Actualitate

Flanco, teapa „all inclusive”!

Publicat: 15 aug. 2011

@ Pentru multi cumparatori ieseni, mega-ofertele scoase pe piata de marile magazine se arata a fi niste tepe @ In spatele unor preturi bune si a unor reduceri tentante se afla produse care nu indeplinesc standardele de calitate sau pentru care mai trebuie platite sume suplimentare @ Spre exemplu, la Flanco, la achizitionarea produselor electronice era obligatorie si achizitionarea unui serviciu de garantie @ Asta desi garantia este gratuita si trebuie sa fie oferita de producator, nu de vanzator @ Dupa ce si-a cumparat o masina de spalat si o combina frigorifica, un iesean a fost obligat sa achite separat si serviciile de garantie @ Comisarii de la Protectia Consumatorului au inceput deja sa aplice amenzi @ Magazinele se plang judecatorilor ca au fost amendate pe nedrept si incearca sa anuleze sanctiunile primite

Promotiile marilor magazine iau ochii oricui. Inainte de a cumpara un produs, iesenii trebuie sa se asigure ca mega-oferta nu ascunde in spate anumite clauze potrivit carora pretul de raft e cu totul altul atunci cand se face plata propriu-zisa. In multe cazuri, aceste mega-oferte au, de fapt, alte comisioane si preturi, care nu sunt aratate de vanzator in momentul prezentarii produsului. Nici dupa achizitionarea respectivului produs, lucrurile nu stau altfel, probleme putand sa apara pe parcurs. Majoritatea tepelor date de marile magazine apar atunci cand produsele sunt cumparate prin rate direct din magazin, de fapt, de la institutiile bancare ce finanteaza in mod direct achizitionarea de produse direct din unitatea comerciala.
Spre exemplu, una dintre marile smecherii poate fi resimtita in buzunarul clientului atunci cand vine vorba de garantia oferita pentru produs. Chiar daca producatorul este obligat prin lege sa dea o asemenea garantie, marile magazine ii obliga pe cumparatori sa plateasca suplimentar pentru garantie, ca si cum ar fi un serviciu optional, in plus. Situatia aceasta poate fi intalnita atat la plata in rate, cat si cu banii jos si, in special, la produsele care au mega-reduceri. Practic, magazinul isi poate recupera banii din plata garantiei, chiar daca legea spune ca trebuie sa fie gratuita si asigurata de producator.
Inspectorii de la Autoritatea Nationala de Protectia Consumatorului (ANPC) au inceput sa aplice si primele amenzi pentru asemenea situatii.

Teapa la electrocasnice

Reporterii BUNA ZIUA IASI au gasit si cateva exemple care vorbesc tocmai despre situatiile prezentate mai sus. Ieseanul Ciprian Constantin Cercel a mers la mai multe magazine mari pentru a-si cumpara o combina frigorifica si o masina de spalat. Dupa intense cautari, a gasit cea mai buna oferta la Flanco. Cel putin asa parea a fi… O oferta foarte buna! A achizitionat cele doua electrocasnice printr-un credit fara dobanda oferit de Cetelem IFN SA, cu conditia sa achite totul in 15 rate. In momentul in care au fost intocmite facturile pentru predarea produselor, i s-a spus ca trebuie sa cumpere si o extragarantie, care nu este specificata in certificatul de garantie oferit de producator. Fara aceasta garantie, nu putea primi creditul si nu putea lua masina de spalat si combina frigorifica pe care si le dorea. Dupa ce a facut cumparaturile, Ciprian Cercel a mers la Protectia Consumatorului si a reclamat ca vrea sa renunte la extragarantia „all inclusive”, pentru care trebuie sa plateasca taxe suplimentare.
Aceasta mega-oferta a fost valabila in perioada 11 aprilie  – 24 aprilie 2011 pentru achizitii mai mari de 2.000 de lei si care contineau obligatoriu si extragarantia „all inclusive”. Daca nu achizitionau extragarantia, care, in mod normal, ar fi trebuit sa fie gratuita, clientii nu putea beneficia de promotiile la produsele electrocasnice.
Ca urmare a plangerii formulate de iesean, comisarii de la Protectia Consumatorului au facut un control, au sanctionat magazinul Flanco Retail SA cu suma de 2.000 de lei si i-au oferit clientului posibilitatea de a renunta la extragarantie.

