Magazin

Esti constipat? Iata cum scapi rapid

Publicat: 26 sept. 2014
1

Constipatia este un simptom, nu o boala. Ea este cauzata de cele mai multe ori de o dereglare in modul de functionare a colonului.

Obiceiurile normale legate de scaun pot varia foarte mult la oamenii sanatosi, de la trei ori pe zi pana la de trei ori pe saptamana. Constipatia este un simptom care trebuie corectat cat mai rapid.

Citeste si DESCOPERIRE SOC. Tigaia ta este din teflon? Citeste asta si nu o vei mai folosi!

Risc de blocare a colonului
„Tratamentul constipatiei este necesar pentru a elimina sau macar a reduce disconfortul abdominal, precum si a evita eventualele complicatii de genul hemoroizilor sau a blocarii colonului”, explica medicul nutritionist Lygia Alexandrescu.

Cei care nu vor sa trateze constipatia prin laxative sau clisme pot apela la alimente care restabilesc un scaun normal.

Fibrele, punctul de plecare
Prima masura impotriva constipatiei este o dieta bogata in fibre, care se gasesc in fructe si legume. Fibrele alimentare sunt o parte din anumite alimente care trec prin intestin si colon aproape nemodificate. Fibrele nedigerate mentin apa si pastreaza scaunul moale si usor deplasabil.

Taratele reprezinta invelisul exterior al boabelor de cereale, adica partea eliminata in procesul de prelucrare pentru obtinerea fainei, si este una din cele mai ieftine surse de fibre din alimentatie.

„Sunt lipsite de gust, dar o lingurita contine circa doua grame de fibre dietetice, ceea ce reprezinta un supliment alimentar foarte recomandat”, explica Lygia Alexandrescu.

Citeste si Alimente pe care le consumi FRECVENT dar care te pot OTRAVI

Potrivit medicului nutritionist, este posibil ca, la inceput, fibrele amintite sa provoace balonari, gaze sau chiar crampe abdominale, dar se recomanda folosirea in continuare a taratelor, pentru ca in doua-trei saptamani scaunul va functiona mai bine, iar aceste efecte neplacute vor disparea.

Broccoli, conopida, fulgi si secara
Din categoria fructelor, cele mai indicate sunt merele Golden, kiwi, pere, pepene, smochine, cirese, caise si nectarine. Din categoria legume putem alege fasolea verde sau galbena, varza, spanac, conopida sau broccoli, iar dintre cereale sunt indicate fulgii de ovaz, secara si hrisca.

Hidratare inainte de masa
Este foarte important sa se consume lichide impreuna cu fibrele. „Trebuie baute circa opt pahare de apa pe zi, inclusiv cate unul inainte de fiecare masa”, mai recomanda medicii.

Desigur ca pana la urma fluidele nu pot asigura un scaun normal fara ajutorul celorlalte elemente mentionate, pentru simplul motiv ca intestinul subtire poate sa absoarba intreaga cantitate de fluid. De aceea, fara contributia fibrelor, simpla marire a cantitatii de lichid consumate ar putea sa duca doar la marirea cantitatii de urina eliminate.

Folositi cu masura supozitoare si clisme!
Medicii recomanda evitarea laxativelor puternice care contin sena pentru tratarea constipatiei. Folosirea regulata a acestora poate da dependenta si poate fi periculoasa pentru obiceiurile legate de scaun. Un supozitor cu glicerina poate fi folosit, uneori, pentru a declansa un scaun.

Aceasta practica trebuie redusa treptat pana cand nu mai este deloc necesara.

Este foarte importanta mentinerea unor obiceiuri regulate in ce priveste scaunul. Se recomanda obtinerea unui scaun la acelasi moment in fiecare zi. Activitatea colonului este mai accentuata dupa trezire dimineata sau dupa fiecare masa, deci necesitatea unui scaun este de obicei maxima dupa micul dejun. Este, de asemenea, important sa dam curs oricarei senzatii de scaun, in nici un caz sa nu amanam mersul la toaleta pentru ca intre timp necesitatea respectiva poate disparea.

Citeste si Puncte negre. Scapa definitiv de ele in 4 pasi

Pe cat posibil, este de dorit sa controlam schimbarile in rutina zilnica. Asta pentru ca de multe ori constipatia apare in timpul calatoriilor, vacantelor sau situatiilor stresante. Este bine ca in aceste perioade sa avem la dispozitie fibre si supozitoare cu glicerina. Si, nu in ultimul rand, exercitiile fizice regulate contribuie la imbunatatirea miscarilor muschilor colonului, avand consecinte cat se poate de pozitive asupra constipatiei.

Citeste mai multe pe doctorulzilei.ro





Adauga un comentariu