Local

Dezvoltare durabilă. Pași către o economie circulară

Publicat: 21 nov. 2023
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Dezvoltare durabilă. Pași către o economie circulară
Dezvoltare durabilă. Pași către o economie circulară

Conferința de multiplicare a proiectului Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA220-SCH-000032516, intitulat Embracing uncertAinty wHile fighting for sustainable development (EaRTH), organizată de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași (LIIS), astăzi, 21 noiembrie 2023, la Sala „Eminescu”, Grand Hotel Traian a fost un prilej de a schimba bune practice între cei peste 130 de participanți: directori, profesori, elevi.

Prezentarea rezultatelor proiectului și a competențelor care pot fi dobândite cu ajutorul acestora a fost realizată de membrii echipei de proiect: prof. Lăcrămioara Popa, Prof. Mihaela Acălfoaie – director adjunct, prof. Ana Maria Andrei, prof. dr. Violeta Marilena Țuțui, prof. Monica Trupină, prof. dr. Adina Romanescu – coordonator proiect.

Ne preocupă pe toți partenerii proiectului furnizarea unei metodologii inovatoare și a unor materiale de învățare pentru a sprijini școlile gimnaziale din Europa să facă față provocărilor impuse de schimbările climatice și educația pentru durabilitate cu resurse noi și inovatoare. Dorim să stimulăm folosirea cât mai eficientă a pedagogiilor active, pentru a promova știința și economia circulară, în cadrul diferitelor discipline școlare prin noi modalități interconectate de învăţare, prin abordări transdisciplinare, implicând în același timp elevii în provocările acestora și în viața reală.

Resursele educaționale deschise create în cadrul proeictului sunt rezultatul unui parteneriat dezvoltat între 6 instițuții (3 școli, 2 instituții de formare, 1 firmă) din 6 țări: Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași (România) – instituție coordonatoare, Consorzio Comunita Brianza (Italia), Formative Footprint (Spania), The Rediscovery Centre Ltd (Irlanda), E-School Educational Group (Grecia), Sogutlu Esentepe Anadolu Lisesi (Turcia).

Proiectul are o durată de 2 ani (1.01.2022 – 31.12.2023) și un buget pentru toți partenerii de 202.498 euro.

Rezultatele tangibile ale proiectului sunt:

Crearea si implementarea unui sistem de învățare bazat pe economia circulară și dezvoltarea durabilă (curriculum);

EU EarTH Learning Challenge – mediul de învățare online.

Cele mai importante pentru un proeict rămân rezultatele intangibile:

Creșterea gradului de conștientizare a elevilor cu privire la provocările legate de economia circulară și modul în care pot oferi soluții durabile pentru reducerea emisiilor de CO2, proiectarea circulară a produselor și biodiversitatea.

Creșterea gradului de conștientizare a elevilor cu privire la modul în care pot folosi disciplinele școlare pentru a lucra efectiv pentru sustenabilitate prin intermediul cercetării bazate pe date, înțelegerea, de asemenea, a modului în care, prin comportamentele lor ca cetățeni și consumatori, ei își pot schimba de fapt amprenta asupra mediului.

Premierea celor peste 40 echipe de elevi români participanți la Concursul Internațional EArTH CHALLENGE organizat în cadrul proiectului, a fost un prilej de bucurie să remarcăm preocupările acestora pentru promovarea unei economii circulare și pentru încurajarea creativității prin furnizarea de soluții la patru provocări legate de utilizarea mai bună a resurselor:

1. Tehnologie durabilă: Cum să reutilizăm produsele electrice și electronice?
2. Modă Durabilă: Cum să valorificăm vestimentația demodată?
3. Design Circular: Cum să prelungim viața produselor casnice?
4. Energie Durabilă: Cum să reducem consumul de energie într-o localitate/locuință?

Mai multe informații despre concurs sunt disponibile pe site-ul școlii: https://liis.ro/Pages/view/news/1036.

În cadrul conferinței, elevii de la Colegiul Național „Garabet Ibrăileanu” Iași,Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza” Constanța, Colegiul Național „Emil Racoviță Iași”, și Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași au prezentat lucrările premiate

„Vă invit să plecați de la conferință cu cel puțin 2 provocări care să devină cele mai mari oportunități: accesarea fondurilor europene prin programul Erasmus+ și construirea alianțelor pentru transferul de bune practici în vederea unei dezvoltări durabile. Să transformăm școlile, să stimulăm învățarea continuă și creșterea sustenabilă, să fim pe adevărata cale de a ne dezvolta ca școli verzi. Atitudinea și dorința de a produce creștere educațională încep cu schimbarea pe care poți să o faci tu în școala ta, desigur împreună profesori și elevi” precizează prof. dr. Adina Romanescu, directorul Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași.

Adauga un comentariu