Cer anularea amenzii

Suparati ca au primit amenda, cei de la Flanco au deschis un proces in care au cerut anularea sanctiunii primite. Reprezentantii magazinului sustin ca toti clientii sunt informati cu privire la produsele pe care le cumpara, iar daca exista vreo problema, este doar din vina lor. „Pentru inlaturarea oricarui dubiu precizam ca serviciul garantia «all inclusive» reprezinta un serviciu accesoriu produsului achizitionat din magazinele societatii, prin care clientii beneficiaza pe perioada de valabilitate a serviciului de anumite avantaje in cazul in care produsul sufera vreo defectiune din categoria celor acoperite de garantia oferita de producator. Dorim sa subliniem ca toti clientii care achizitioneaza serviciul Garantia All Inclusive primesc, pe langa certificatul de garantie aferent produsului, oferit de producator, si un certificat de garantie suplimentar, aferent serviciului garantia «all inclusive»”, sustin reprezentantii magazinului.
La preluarea acestui tip de garantie, clientii ar avea posibilitatea sa primeasca inapoi produsul reparat intr-un termen mai scurt decat in mod normal, respectiv cinci zile. „Prin achizitionarea acestui serviciu clientul beneficiaza de un confort sporit, asigurandu-si un termen si o modalitate de rezolvare a problemelor aparute la produsul achizitionat mult mai repede si mai simplu de gestionat”, mai precizeaza cei de la Flanco.
„Prin inserarea in certificatul de garantie a certificatului de garantie a dispozitiilor conform carora SC Flanco Retail SA percepe un pret in schimbul oferirii garantiei la produse, se incalca dreptul consumatorului de a beneficia de reducerea ori inlocuirea gratuita a produselor. SC Flanco Retail SA nu se poate prevala in acest sens de acordul consumatorilor, deoarece nu pot sa renunte la drepturile lor”, au explicat juristii de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Iasi.



loading...

Comentarii
  • Bine le face clientilor. Va mai aduceti aminte acum cativa ani cum stateau „imbecilii” la randuri in fata magazinelor Flanco, sa ia electronice si electrocasnice doar cu buletinul si fara banca? Nu se uitau ca pe contracte scria ca ei garanteaza creditul pentru produse inclusiv cu casa si ca in spate de fapt tot o banca era. Asa le trebuie, ei iau imbogatit pe patronii de la Flanco si au omorat magazinele locale de electrocasnice care ofereau servicii mai de calitate, dar nu aveau posibilitatea sa dea „credit cu buletinul”, ca nu aveau „intrarile” la banci pe care le avea Flanco. Ce ati semanat, acum culegeti.

    • nu te grabi sa judeci pe altii, ca sigur si tu esti printre cei care au luat electrocasnice in acea perioada.
      tu poate ai avut disponil ( sau nu ) dar altii poate nu au avut asa ca au apelat la singura sursa in acel moment.

  • Si Cetelemul e o mare teapa in aceste magazine. Am cunostinte care lucreaza si care spun ca acele credite sunt o mare pacaleala. Au niste conditii de creditare de *6 pagini scris foarte mic unde scrie ca banca iti poate lua tot ce ai daca intarzii la plata ratelor o luna!!!!

    • Ai exagerat aici cu „….banca iti poate lua tot ce ai daca intarzii la plata ratelor cu o luna”.

      Eu va recomand sa nu va apropiati de serviciile financiare pe baza de card de credit oferite de acest IFN.

      Evitati cardul de credit si garantia exstinsa pt ca va pacaliti.

      (Fost angajat Cetelem).

