National

Dieta Anei Aslan. Care erau secretele acesteia pentru o siluetă de invidiat

Publicat: 26 nov. 2021
Ana Aslan
Ana Aslan

Ana Aslan, considerată „femeia care a învins bătrânețea” a fost o personalitate marcantă a elitei medicale romanești. După rețetele ei de viaţă sănătoasă au fost vindecați şi întineriți mulţi pacienți. Români şi străini. Săraci, bogaţi, anonimi, celebri.

Ana Aslan s-a născut la Brăila în 1897. A urmat cursurile Facultății de Medicină din Bucureşti, iar începând cu 1952 a devenit director al Institutului de Geriatrie, fiind unul dintre pionierii gerontologiei medicale mondiale.

Ana Aslan este una din cele mai cunoscute femei din România dar şi din întreaga lume deoarece a avut ambiția şi convingerea ca poate „păcăli” bătrânețea.

Visul ei a devenit realitate când a evidențiat importanța procainei în ameliorarea tulburărilor distrofice legate de vârstă, aplicând-o pe scară largă în clinica de geriatrie, sub numele de Gerovital. Astfel, Ana Aslan a inventat leacul pentru tinerețea veșnică, un produs apreciat la nivel mondial.

Fiind medic, Ana Aslan a pus mult preț pe un stil de viaţă sănătos. Potrivit menajerei care îi cunoștea foarte bine rutina zilnică, Ana Aslan se îngrijea foarte mult, iar la masă dădea dovadă de o disciplină de invidiat. Aşa a ajuns să aibă o carieră remarcabilă, o viaţă împlinită timp de 92 de ani.

„Știa să mănânce bine, îi plăcea să meargă la marile restaurante, să comande mâncăruri de calitate, dar în același timp știa să și gătească. E adevărat că avea bucătarul ei, dar avea preparate pe care le făcea singură. Întotdeauna lua masă la 1:30 îmbrăcată, chiar dacă era singură la masă, cu o ținută frumoasă, cu bijuterii, respectă acest ritual”, a dezvăluit menajera Anei Aslan, potrivit realitatea.net.

Dieta Anei Aslan. Ce mânca femeia care a descoperit elixirul tinereţii

Ana Aslan avea la trei mese principale, două gustări şi o serie de reguli simple.

1. Mesele se serveau mereu la ore fixe

Medic fiind știa că mesele la ore fixe ajută la accelerarea metabolismului, dar și la crearea unui stil de viață ordonat și sănătos. Astfel, prânzul era servit cel târziu la 13:30, iar cina la 18:00-19:00.

2. Proteine de calitate, fructe, legume şi multă mișcare

Ana Aslan nu consuma orice tip de carne. Recomanda mereu carne ce provenea de la animale care se hrănesc, la rândul lor, sănătos. Mesele conțineau carnea de vacă, peşte, pasăre, miel/oaie, fructe şi legume din abundență. Ca metodă de preparare, le consuma fie făcute la cuptor, fie rasol.

Printre mâncărurile sale preferate se numărau: supă de vită clară, cu crutoane, pătrunjel şi piper, crap pe varză murată, pană de somn, rasol de şalău cu lămâie, sărmăluţe fără orez, pilaf de pasăre, curcan, ciuperci cu caşcaval la cuptor, notează nutriţionistul Livia Bratu. Prânzul şi cina aveau o regulă strictă: nu se satura niciodată.

3. Dulciurile le făcea cadou

Chiar dacă îi plăceau dulciurile, Ana Aslan dădea dovadă de o disciplină de invidiat.

Printre dulciurile ei preferate se numărau bomboanele şi tortul “Buturugă”, făcut în casă. În rest, dacă mai primea ceva dulce îl făcea cadou.

Când îi era foame zicea: „Da-mi o bomboană! Ținea la silueta. O bomboană, atâta lua și gata”, povestește menajera Anei Aslan, Ioana Preda.

Aceste reguli simple au fost urmate şi transmise şi pacienților săi care şi-au descoperit pofta de viaţă şi energia pentru a trăi cu scop fiecare zi.

În final, „a fii veșnic tânăr nu înseamnă să ai 20 de ani, înseamnă să fii optimist, să te simți bine, să ai un ideal în viaţă pentru care să lupți şi pe care să îl cucerești”, spunea Ana Aslan, femeia care a învins bătrânețea, ale cărei principii de viaţă a inspirat şi transformat mulţi pacienți. Români şi străini. Săraci, bogaţi, anonimi, celebri.





Comentarii
Adauga un comentariu