Local

Drumurile din județul Iași au fost abandonate. Șosele pline de gropi în mai multe comune- GALERIE FOTO

Publicat: 22 ian. 2022
Imagini de pe DJ 207M Al.I. Cuza - Kogălniceni, șosea administrată de Direcția de Drumuri Județene Iași
Topul celor mai proaste drumuri din Iași cuprinde șosele din toate zonele județului, aflate în gestionarea Direcției de Drumuri

Mai multe drumuri din județul Iași au fost lăsate ani la rând de izbeliște de autorități. Reabilitarea arterelor a ajuns să fie plimbată de la an la an în documentele Direcției Județene de Drumuri, fără ca investiția să fie demarată

Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor (DJADP) Iași le va solicita celor de la Consiliul Județean (CJ) Iași aprobarea unei liste legate de întreținerea unor șosele pe care le are în administrare. DJADP Iași va solicita peste 421.000 de lei pentru pregătirea documentației pentru reabilitarea unor drumuri.

Sunt șosele care nu au fost asfaltate niciodată și care sunt printre drumurile de pământ sau pietriș care încă se află în administrarea județului. În calcul intră DJ 249 Trifești – Vladomira (km 8+200 – 9+200), DJ 249D: Cristești – Țuțora (km 0+000-7+660), DJ 207M: Al.I. Cuza – Kogălniceni (km 6+178-8+985), DJ 280B: Cucuteni – Coasta Măgurii (km 11+802-15+052). Direcția de Drumuri va cere aviz pentru DJ 280E: Iași – Rediu (km 0+366-6+820), DJ 282G: Iași-Aroneanu-Rediu Aldei (3+200-9+200).

Mai multe drumuri din județul Iași arată ca după război

DJADP va face hârtiile și pentru unele drumuri care sunt trecute la capitolul întreținere. Este vorba despre DJ 282D Henci – Podu Iloaiei (km 14+834-15+242), DJ 207A limita județului Neamț – Stornești (km 29+595-33+400). Direcția va trece și la întreținerea DJ 207M Al.I. Cuza – Kogălniceni (km 6+178 – 8+985), șosea care are nevoie urgentă de reabilitare. Pe lista de întreținere apare și DJ 249A Dancu – Holboca (km 2+200 – 2+600), dar și DJ 281D intravilan Ceplenița (km 2+012 – 3+512).

„Pe sectoarele de drumuri județene enumerate, pentru realizarea lucrărilor de investiții a fost demarată procedura de achiziție publică pentru servicii de proiectare faza studiu topo, studiu geotehnic, expertiză tehnică, proiect tehnic, caiete de sarcini, detalii de execuție și documentații pentru obținerea avizelor și a autorizației de construire”, se mai arată în documentele DJADP Iași.

Direcția a promis și alte investiții pe drumurile din județ, care, însă, bat pasul pe loc.

Lucrări pe câteva drumuri din județul Iași

În prezent, se lucrează pe DJ 244D: limită județ Vaslui – Dolhești – Ciortești – Coropceni, DJ 201C: limită județ Neamț – Răchiteni – intersecție DN 28, DJ 249D: Moreni – Prisăcani – Măcărești – Grozești, DJ 282B: Bivolari – Traian – Spineni, DJ 249 Hermeziu – Vladomira, DJ 281B Borosoaia – Plugari.
În vara anului trecut, DJADP Iași a întocmit lista drumurilor care ar fi urmat să fie plombate. Pentru astfel de lucrări au fost alocate 1,2 milioane de lei, conform documentelor făcute de autoritatea județeană.

CJ promite fonduri pentru drumurile județene

Conducerea CJ Iași a precizat că, prin bugetul pe anul 2022, vor fi alocate fonduri pentru modernizarea unor drumuri județene.

„Investim anul acesta peste 128 de milioane de lei pentru a continua să modernizăm infrastructura rutieră. Alocăm 100 de milioane de lei, fonduri pentru continuarea lucrărilor pe Axa Iași – Suceava, la cel de-al treilea lot – DJ 281 de la Belcești – Ceplenița – DN 28B și DJ 281 de la DN 28B – Scobinți-Lespezi, până la limita cu județul Suceava, în total 40 km de drum modernizat. În același timp, vom aloca fonduri și pentru modernizarea DJ 249A, pe sectorul cuprins între localitățile Mânzătești – Ungheni și Holboca – Bosia, dar și pentru pregătirea documentației privind înființarea centurii ușoare de ocolire a municipiului Iași”, a spus Costel Alexe, președintele CJ Iași.

Starea proastă a unor drumuri din județul Iași a fost întreținută și de scandalurile și contestațiile făcute între asfaltatorii din județ.




Comentarii
  • Fotografiile pe care le aratati dovedesc cat de mult se fura la reabilitarea sau la construirea drumurilor. Pietris de rau in loc de agregate concasate de cariera. Straturi de imbracaminte rutiera mai subtiri decat in proiecte. Dozaj mai redus de bitum in mixturile asfaltice. Bitum de calitate slaba. Compactare necorespunzatoare. Mixturi asfaltice arse la temperaturi peste 200 grade. Asa ajungi regele asfaltului, un director valoros la CNAIR sau DJDP, un presedinte de CJ sau un primar erou pentru mari realizari, un proiectant pasiv, un diriginte care tine de sase, un inspector figurant. Rezultatele se vad dupa un an sau doi reabilitarile trebuie facute din nou s.a.m.d. Banii pentru drumuri nu mai ajung niciodata. Drumarii formeaza un cerc inchis in care nimeni nu indrazneste sa iasa din rand. Apar noi si noi oameni care vor sa stranga bani pentru conturi imense, concedii in Dubai, pentru case de lux, masini extravagante, amante sau sotii mai tinere etc. Ce se va intampla cand nu vor mai veni fonduri europene si fonduri guvarnamentale provenite din imprumuturi facute de stat?

Adauga un comentariu