  • In preajma Craciunului am facut mai multe vizite la Flanco Brasov. Am gasit 2 frigidere (*6*0 RON!) pe care m-am hotarat sa le cumpar. Un angajat Flanco, pe nume Emilian, care aparent din bunavointa se tinea scai de noi, ne-a explicat ca in cazul achizitionarii beneficiem de un voucher echivalent cu TVA_ul si ca in ianuarie vom putea cumpara din magazin ORICE PRODUS. Am luat-o de buna, am platit banii, si am plecat primind un fel de proforma urmand ca factura sa o primim odata cu frigiderele, care vor fi livrate de ei acasa. Am intrebat daca livrarea este pana la usa apartamentului sau pana la scara. Raspuns: sa stam linistiti ca va fi pana in casa. Asa am stat pana cand a venit firma de curierat. Singurul angajat al curierului a venit cu un prieten care sa-l ajute pentru ca el singur nu ar fi putut cara frigiderul. Evident ca i-am „multumit” ca a fost dragut. Daca contam doar pe Flanco probabil ca ar fi trebuit sa pun carca la carat. Surpriza mare a venit insa odata cu factura pe care scria negru pe alb ca nu avem voie sa cumparam „ORICE” ci numai frigidere, laptop-uri, tablete, masini de spalat. Am fost la Flanco si i-am relatat sefului de magazin (Ovidiu) ce s-a intamplat ( ca Emilian nu ne-a spus de limitarea in privinta produselor ce vor putea fi cumparate cu voucher-ul ba mai mult ne-a spus ca „ORICE”). I-am expilcat ca dupa ce am cumparat 2 frigidere nu mai am nevoie de altele, nici de masina de spalat etc ci ca as dori sa cumpar un desktop de care am nevoie. Mi-a promis ca-mi va da un raspuns in cateva zile si sa-i las in acest scop nr meu de telefon, ceea ce am facut. I-am mai spus ca o sa astept raspunsul * saptamana. Am asteptat o saptamana dar NU AM PRIMIT NICI UN SEMN. Inutil sa mai spun ca degeaba am sunat repetat la telefonul magazinului Flanco pentru ca nimeni nu a raspuns. Am revenit dupa o saptamana dar seful era in concediu. Am primit raspunsul de la o domnisoara care pretindea ca a vorbit cu el la telefon si care mi-a spus ca nu se poate sa iau altceva ci doar produsele din categoriile mentionate pe factura. Mentionez ca la achizitionarea frigiderelor nu mi s-a spus sub nici o forma ca nu as putea cumpara „ORICE” si nu mi s-a pus la dispozitie nici un regulament al promotiei. In concluzie am pornit la a alege un televizor spunandu-mi ca asta este, o sa schimb vechiul TV cu tub cu unul mai nou, LED sau LCD. Am ales unul care mi-a placut (valoare 2*00 RON) si am spus ca as vrea sa-l cumpar cuvoucher-ul de 9*0 ron plus diferenta cash.. Acesta a fost momentul cand mi s-a spus ca nu pot sa cumpar orice televizor ci doar anumite modele, care nu sunt in nici o promotie. Si cum eu vroiam un Samsung sau Sony, diametru ** cm, 5* Hz, full HD, am constatat ca nici unul cu aceste caracteristici nu poate fi achizitionat cu voucher, majoritatea fiind intr-o asa-zisa oferta. In concluzie am fost pus in situatia de a achizitiona unul HD, 5* HZ desi vroiam altul, la care culmea, aveam de platit mai mult. Mai adaug ca Emilian, cel care alerga binevoitor dupa noi prin magazin sa ne explice, a venit la momentul platii frigiderelor repede la casa si i-a soptit fetei de la casa un numar care era marca lui, de unde am dedus ca a primit un comision pentru serviciile calitativ superioare pe cer ni le-a furnizat.
    IN CONCLUZIE CONSIDER ATITUDINEA FLANCO CA FIIND DIN CATEGORIA BATAIE DE JOC SI EXCROCHERIE si nu cred ca voi mai calca in aceste magazine. Aceiasi parere o am si despre angajatii FLANCO BRASOV UNIREA SHOPPING CENTER. Inutil sa ma spun ca voi face tot posibilul ca toti cunoscutii mei sa afle ce mi s-a intamplat.

  • Ma indoiesc ca acel Emilian ti-a zis ca poti cumpara orice…Am lucrat in domeniu si stiu din propria experienta ca toti inteleg ce vor si ce le convine, iar cand revin fac scandal ca lor nu li s-a explicat bine si ca se duc la OPC, iar magazinul din dorinta de a rezolva problema favorabil pentru „client” ii acorda ceea ce isi doreste….Cat despre partea cu anuntatul tuturor cunostintelor sa nu mai cumpere de acolo stai linistita ca nu o sa dea firma faliment ca nu mai vin 2 clienti sa cumpere 2 frigidere la 6** de roni…Companiile de genul acesta se mentin prin deel-uri de sute de milioane nu pe frigidere la 6** de roni asa ca in loc sa suferiti de voi mai bine cascati bine ochii si urechile cand vi se explica o promotie pentru ca nimeni nu face promotii ca sa iasa pe pierdere !!!

  • -Am o intrebare cu privire la acest tip de garantie !
    Am cumparat un produs si garantia de”5″ ron cum zicea „Vanzatoarea” sa facut „100” pe termen de un an !As putea renunta la acest tip de garantie??

  • am facut la Flanco o comanda ptr o combina frigorifica.La livrare nu
    primesc nici o factura iar curierul
    zice ca e in colet. Cer verificare colet si curierul ma refuza.Asa vroia
    Flanco sa nu am garantie si in plus
    fac evaziune fiscala prin neplata tva
    Adio Flanco raman cu Altex care au fost seriosi pana acum.

  • ai inteles gresit cu garantia. ai dreptate orice produs din magazinele de retail beneficiaza de garantie de 2 ,3 ,4 ani dupa caz. ideea este urmatoarea…. Flanco este unul dintre magazinele care ofera un beneficiu optional fata de celelalte magazine si anume GARANTIA ALL INCLUSIVE. ADICA cumperi un produs… ti sa stricat , cu garantia optionala flanco ti se schimba produsul in 5 zile daca nu se poate repara sau ai banii inapoi, la alegere. pe cand garantia de producator de 2,3, sau 4 ani , ti s-a stricat produsul il duci personal la service si poti ramane si o luna de zile fara produs, daca cine stie ce are… E INTELEASA GRESIT IDEEA. PROBABIL ANGAJATII NU SE EXPRIMA CUM TREBUIE

Adauga un comentariu