În cazul în care îți dorești să te angajezi e foarte important să știi cum se face un CV. O bună structurare a acestuia și personalizarea lui te pot ajuta să te faci remarcat în mulțimea de candidați și îți va crește șansele de a căpăta jobul dorit.
CV este acronimul de la curriculum vitae, care în latină înseamnă „cursul vieții”. Este folosit în sensul de „istoricul vieții profesionale” și include informații relevante depsre educație, calificări și carieră. Pe scurt, reprezintă rezumatul vieții profesionale și se folosește în general pentru recrutare și selecție când dorim să ne angajăm.
Cum se face un CV și ce trebuie să conțină
Primul pas într-un proces de angajare este crearea unui CV convingător. Aceasta funcționează ca o carte de vizită, fiind primul contact al potențialului angajator cu candidatul. Organizarea eficientă a informațiilor în cadrul CV-ului este foarte importantă.
Un CV clar și bine organizat îi permite angajatorului să înțeleagă rapid și eficient dacă aplicantul are competențele și experiența necesară pentru postul dorit. Unul dezordonat sau greu de citit poate să creeze confuzie și poate da impresia unei persoane neprofesioniste. Pe lângă informațiile personale, obiectul profesional, experiența profesională, educația și formarea și abilitățile și competențele, trebuie să fii atent să nu apară diferite erori.
Detaliile care nu aduc valoare propunerii tale de angajare pot fi considerate inutile și pot distrage angajatorul de la ceea ce este cu adevărat important. În mod similar, furnizarea de informații false nu doar că este lipsită de etică, dar poate fi și ușor de descoperit în era informației digitale, ceea ce poate avea consecințe severe asupra reputației tale profesionale.
Greșelile de gramatică și ortografie sunt, de asemenea, o problemă comună. Un CV ar trebui să reflecte profesionalismul și atenția la detalii a candidatului, iar greșelile de acest tip pot lăsa o impresie negativă.
Limbajul neadecvat sau prea informal poate fi, de asemenea, o problemă. În timp ce e important să te prezinți ca o persoană accesibilă și prietenoasă, un CV trebuie să mențină un ton profesionist.
Ce se analizează la recrutare
Persoanele care recrutează scanează sute de CV-uri, motiv pentru care prima impresie contează foarte mult. De aceea, asigură-te că ai un CV bine structurat, de preferat de maxim două pagini.
De asemenea, un recrutor alocă în medie 10 secunde parcurgerii profilului profesional al unui candidat. Drept urmare, trebuie să îi atragi atenția imediat. Concentrează-te la informațiile despre tine și la obiectul profesional, apoi folosește o fotografie reușită și scoate în evidență competențele tale practice.
Aceștia mai verifică și referințele din CV, poți adăuga referințe de la alți angajatori sau colegi, care pot confirma abilitățile cu care te lauzi. Află cât poate întârzia angajatorul cu plata salariului.
Un CV ar trebui să fie profesional, dar poate fi atractiv din punct de vedere vizual. Utilizarea culorilor și a elementelor grafice poate atrage atenția asupra anumitor secțiuni sau informații, fără a distrage atenția de la conținutul principal. E important să știi cum se face un CV și să acorzi atenție fiecărui detaliu.