Schimbarile legislative si masurile fiscale adoptate in ultima perioada au condus la destabilizarea pietei pentru producatorii de tamplarie PVC din Romania. Asociat cu scaderea proiectelor noi de constructii demarate de dezvoltatori, acest sector de piata a fost direct afectat. Cu toate acestea, Mirela Ivascu, partener managing DecoPlast, sustine ca interesul pentru sisteme PVC este in crestere.
Fabrica Decoplast, un nume notabil in industria de termopane, a fost infiintata in 2004 si activeaza in acest domeniu de 20 ani. In anul 2023, fabrica de termopane reprezentata de Mirela Ivascu a adoptat o strategie de dezvoltare care a presupus alocarea unor sume considerabile in vederea cresterii capacitatii de productie. Ivascu subliniaza ca schimbarea opticii si axarea pe vanzarea produselor performante, conforme cu cladirile nZEB, a fost alegerea castigatoare pentru business-ul pe care-l reprezinta:
„In 2023, strategia de dezvoltare adoptata a presupus alocarea unor fonduri in valoare de 350.000 de euro pentru extinderea parcului auto, implementarea unui program de tip RPA, precum si pentru cresterea capacitatii de productie.
Pentru noi, 2023 a inceput cu o schimbare de optica si ne-am axat mai mult pe vanzarea produselor performante, conforme cu cladirile nZEB. Astfel, promovarea inceputa in a doua parte a lui 2023 a mers in aceasta directie, in luna iunie participand la nZEB Timisoara, iar in decembrie, la nZEB Bucuresti. Suntem incantati de interesul din piata in crestere catre produse mai performante si, implict, pentru seriile Spatio si Sensio din portofoliul nostru. Directia catre cladirile eficiente energetic a aparut in urma cu cativa ani si, cu siguranta, aceasta va fi, in continuare, tendinta pe termen mediu si lung”, a declarat Mirela Ivascu, Managing Partner https://decoplast.ro/, fabrica de termopane autohtona.
In urma strategiei adoptate, fabrica de termopane DecoPlast a reusit sa isi mentina o cota de profit constanta, care a respectat planul de afaceri stabilit la inceputul anului 2023: „Desi a inceput sub amenintarea unui «lup rau» pentru noi, 2023 s-a dovedit a fi, pana la urma, un an bun, in care s-au stabilizat vanzarile, iar segmentul premium a crescut. Cifra de afaceri a atins, in 2022, valoarea de 65,6 milioane de lei, iar cea din 2023 de 59,3 milioane de lei. Consideram diferenta de aproximativ 6,5% o scadere de volum, compensata de o crestere a valorii produsului livrat, in timp ce cota profitului a ramas constanta, conform planului de afaceri propus la inceputul anului”, a dezvaluit Partner Managerul companiei.
Adaptarea la noile norme nu a fost posibila pentru toti producatorii romani, motiv pentru care Mirela Ivascu sustine ca s-a inregistrat o scadere a competitivitatii la export in randul producatorilor romani. Pentru ca o fabrica de termopane sa ramana relevanta pe piata internationala, mai ales timp de 20 ani, asa cum a reusit Decoplast, este vital sa se alinieze la noile cerinte europene si sa contribuie eficient la construirea unor cladiri care sa respecte normele nZEB.
„Din pacate, exista si provocari, cum ar fi aceea ca masurile fiscale nu avantajeaza producatorii si genereaza in piata o unda de instabilitate. Drept urmare a adoptarii acestora, se inregistreaza o scadere a competitivitatii la export in randul producatorilor romani. In acelasi timp, incepand de anul trecut s-a inregistrat o scadere a proiectelor noi de constructii demarate de dezvoltatori, probabil ca urmare a inflatiei si a costurilor foarte mari cu creditele contractate din mediul bancar”, incheie Mirela Ivascu declaratia referitoare la schimbarile inregistrate in domeniul tamplariei PVC in anul 2023.
In concluzie, pentru ca o fabrica de termopane sa ramana relevanta si competitiva pe piata internationala trebuie sa investeasca in mod constant in dezvoltare, tehnologie noua si sa respecte noile norme de eco-eficienta.