Eveniment-Social

Curs de formare în Portugalia, pentru elevii de la Școala Gimnazială „Aron-Vodă” din Aroneanu

Publicat: 12 iul. 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Curs de formare în Portugalia pentru elevii de la Școala Gimnazială Aron-Vodă din Aroneanu
Curs de formare în Portugalia, pentru elevii de la Școala Gimnazială „Aron-Vodă” Aroneanu 

În perioada 2-6 mai 2022, patru cadre didactice ale Școlii Gimnaziale „Aron-Vodă” Aroneanu au participat la cursul de formare „Learn English. The Fun Way”, curs ce a avut loc în Insulele Azore, Portugalia, în orașul Angra do Heroismo. Acest curs a constituit cel de-al treilea flux de formare din cadrul proiectului Erasmus+ K1 Staff Mobility ”Internaționalizare instituțională prin educație de calitate pentru toți”.

Au avut loc o serie de activități în cadrul celui de-al treilea flux de formare din cadrul proiectului „Internaționalizare instituțională prin educație de calitate pentru toți”, implementat de Școala Gimnazială „Aron-Vodă” Aroneanu din Iași.

Curs de formare sub forma unor activități

Activitățile au debutat cu prezentarea obiectivelor și a programului cursului, urmată de cunoașterea școlii-gazdă. Apoi, fiecare grup participant și-a prezentat țara și școala. Astfel, participanții au aflat lucruri aspecte semnificative referitoare la sistemele de educație și la școlile din Cehia, Slovenia, Bulgaria și Germania.

“Au urmat activități al căror scop a fost acela de a îmbunătăți nivelul limbii engleze și de a dobândi noi competențe de comunicare prin valorificarea activităților desfășurate outdoor. Fiecare joc didactic a fost dublat de identificarea unor idei de activități adaptate specificului culturii noastre. Beneficiarii proiectului au participat la jocuri despre învățarea senzorială, dar și despre crearea unor povești pornind de la câteva elemente cheie”, a declarat Antonina Bliorț, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Iași.

Totodată, au fost prezentate noi oportunități de perfecționare, bazate pe colaborare internațională, dar și schimbările pe care contextul actual le-a adus în  domeniul educației.

Astfel de practici de predare și spații de învățare au contribuit la cultivarea curiozității elevilor, la dezvoltarea autonomiei lor, la creșterea nivelului lor de atenție.

Obiectivele cursului

Cursul s-a adresat tuturor celor care și-au dorit să-și îmbunătățeasă fluența în limba engleză. Cursul s-a concentrat pe un amestec format din prelegeri și activități practice bazate pe învățare activă, pentru a îmbunătăți dobândirea limbii engleze ca limbă străină. Metodologia s-a bazat pe lecții teoretice și activități practice, cum ar fi jocuri, exerciții orale și scrise, simulări, jocuri de rol, excursii, învățare bazată pe proiecte, învățare asistată de tehnologie, evaluări formative și sumative.

Participanții au avut oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile orale și scrise în limba engleză, precum și de a-și lărgi orizonturile în ceea ce privește cultura lumii vorbitoare de limbă engleză.

“Un obiectiv important al cursului a fost acela de a evidenția importanța multiculturalității, a cooperării în îndeplinirea sarcinilor.

În perioada următoare, profesorii participanți din școala noastră vor aplica, în colectivele de elevi cu care lucrează, metodele și tehnicile învățate și vor folosi jocurile educative ca resurse didactice de bază în dezvoltarea competențelor de comunicare ale copiilor”, a declarat directorul instituției de învățământ.

Proiectele tip Erasmus sunt din ce mai accesate de liceele din Iași, implicit de elevi și părinți, costurile suportate de aceștia fiind foarte reduse, sponsorii proiectului suportând cele mai costisitoare cheltuieli. În plus, cursul de formare și dezvoltare în limba engleză poate însemna enorm, în viitor.

Adauga un comentariu