Actualitate

Eroare a DSP Dâmboviţa privind incidența cazurilor Covid-19. Prefectura a impus restricţii, deşi nu era niciun caz

Publicat: 27 oct. 2020
Test covid-19 ținut de un asistent medical
Test covid-19 ținut de medic în mână

Prefectura Judeţului Dâmbovița aduce acuzaţii grave Direcției de Sănătate Publică, după ce ar fi furnizat date eronate în ceea ce priveşte incidența cazurilor de COVID-19 într-o localitate. Deşi nu a fost înregistrat niciun caz de infectare cu noul coronavirus, s-au impus o serie de restricții. Prefectura susţine că nu exista niciun caz de Covid-19 acolo.

„Erori de genul celor înregistrate în comunicarea de ieri sunt de neînțeles și inacceptabile”, spun reprezentanţii Prefecturii.

„Prefectura Dâmbovița susţine că ieri, 26 octombrie 2020, în baza datelor eronate transmise de către Direcția de Sănătate Publică, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a luat o decizie prin care se constată o rată cumulată a incidenței cazurilor în comună Vârfuri de 2,72 la mia de locuitori, astfel că au fost impuse mai multe măsuri. Printre acestea se afla şi purtarea obligatorie a măștii de protecţie și în spațiile publice deschise”, se arată într-un comunicat transmis marți.

Restricţii impuse, deşi sunt zero cazuri COVID-19!

Instituţia Prefectului din judeţul Dâmboviţa a transmis că DSP-ul nu a transmis niciun răspuns oficial prin care să-şi asume eroare care este de neiertat.

„Întrucât până în acest moment, nu a apărut în spațiul public nicio comunicare oficială din partea D.S.P. Dâmbovița prin care această instituție să-și asume eroarea impardonabilă, informăm opinia publică că această eroare a existat, că în raportarea centralizată a D.S.P. Dâmbovița din data de 26.10.2020 cazurile active aferente localității Vișinești au fost raportate localității Vârfuri, iar în fapt pe raza localității Vârfuri nu este înregistrat niciun caz activ de COVID-19.

Instituția Prefectului, dar și C.J.S.U. Dâmbovița sunt instituții care, în gestionarea măsurilor de creștere a capacității de răspuns împotriva pandemiei de COVID-19, își bazează deciziile pe datele furnizate de către D.S.P. Dâmbovița, iar erori de genul celor înregistrate în comunicarea de ieri sunt de neînțeles și inacceptabile, a transmis Prefectură.

Marți, 27 octombrie 2020, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Dâmbovița a revocat hotărârea prin care au fost impuse norme de protecţie şi restricție în localitatea Vârfuri.

Municipiul Târgovişte a intrat în scenariul roşu de Covid-19

În urma depăşirii unei incidenţe de 3,5 cazuri la mia de locuitori, municipiul reşedinţă de judeţ al Dâmboviţei, Târgovişte intră în scenariul roşu. În aceeaşi situaţie se afla şi localitatea Aninoasa, care a atins o incidenţă de 3,3.

De la începerea pandemiei, judeţul Dâmboviţa a înregistrat nu mai puţin de 5995 cazuri de infectare cu noul coronavirus.

Date eronate transmise de INSP în Capitală

În data de 13 octombrie 2020, în București, Institutul Național de Sănătate Publică a transmis date eronate privind incidența cazurilor Covid-19 din municipiu. Astfel, fostul prefect Gheorghe Cojanu, contrazicea atunci anunțul INSP care afirma că rata de infectare era 2,69 și nu 3,11 la mia de locuitori. Astăzi, 27 octombrie 2020, rata de incidență a ajuns la 3,18.

„INSP a comunicat o cifră din eroare. A rectificat. Rata pe ziua de astăzi este 2,69. La o rată de incidență de 3 vom lua măsuri pentru a trece şcolile în scenariul roşu. Restaurantele, cinematografele, spectacolele nu s-au închis imediat la 1,5, ci le-am închis la 1,86, având în vedere un 20%. La 2.500.000, cum a susţinut şi premierul, cifra este reală. Atunci, după ce se va depăşi această cifră de 3 vom lua măsuri. Dar nu vom lua la 3,05. Vom aştepta spre 3,4, ţinând cont şi de populaţia reală. Soluţiile stabilite de către minister, DSP au fost de trecere în scenariul roşu atât a grădiniţelor cât şi a unităţilor de învăţământ, tot ce înseamnă preuniversitar. Dacă vom constata că creşterea durează trei zile la rând, după ce se depăşeşte rata de incidență 3, atunci vom lua o hotărâre”, a spus Gheorghe Cojanu.

„Cifra reală este aceasta: 2,69. Au zis că vor da o rectificare. Dacă au dat-o bine”, a mai spus prefectul referitor la INSP.





Adauga un comentariu