Vineri, 31 ianuarie 2020, la ora 9.30, în Studioul BZI LIVE a fost programată o ediție specială. Totul a avut în prim-plan jocul și dezvoltarea inteligenței emoționale, proiecte educaţionale de impact, atât pentru profesori cât și pentru elevi! Despre toate acestea, într-un dialog interesant și util alături de Mihaela Cenușă, profesor – consilier școlar și Ovidiu-Adrian Sabie, profesor în zona Artelor plastice. Aceștia reprezintă Colegiul Naţional de Arta Octav Băncilă Iași.
Jocul și dezvoltarea inteligenței emoționale – o nouă „provocare” a Colegiului Național de Artă Octav Băncilă
Dialogul acestei ediții a plecat de la faptul că cei doi profesori au făcut parte din echipa colegiului care a fost coordonatorul și gazda primei întâlniri din Proiectul Erasmus+ „Master Your Emotions” (2019-1-RO01-KA229-063899), un parteneriat strategic cu durata de doi ani, între instituții școlare din Turcia (Ataturk Cagdas Yasam Cok Programli Anadolu Lises), Grecia (GENIKO LYKEIO AIGIOU), Italia (ISTITUTO COMPRENSIVO „P. EGIDI”) și Slovacia (Zakladna skola).
Activități ce au drept scop formarea lor în domenii precum: inteligență emoțională și introducerea board-gamingului în actul didactic
Astfel, pentru cinci zile (13-17 Ianuarie 2020), 25 profesori din școlile partenere au participat la activități ce au drept scop formarea lor în domenii precum: inteligență emoțională și introducerea board-gamingului în actul didactic.
Obiectivul principal al proiectului „Master Your Emotions” vizează dezvoltarea competențelor de comunicare și a unor tehnici de educare a inteligența emoțională prin joc, în vederea preîntâmpinării și prevenirii absenteismul și abandonul școlar.
„Prin joc se va dezvolta capacitatea elevilor de a construi relații interpersonale pozitive, reducându-se nivelul de stres, îmbunătățindu-se relațiile cu profesorii, și abilitatea de a manageria situațiile conflictuale”
Consilier și psihologul Mihaela Cenușă, formator în cadrul întâlnirii din România a subliniat necesitatea prezenției jocului în actul didactic: „Prin joc se va dezvolta capacitatea elevilor de a construi relații interpersonale pozitive, reducându-se nivelul de stres, îmbunătățindu-se relațiile cu profesorii, și abilitatea de a manageria situațiile conflictuale. Toate acestea vor conduce în timp către îmbunătățirea rezultatelor din mediul școlar, dar și extrașcolar, scăzând riscul părăsirii timpurii a școlii”.
„Inteligenţa emoţională este cel mai bun predictor pentru achiziţiile viitoare ale copiilor, pentru succes, comparativ cu inteligenţa cognitivă şi abilităţile tehnice. Copiii noștri au acces la o informație vastă și mereu nouă la nivel tehnic”
Pe de altă parte, coordonatorul proiectului, Ovidiu-Adrian Sabie – profesor de Arte plastice, întrebat fiind, ce provocare nouă aduce acest parteneriat, a răspuns: „Inteligenţa emoţională este cel mai bun predictor pentru achiziţiile viitoare ale copiilor, pentru succes, comparativ cu inteligenţa cognitivă şi abilităţile tehnice. Copiii noștri au acces la o informație vastă și mereu nouă la nivel tehnic. Rămâne să le dezvoltăm autonomia în învățare, creativitatea și adaptabilitatea, pentru a putea accesa oricând, oriunde, orice informație le va fi utilă. Iar toate acestea sunt posibile, dacă emoția este gestionată cu succes”. Toate produsele realizate în cadrul acestui proiect vor fi furnizate cu titlu gratuit pe site-ul proiectului, precum și pe platforma E-twinning. Despre toate acestea, într-o ediție BZI LIVE axat pe arealul educaţional, pedagogic, perfecționării cadrelor didactice și noi metode de predare.