Titlurile zilei

Facturi emise în secret de E.ON/DelgazGrid: O ieșeancă a descoperit întâmplător pe internet că are de plătit 22 de facturi despre care nu știa absolut nimic și pentru care nu a primit niciun serviciu

Publicat: 14 oct. 2020
O ieșeancă a descoperit pe contul de E.ON Myline faptul că are de plătit nu mai puțin de 22 de facturi restante despre care nu știa absolut nimic
E.ON/DelgazGrid emite facturi despre care clienții nu au cunoștință

O ieșeancă, clientă a companiei E.ON/DelgazGrid, a avut un șoc când a aflat că are de plătit nu mai puțin de 22 de facturi restante către compania cu capital german. Este vorba despre facturi pe care E.ON Energie România le-a emis în baza unui act adițional vreme de aproape 2 ani pentru servicii de asistență tehnică, dar despre care ieșeanca nu știa absolut nimic. Mai mult, facturile nu au ajuns niciodată la adresa ieșencei, iar aceasta a aflat întâmplător despre abonamentul surpriză când a verificat contul on-line deschis la E.ON.

O ieșeancă care este client al E.ON/DelgazGrid de mai mulți ani a fost pusă într-o situație total nefastă după ce a aflat cu stupoare că are nu mai puțin de 22 de facturi restante. Deși bună platnică, ieșeanca a descoperit de una singură faptul că timp de aproape 2 ani a fost facturată pentru servicii de care nu a beneficiat niciodată și nici măcar nu a primit vreodată notificări sau facturile fizice la adresa unde locuiește. Concret, este vorba despre facturi emise de E.ON Energie România în perioada 29.11.2017 – 30.08.2019 către ieșeanca Luminița Ionescu pentru „servicii de asistență tehnică”.

Ieșeanca a arătat că a încheiat în august 2017 la sediul E.ON România din Iași un contract de furnizare utilități gaze naturale și energie electrică pentru apartamentul său din municipiul Iași în care s-a mutat în vara aceluiași an. Cu ocazia semnării acestor contracte, la Centrul de relații clienți E.ON a fost pusă să semneze și un contract de asistență tehnică în baza căruia urma să beneficieze, prin plata unui abonament lunar în valoare de 28,00 lei, de „asistență tehnică calificată, revizii și verificări ale instalațiilor de energie electrică și gaze naturale”, precum și de intervenții în caz de nevoie.

A descoperit pe internet facturile impuse de E.ON timp de aproape 2 ani

Ieșeanca Luminița Ionescu a aflat întâmplător despre aceste facturi, atunci când a verificat contul on-line deschis la E.ON Myline și a descoperit un contract de asistență tehnică care are un alt număr față de contractul de prestări servicii semnat, care apărea activ și completat cu un act adițional despre care ieșeanca nu știa nimic.

„Niciuna dintre facturile sus-menționate nu mi-a fost comunicată la adresa de domiciliu stipulată în contractul de prestări servicii care este unul și același cu locul de consum, adresa clientului desemnată pentru notificările prevăzute în prezentul Contract. Despre existența acestor 22 de facturi, am aflat întâmplător în luna august a anului curent, când am verificat contul on-line deschis la E.ON și am descoperit activ un contract de asistență tehnică care are un alt număr, care apare activ și completat cu un act adițional despre care nu știam nimic”, se arată în reclamația făcută de Luminița Ionescu, clientul E.ON din Iași.

Nu a beneficiat niciodată de serviciile E.ON Serv Express, dar a fost pusă la plată

Șocată de cele aflate, ieșeanca a solicitat lămuriri la biroul de relații cu publicul al E.ON. Aceasta le-a transmis oficialilor companiei faptul că nu a primit nicio factură la adresa locului de consum și că nu i-au fost prestate niciun fel de servicii în tot acest timp. Concret, în momentul în care a fost semnat contractul de furnizare a gazelor naturale și a energiei electrice cu E.ON, a fost „împins” și un act adițional pentru servicii de mentenanță cu E.ON Serv Express, controlată tot de compania germană. Pentru a dovedi acest lucru, ieșeanca a arătat faptul că a făcut lucrările de Verificare Tehnică Periodică a instalației de gaze cu alte companii.

Ieșeanca a cerut rezoluțiunea contractului despre care nu știa nimic, mai ales că niciuna dintre părți nu a avut niciun beneficu de aici. Compania cu capital german E.ON a refuzat însă să rezilieze contractul și a obligat-o în continuare pe ieșeancă să plătească cele 22 de facturi despre care nu știa nimic.





Comentarii
  • bravo lor cas jmekeri.. 😉 si profita de fraeri.. 😉 sa indrazneasca sa zica careva ca nu ar face la fel.. 😉 cand stiti ca cireada rabda frumos si da banuti

  • Contoare „inteligente” ce se defecteaza des, clientul e obligat sa plateasca consumul pe ultimele 6 luni. Eon nu recunoaste decat indexurile citite de operatorii lor care vin o data la 6 luni.

  • Iar „jurnalistii” sunt parte din problema, ca si articolul acesta putea fi scris in asa fel incat sa insiste pe fatul ca trebuie sa citesti ceea ce semnezi! Asa ei insista ca Eon a tras teapa. (acum stim care este scopul dar totusi)

  • Va sfatuiesc sa nu platiti nici un leu fara facturi. Si eu am primit doua notificari de plata de la acest delgaz grid dar nu le voi plati pentru ca niciodata n-am beneficiat de prestari de servicii din partea acestei firme. Astept cu nerabdare sa ma cheme in judecata pentru ca am nevoie de niste daune morale pentrua fi platite de aceasta firma. Pot sa va spun ca am mers la banca sa platesc prima notificare , crezind ca e de la eon gaz, dar banca nu a putut incasa plata spunind ca firma nu face parte din sistemul de plati a eon. Asa ca ii astept la instanta.

  • pai unde dracului e statul roman care apara cetateanul? numai zic de primarul iasului,la o asemenea chestie zbura asa zisul investitor german,scuipam pe rasa asta de nazisti fara comentarii

  • Statul romana te fura cu mare drag…cu totii corporatistii…interlopii…comunistii securistii…si justitia tarii! Sclavi in tara ta cu legea in mana!

  • pentru @paul ivan: „Va sfatuiesc sa nu platiti nici un leu fara facturi.”

    Nu platesti… vin recuperatorii ramai si fara casa si tot trebuie sa le achiti, citit despre un caz de genul in presa…
    Daca iti vine si o factura de 20.000E gresita, tot trebuie platita… asta e legea, cautati. Mare grija!

  • Operatorii eon vin doar de 2 ori pe an, au gasit un mod de jupuire a consumatorului. Anul asta au fost doar o data din cauza pandemiei. Daca se strica contorul, platesti de la ultima citire, adica aproape un an. Autocitirea nu se recunoaste. Jaf la drumul mare.

  • Cetățean anonim din Iași, lucrător la Delgaz Grid?
    Chiar că bateti câmpii și câmpiile…
    Mai bine nu scriati, decât să scrieti prostii…
    Nu plătești nimic! Dacă știi că nu ai de platit și îți vine o plata, întâi te interesezi sa vezi daca ai ceva de platit. Dacă este o greșeală nu plătești nimic! Numai unul care nu judeca normal poate da astfel de sfat, pur și simplu tâmpit. Nu va supărati, dar mai cretin sfat că acesta nu am citit pana acum…”daca îți vine și o factura greșită, tot trebuie plătită”, cică „așa este legea” …

Adauga un comentariu