Local

Două segmente din sectorul montan al A8 vor fi finanțate din PNRR

Publicat: 02 dec. 2020

Vicepremierul României, Raluca Turcan, și Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, prezenți astăzi la Iași, au anunțat liniile de finanțare pentru autostrăzile din regiunea Moldovei, A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, A7 Bacău – Ploiești și A13 Sibiu – Brașov – Bacău. Cele 3 autostrăzi necesită fonduri de 9.1 miliarde de euro pentru care ministrul Marcel Boloș și-a asumat că se va identifica un mix care să asigure surse de finanțare.

Două capete din autostrada A8, Moțca – Leghin și Târgu Mureș – Miercurea Nirajului vor fi finanțate prin PNRR, în timp ce pentru sectorul Ungheni – Moțca se vor aloca 2.1 miliarde de euro prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027. De asemenea, și segmentul montan de la Târgu Neamț până la Târgu Mureș va face parte în continuare din POT 2021 – 2027, ceea ce creează condițiile necesare de finanțare în integralitate a Autostrăzii Unirii.

Vicepremierul Raluca Turcan a declarat: „Am reușit să punem bazele finanțării într-o viziune compactă a 3 mari proiecte de infrastructură: A7, care are deja finanțare prin PNRR, A13, cu finanțare prin POT și A8, cu finanțare mixtă. Astăzi, vă dau o veste mare. Inclusiv acea bucată de autostradă de la Moțca la Târgu Neamț va intra la finanțare prin PNRR, de asemenea capătul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului. Documentele vor fi trimise la Bruxelles, iar aceste proiecte vor fi asumate de guvernul PNL.”

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a explicat care vor fi liniile de finanțare și cum va fi repartizat bugetul destinat infrastructurii de transport, prin cele două mari surse de finanțare, Politica de Coeziune și Planul Național de Redresare și Reziliență: „Avem un buget foarte ambițios, dar avem și o mare responsabilitate în ceea ce privește implementarea oricăror proiecte pe care le depunem spre finanțare. Trebuie să ne dublăm capacitatea de implementare a proiectelor.”

Ministrul Marcel Boloș a mai precizat că autostrada A7 este în facilitatea PNRR, cu o finanțare de 2.2 miliarde de euro, iar autostrada A8 va beneficia de un mix de finanțare, fiind necesare 5 miliarde de euro.

Președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, a anunțat că va constitui un grup de lucru care să includă administrația ieșeană, societatea civilă și mediul de afaceri, cu scopul de a susține ferm toate proiectele majore ale Iașului.

„Pe ieșeni și pe toți locuitorii regiunii Moldova îi asigur că vom susține toate proiectele de infrastructură ce vizează regiunea noastră și, cel mai important, îi asigur pe ieșeni că Iașul va avea legături cu Ardealul și cu celelalte reședințe de județ și că vom construi această autostradă a Unirii din fondurile de coeziune și PNRR. Vom constitui la Iași un grup de lucru, format din Consiliul Județean, Primăria Municipiului Iași, Prefectura Iași, mediul ONG, reprezentanți ai mediului de afaceri pentru a susține fără echivoc proiectele ce vizează dezvoltarea Iașului.”, a declarat Costel Alexe, Președintele Consiliului Județean Iași.

 





Comentarii
  • Iar minciuni. PNRR (Planul Național de Redresare si Rezilienta) n-are nici un ban. Abia au anuntat ca-l fac. Si de ce A13 prin POT, deci cu fonduri europene, deci cu finantare asigurata, iar A8 cu finantare mixta, care stim ca este si incerta si neagreata de CE?

  • Prosteala pe fata, dar asteptati 24 ianuarie in fiecare an. Caci multe minciuni si alte promisiuni sunt facute atunci. Promisiuni si iar promisiuni care ascund pe moment ani de incompetenta si minciuni. Si merg la electoratul din Moldova care nu e in stare sa aleaga macar o mana de oameni competenti. Indiferenta, coruptia costa uneori chiar ucide.

Adauga un comentariu