Actualitate

Flanco, teapa „all inclusive”!

Publicat: 15 aug. 2011
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Flanco teapa all inclusive
1

@ Pentru multi cumparatori ieseni, mega-ofertele scoase pe piata de marile magazine se arata a fi niste tepe @ In spatele unor preturi bune si a unor reduceri tentante se afla produse care nu indeplinesc standardele de calitate sau pentru care mai trebuie platite sume suplimentare @ Spre exemplu, la Flanco, la achizitionarea produselor electronice era obligatorie si achizitionarea unui serviciu de garantie @ Asta desi garantia este gratuita si trebuie sa fie oferita de producator, nu de vanzator @ Dupa ce si-a cumparat o masina de spalat si o combina frigorifica, un iesean a fost obligat sa achite separat si serviciile de garantie @ Comisarii de la Protectia Consumatorului au inceput deja sa aplice amenzi @ Magazinele se plang judecatorilor ca au fost amendate pe nedrept si incearca sa anuleze sanctiunile primite

Promotiile marilor magazine iau ochii oricui. Inainte de a cumpara un produs, iesenii trebuie sa se asigure ca mega-oferta nu ascunde in spate anumite clauze potrivit carora pretul de raft e cu totul altul atunci cand se face plata propriu-zisa. In multe cazuri, aceste mega-oferte au, de fapt, alte comisioane si preturi, care nu sunt aratate de vanzator in momentul prezentarii produsului. Nici dupa achizitionarea respectivului produs, lucrurile nu stau altfel, probleme putand sa apara pe parcurs. Majoritatea tepelor date de marile magazine apar atunci cand produsele sunt cumparate prin rate direct din magazin, de fapt, de la institutiile bancare ce finanteaza in mod direct achizitionarea de produse direct din unitatea comerciala.
Spre exemplu, una dintre marile smecherii poate fi resimtita in buzunarul clientului atunci cand vine vorba de garantia oferita pentru produs. Chiar daca producatorul este obligat prin lege sa dea o asemenea garantie, marile magazine ii obliga pe cumparatori sa plateasca suplimentar pentru garantie, ca si cum ar fi un serviciu optional, in plus. Situatia aceasta poate fi intalnita atat la plata in rate, cat si cu banii jos si, in special, la produsele care au mega-reduceri. Practic, magazinul isi poate recupera banii din plata garantiei, chiar daca legea spune ca trebuie sa fie gratuita si asigurata de producator.
Inspectorii de la Autoritatea Nationala de Protectia Consumatorului (ANPC) au inceput sa aplice si primele amenzi pentru asemenea situatii.

Teapa la electrocasnice

Reporterii BUNA ZIUA IASI au gasit si cateva exemple care vorbesc tocmai despre situatiile prezentate mai sus. Ieseanul Ciprian Constantin Cercel a mers la mai multe magazine mari pentru a-si cumpara o combina frigorifica si o masina de spalat. Dupa intense cautari, a gasit cea mai buna oferta la Flanco. Cel putin asa parea a fi… O oferta foarte buna! A achizitionat cele doua electrocasnice printr-un credit fara dobanda oferit de Cetelem IFN SA, cu conditia sa achite totul in 15 rate. In momentul in care au fost intocmite facturile pentru predarea produselor, i s-a spus ca trebuie sa cumpere si o extragarantie, care nu este specificata in certificatul de garantie oferit de producator. Fara aceasta garantie, nu putea primi creditul si nu putea lua masina de spalat si combina frigorifica pe care si le dorea. Dupa ce a facut cumparaturile, Ciprian Cercel a mers la Protectia Consumatorului si a reclamat ca vrea sa renunte la extragarantia „all inclusive”, pentru care trebuie sa plateasca taxe suplimentare.
Aceasta mega-oferta a fost valabila in perioada 11 aprilie  – 24 aprilie 2011 pentru achizitii mai mari de 2.000 de lei si care contineau obligatoriu si extragarantia „all inclusive”. Daca nu achizitionau extragarantia, care, in mod normal, ar fi trebuit sa fie gratuita, clientii nu putea beneficia de promotiile la produsele electrocasnice.
Ca urmare a plangerii formulate de iesean, comisarii de la Protectia Consumatorului au facut un control, au sanctionat magazinul Flanco Retail SA cu suma de 2.000 de lei si i-au oferit clientului posibilitatea de a renunta la extragarantie.

Cer anularea amenzii

Suparati ca au primit amenda, cei de la Flanco au deschis un proces in care au cerut anularea sanctiunii primite. Reprezentantii magazinului sustin ca toti clientii sunt informati cu privire la produsele pe care le cumpara, iar daca exista vreo problema, este doar din vina lor. „Pentru inlaturarea oricarui dubiu precizam ca serviciul garantia «all inclusive» reprezinta un serviciu accesoriu produsului achizitionat din magazinele societatii, prin care clientii beneficiaza pe perioada de valabilitate a serviciului de anumite avantaje in cazul in care produsul sufera vreo defectiune din categoria celor acoperite de garantia oferita de producator. Dorim sa subliniem ca toti clientii care achizitioneaza serviciul Garantia All Inclusive primesc, pe langa certificatul de garantie aferent produsului, oferit de producator, si un certificat de garantie suplimentar, aferent serviciului garantia «all inclusive»”, sustin reprezentantii magazinului.
La preluarea acestui tip de garantie, clientii ar avea posibilitatea sa primeasca inapoi produsul reparat intr-un termen mai scurt decat in mod normal, respectiv cinci zile. „Prin achizitionarea acestui serviciu clientul beneficiaza de un confort sporit, asigurandu-si un termen si o modalitate de rezolvare a problemelor aparute la produsul achizitionat mult mai repede si mai simplu de gestionat”, mai precizeaza cei de la Flanco.
„Prin inserarea in certificatul de garantie a certificatului de garantie a dispozitiilor conform carora SC Flanco Retail SA percepe un pret in schimbul oferirii garantiei la produse, se incalca dreptul consumatorului de a beneficia de reducerea ori inlocuirea gratuita a produselor. SC Flanco Retail SA nu se poate prevala in acest sens de acordul consumatorilor, deoarece nu pot sa renunte la drepturile lor”, au explicat juristii de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Iasi.

Adauga un comentariu