Construcția proiectului de modernizare a drumului interjudețean Iași – Suceava (167 km) este “în groapă”.
Lucrările efectuate până acum sunt de o calitate îndoielnică și actuala administrație județeană pare complet dezinteresată de soarta acestui proiect, iar cei care vor avea de suferit vor fi ieșenii.
Peste 100 milioane de euro sunt aproape aruncați pe apa sâmbetei de o administrație județeană nepăsătoare. Am străbătut traseul axei rutiere Iași – Suceava. Ceea ce poate vedea fiecare locuitor al județului nostru pe cei aproximativ 22 km din Lotul 2 (Belcești – Coarnele Caprei – Focuri – Gropnița) este efectiv de speriat. Sunt câteva elemente care reprezintă o bătaie de joc la adresa ieșenilor.
Pe o porțiune de drum unde deja s-a turnat stratul de uzură crește nestingherită iarbă. Într-o altă zonă, drumul deja are denivelări semnificative. Îmbinările cu acostamentul drumului au fost efectiv asfaltate după cum a crescut vegetația. Sau, deja, sunt formate găuri între acostament și stratul de asfalt. Într-una din ele, mâna a intrat până la cot. Este strigător la cer!
Într-un alt punct de pe traseu, un canal de scurgere a rămas proiectat exact pe traseul și direcția drumului. Lucrările la poduri sunt făcute de mântuială. Sunt efectiv siderat de ceea ce găsim pe acest segment de drum județean.
Subliniez că lucrările sunt deja în întârziere, pe teren, nu prea găsim muncitori la lucru, iar proiectul nu are la acest moment nici măcar un diriginte de șantier din partea Consiliului Județean care să urmărească zilnic stadiul de execuție al lucrărilor.
Lucrările de modernizare ale infrastructurii rutiere efectuate în mandatul trecut de PSD nici nu se compară cu ceea ce s-a lucrat după. Din păcate, CJ Iași este mai aproape de a îngropa acest proiect, decât de a-l vedea finalizat.
Tronsonul II trebuia să fie deja finalizat anul trecut (25 noiembrie 2019). Termenul de execuție a fost prelungit cu 6 luni (25 mai 2022) și, acum, cu încă 4, până pe 25 septembrie 2022. Cu siguranță, nici ultimul termen nu va fi respectat.
Întârzieri se înregistrează și pe tronsonul I (29 km) unde termenul de execuție a fost prelungit cu 6 luni, până pe 2 iunie 2022 și, acum, cu încă 4 (2 octombrie 2022).
Totodată, pe tronsonul III, care are o lungime de peste 40 km, abia a fost semnat contractul de execuție.
Pericolul de a pierde finanțarea europeană este extrem de real.
Din păcate, ieșenii vor plăti “oalele sparte” de demnitarii și funcționarii delăsători din Consiliul Județean, iar cei serioși vor avea, poate pe nedrept, imaginea pătată în fața cetățenilor, a transmis Vasile Toma, deputat al Județului Iași.
Lucrurile stau chiar mai prost decat se vede in imagini.
Nu stiu ce urmareste d-l Alexe – probabil ca are alte prioritati – dar raspunderea cade pe CJ, care ar trebui sa ia rapid masuri.