător. Dar în zadar! Superalimentul are 85% fructoză, iar riscul de probleme de sănătate și creștere în greutate este chiar mai mare .

Trestie de zahăr

Un alt substitut popular pentru zahărul obișnuit din sfeclă este zahărul din trestie. Se recomandă adăugarea la ceai, cafea și produse de patiserie. Dar cercetările recente arată că nu există niciun beneficiu din zahărul din trestie .

Stevia

Dacă vă place aromă specifică a steviei, acest înlocuitor natural poate fi folosit pentru a face deserturi de casă.

Stevia nu este numai benefică pentru diabet, ci este mai mică în calorii decât zahărul, nu dăunează sănătățîi dentare și are o serie de beneficii . Dar produsele de patiserie și alte deserturi sunt singure bogate în calorii, așa că trebuie totuși să le limitați numărul.

Fructele sunt o alternativă sănătoasă la zahăr

Singurul înlocuitor sigur pentru zahăr este fructul. Da, conțîn fructoză, deci nu le puteți mânca în cantități nelimitate. Dar fructele sunt o sursă de multe vitamine și substanțe nutritive, precum și fibre dietetice, care te mențîn să te simți sătul.





Adauga un comentariu