Local

Exclusiv! Un ieșean cere daune morale de la societatea CFR Marfă! Scandalul a izbucnit după dispariția a peste opt tone de motorină!

Publicat: 15 oct. 2019
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Exclusiv Un ieșean cere daune morale de la societatea CFR Marfă Scandalul a izbucnit după dispariția a peste opt tone de motorină

Un ieșean le cere judecătorilor să oblige Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă (SNTFM) CFR Marfă SA la plata unor despăgubiri. Angajatul a fost acuzat pe nedrept de neglijență în serviciu. Scandalul a pornit după dispariția unor tone de combustibil.

Un bărbat i-a chemat în fața instanței pe reprezentanții SNTFM CFR Marfă SA. Reclamantul, Dan Botez, le cere judecătorilor din cadrul Tribunalului Iași să oblige compania la plata unor daune morale în valoare de 50.000 de lei. Acum, urmează ca instanța să stabilească un prim termen de judecată al procesului civil, după care magistrații vor asculta ce au de spus ambele părți, pentru a putea lua o decizie în acest caz.

Achitat de judecători

Dan Botez susține că a fost acuzat pe nedrept de neglijență în serviciu, după dispariția a peste opt tone de motorină din conductele SNTFM. „Am fost acuzat pe nedrept de neglijență în serviciu. Pe 7 decembrie 2016, am fost achitat la instanța de fond pe motiv că fapta nu există. Au fost făcute apeluri și, la instanța superioară, am fost achitat pentru că fapta nu e prevăzută de legea penală”, a precizat Botez în cererea adresată instanței. Acesta a adăugat că SNTFM s-a adresat instanțelor în civil, cerându-i despăgubiri în valoare de 81.403 lei. Banii erau ceruți pentru un presupus prejudiciu, respectiv pentru dispariția din gestiune a 8.594 de litri de motorină. Incidentul a fost sesizat în urmă cu mai bine de cinci ani. Bărbatul a subliniat că s-a constatat lipsa combustibilului, dar că el nu a avut nicio vină, iar acest fapt ar fi fost cunoscut de conducerea companiei.

Gestionarul punctului Socola a mai afirmat că, după efectuarea unei expertize tehnice, s-a constatat că, pe lungimea conductei, există mai multe zone de conexiune flanșe (piesă plată, care servește la îmbinarea etanșă în prelungire a unor conducte – n.r.). Potrivit expertizei, unele dintre acele zone sunt demontate parțial sau erau fără garnituri. Reclamantul a subliniat că, de fapt, pierderile au fost înregistrate tocmai din acest motiv. Mai exact, expertul a constatat că pierderile au fost cauzate de lipsa de etanșeitate, coroziuni și fisuri pe conducta amintită.

„Am suferit din cauza unor acuzații nefondate”

Bărbatul a mai susținut că, din cauza procesului penal și a celui civil prin care a fost nevoit să treacă, a avut numai de suferit. „Unitatea cunoștea problemele privind depozitarea și transportul prin conducte a motorinei. O asemenea pagubă nu putea fi reținută în sarcina mea. Tot ce s-a întâmplat a avut o influență negativă asupra imaginii, psihicului și reputației mele”, a precizat Dan Botez. Acesta a adăugat că solicită daune morale după ce a avut parte de necazuri din pricina proceselor inițiate de societate.

„Efectele negative au apărut ca urmare a exercitării abuzive a mijloacelor procesuale ale pârâtei. Aceasta a promovat o plângere penală împotriva mea, cunoscând că nu am culpă în producerea prejudiciului. Am trecut prin diverse traume și presiuni psihice, fiindu-mi lezată demnitatea”, a menționat reclamantul, care a adăugat că a suferit chiar și un infarct, în urma acuzațiilor care i-au fost aduse.
Contactat telefonic, Dumitru Anchidin, șeful CFR Marfă SA – Sucursala Moldova, a precizat că instanța a luat o decizie și că hotărârea judecătorilor trebuie respectată. „Domnul Botez a fost cercetat penal și dosarul dumnealui a fost trimis la instanță. Instanța l-a achitat pe dumnealui, în dauna constatărilor făcute de Poliția TF. Sentințele judecătorești trebuie respectate”, a declarat ieri șeful CFR Marfă SA – Sucursala Moldova.

Adauga un comentariu