Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut o dispută cu Dimitrie Muscă, cel mai puternic fermier din județul Arad, privitoare la prioritatea pe care camioanele ucrainene ar avea-o în fața celor românești în Portul Constanța.
Sorin Grindeanu, ministrul Transportului și Infrastructurii, a intervenit, vineri seară, la Antena 3 CNN, unde a spus că în Portul Constanța și în vămile mari pot fi făcute linii separate pentru camioanele UE și non-UE.
Grindeanu, confruntat de cel mai puternic fermier din Arad, Dimitrie Muscă
Dimitrie Muscă, cel mai puternic fermier din Arad, a fost de asemenea prezent la emisiune, unde a tras un semnal de alarmă privitor la problemele pe care le au agricultorii români din cauza cerealelor ucrainene și a camioanelor cu cereale care ar avea prioritate în Portul Constanța.
„Remarca mea privitoare la ce a spus domnul Grindeanu cu acele culoare pentru camioanele din Ucraina, domnule ministru, la întâlnirile pe care le-ați avut cu fermierii și transportatorii ați spus că să nu discutăm de grâul din Ucraina. Vă rog frumos, este momentul să discutăm despre grâul din Ucraina, pentru că acesta a distrus agricultura românească, fermele românești și au ajuns să-și vândă pământurile pentru că nu mai pot rezista“, a spus Dimitrie Muscă.
„Există proces verbal după acea întâlnire și au fost zeci de oameni. Eu nu am spus așa ceva.“, a precizat Sorin Grindeanu.
„Nici nu s-a discutat despre grâul din Ucraina. Am spus că vom face culoare separate pentru camioane UE și non-UE, că nu sunt doar ucraineni, ci mai sunt și turci și din alte țări. Ambasadorul turc în România mi-a semnalat că sunt camioane turcești pe partea ucraineană și nu pot să tranziteze.“, a precizat ministrul Grindeanu.
„Domnule ministru, TIR-urile românești stau 4-5 zile până ajung în Portul Constanța, iar cele din Ucraina au cale liberă?“, a întrebat Dimitrie Muscă.
„Este neadevărat. V-aș ruga să-mi dați dovezi, iar în acel moment se schimbă toată conducerea Portului Constanța“, a adăugat ministrul Grindeanu.
„Știu că nu există niciun fel de diferențiere în acest moment“, a spus ministrul.
„Până zilele trecute nu existau diferențieri“, a completat Sorin Grindeanu.
„În condițiile în care azi s-a făcut un clasament pentru primele cinci firme multinaționale care au luat grâu din România și din Ucraina, există o firmă elvețiană care a luat 5 milioane de tone. Diferența de preț dintre grâul din România și cel din Ucraina e de cel puțin 10 euro pe tonă. La 5 milioane de tone, ăia au făcut 50 de milioane de euro. Se confirmă ce vă spun eu, că acela camioane din Ucraina au avut cale liberă“, a mai spus Dimitrie Muscă.
Graull din ucraina modificat genetic ,otrava ,cultivat de americani ,in colonia ucraina trebuie sa- l vanda dar….. in Africa daca il primeste ca nici Africa nu- l vrea.In america nu se cultiva grau modificat genetic dar dictatura Ue obliga tarile ue sa- l cumpere. Ce mizerie. Vrem cerealele noastre romanesti curate,naturale,Ucraina sa- si gaseasca piete de desfacere in afara Europei. Ce am ajuns? Nu mai avem agricultura romaneasca pentru interesele ucrainei? Sa continue ptotestele ,sa fie blocate toate frontierele cu ucraina cum au facut si polonezii si celelalte tari!
In spatele grauntelor ucrainene sunt…ati ghicit, americanii. Ei sunt mari proprietari de pamant in Ucraina. Asa ca ce sperante sa aiba fermierii romani de la partenerul strategic?
Își urmăresc interesele lor si provoacă războaie ca apoi sa câștige de pe urma lor. Americanii sunt singurii câștigători din aceste conflicte recente (Gaza & Ucraina). Atât timp cat nu pierzi oameni, bani si vinzi armament, ești câștigător.