Culinar

Cum se recunoaște lipsa vitaminelor din corp?

Publicat: 18 feb. 2020

Consumul regulat de vitamine nu doar că te poate face mai sănătos, ci îți și adaugă câțiva ani de viață. Totuși, puține persoane știu cum ar trebui să le consume și în ce cantități. În unele situații, acestea pot deveni periculoase.

Cum se recunoaște lipsa de vitamine din corp?

1. Pielea

  • Uscată
    Apariția vânătăilor
    Recuperarea îndelungată după o rană.

2. Unghii

  • Fragile
    Aspect neplăcut
    Striuri, pete

3. Păr

  • Apariția firelor albe
    Cădere din abundență
    Sensibil

4. Sistemul nervos

  • Insomnie
    Depresie
    Concentrare îngreunată
    Lipsa energie
    Apatie

Este indicat ca, dacă ai aceste simptome, să consulți un medic. Se poate să nu fie vorba despre o lipsă de vitamine, ci despre cu totul alte lucruri, așa că nu trebuie să te grăbești în a-ți da singur un diagnostic. Cel mai bine este să vorbești cu un specialist.

Cum se administrează corect vitaminele?

  • Se recomandă să fie consumate împreună cu alimente care conțin la rândul lor vitamine, în mod natural. Astfel, efectul lor va fi unul eficient.
  • Vitamina C se recomandă a fi luată cu suc de portocale.
  • Vitamina D se recomandă a fi luată înainte de culcare.
  • Vitamina A se recomandă a fi luată zilnic, la aceeași oră.
  • Calciul se recomandă a fi luat în doze mai mici, la câteva ore distanță.
  • Fierul se recomandă a fi luat cu o oră înainte de masă, au cu 2 ore după aceasta.
  • Nu se recomandă ca vitaminele să fie luate pe stomacul gol.
  • Cafeaua consumată după administrarea de vitamine poate anula efectul acestora. La fel se întâmplă și dacă le iei cu apă prea rece sau prea caldă.

În ce alimente se regăsesc vitaminele?

  • Vitamina A- ouă, lapte, ton, salată verde, cartofi dulci, ficat, pepene galben
  • Vitamina B- mazăre, pește, mazăre, ciuperci, soia, tofu, banane, alune
  • Vitamina C- citrice, broccoli, conopidă, kiwi, spanac, căpșuni, papaya, ardei gras
  • Vitamina D- brânza, pește gras, gălbenuș de ou, ficat de vită, lapte, cereale, ciuperci
  • Vitamina E- carne de pui, migdale, ardei, alune, pește, curcan, nuci, busuioc, spanac fiert.

Excesul de vitamine

  • Vitamina A luată în exces poate duce la dureri de cap, lipsa poftei de mâncare și la probleme neurologice.
  • Vitamina B3 poate produce ulcer, iritații ale pielii, probleme cu ficatul.
  • Vitamina C poate cauza probleme digestive și formarea pietrelor la rinichi.
  • Vitamina D este posibil să ducă la greață, vomă, scădere în greutate.

Astfel, vitaminele trebuie să fie foarte bine controlate. Totul depinde și de vârsta unei persoane și de starea sa de sănătate. Cel mai indicat este să consumi alimente naturale care conțin aceste vitamine, nu să iei doar suplimentele. Altfel, efectul lor s-ar putea să nu fie tocmai cel pe care ți-l dorești.

Există diferite cercetări care au descoperit faptul că 30% dinte multivitaminele care se găsesc pe piață nu conțin aceleași doze de ingrediente care apar pe cutie. Se pare că în unele dintre ele s-au găsit chiar urme de plumb. Unii oameni de știință afirmă că vitaminele A și D pot crește riscul de deces. Așadar, trebuie să fii foarte atent înainte de a începe să consumi astfel de suplimente.



loading...

Adauga un comentariu