Local

Guvernul dă bani pentru presa din România! Sumele trebuie împărțite după cifrele de audiență din google analytics!

Publicat: 04 mai 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Guvernul dă bani pentru presa din România Sumele trebuie împărțite după cifrele de audiență din google analytics

Guvernul va aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei), prin intermediul unor campanii de informare. Pentru o distribuție corectă a banilor și pentru un impact maxim, sumele trebuie împărțite după cifrele de audiență din google analytics. Acesta este singurul instrument de măsurare a traficului INDEPENDENT și recunoscut la nivel INTERNAȚIONAL.

Printr-o Ordonanță de Urgență dată joi, 30 aprilie 2020, Guvernul va aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei). Adică 10 milioane de euro pe lună. Modul cum vor fi distribuiți acești bani ridică însă mari semne de întrebare. Guvernul României este aproape să ia o mare țeapă din acest punct de vedere din moment ce nu este foarte clar explicat în Ordonanța de Urgență care este firma de monitorizare a traficului, ale cărei date vor fi folosite în distribuția banilor.
Banii pentru televiziuni vor fi împărțiți în funcție de rating, pentru online în funcție de numărul de afișări și vizitatori unici, iar pentru presa scrisă în funcție de tiraj.

Google Analytics este singurul instrument de măsurare a traficului INDEPENDENT și recunoscut la nivel INTERNAȚIONAL

Pentru o distribuție corectă a banilor și pentru un impact maxim, sumele trebuie împărțite după cifrele de audiență din google analytics! Acesta este singurul instrument de măsurare a traficului INDEPENDENT și recunoscut la nivel INTERNAȚIONAL. Sunt și alte modalități de măsurare a traficului, prin intermediul unor firme create exact de moguli din presă tocmai pentru a-și crește artificial traficul. Sunt trusturi de presă care sunt acționari în firme de monitorizare a traficului pe internet, au și agenții de publicitate și practic banii se împart într-un cerc restrâns. Atunci există interesul acestor firme din media să măsluiască traficul de internet pentru a putea obține cât mai mulți bani din publicitate.

Foarte multe reclamații la adresa SATI

Aceste site-uri de monitorizare au tot interesul să aibă cât mai mulți abonați, firme media care plătesc sume uriașe sub forma unor abonamente anuale, pentru a le fi contorizat traficul! Numai că sunt foarte multe reclamații la SATI de exemplu, că sunt ziare care își cresc artificial traficul pe internet folosind tot felul de roboți. Ori în cazul acestor ziare, ale căror nume le vom dezvălui în perioada următoare, nu mai putem vorbi de un trafic corect! Iar aceste practici ar trebui anchetate și sancționate de cei de la SATI. De altfel, SATI a și primit mai multe sesizări pentru unii dintre membrii săi, care de fapt își cresc artificial și ilegal traficul, din dorința de accesa cât mai mulți bani de la Guvernul României sau de la agențiile de publicitate.

Ce face presa pentru acești bani? “Campanie de informare”

Ajutorul de la Guvern vine sub forma unei “campanii de informare publică privind măsurile de prevenire și limitare a răspândirii coronavirusului, precum și campanii de informare publică privind modul de reluare a activităților economice și sociale după încetarea stării de urgență”. Campanie se va derula în perioada 1 mai – 31 august.
Suma totală alocată de Guvern este de cel mult 200 de milioane de lei, pentru o perioadă de patru luni.

Cum se împart banii? Televiziunile iau jumătate

Cea mai mare parte a banilor este alocată posturilor de televiziune. Un sfert din sumă se duce către publicațiile online.

Mai exact:

  • 55% pentru televiziuni (47% pentru cele naționale și 8% pentru cele locale)
  • 23% pentru publicațiile online (în varianta inițială erau 25%)
  • 12% pentru posturile de radio (8% posturile naționale și 4% cele locale)
  • 5% pentru presa scrisă (ziare, reviste)
  • 4% pentru outdoor
  • 1% pentru creația materialelor campaniei

Condiții pentru a accesa banii

Guvernul a stabilit mai multe condiții pentru ca o companie media să primească banii.

  • Nu au obligații fiscale restante către bugetul de stat
  • Au cel puțin 2 angajați pe perioadă nedeterminată sau cu contracte de drepturi de autor pe perioada ultimelor șase luni anterioare decretării stării de urgență
  • Funcționează neîntrerupt de cel puțin șase luni înainte de declararea stării de urgență.
  • Publicațiile online trebuie să prezinte dovada că operează legal domeniul de internet.
  • În cazul societăților aflate în insolvență, respectă planul de reorganizare admis de instanță.
  • TVR și Radioul public nu vor aplica, ci vor da gratuit campania. La fel companiile “finanțate de alte autorități publice sau instituții religioase”

Cum se accesează banii? Cerere online

Companiile de media care vor să acceseze bugetele campaniei de la Guvern vor face o cerere pe platforma online lansată special pentru acest proiect. Platforma va fi lansată în perioada următoare.
În cerere vor puncta publicațiile cu care participă la campanie, dar și datele de audiență și trafic, cu sursa acestor date.
Plus date de identificare și ale contului bancar.
Termenul limită: cinci zile de la data lansării platformei
Cum se virează banii? În tranșe lunare cu avans prima lună
Banii vor fi virați de Guvern în fiecare lună. Pentru prima lună de campanie, banii vor fi dați în avans.
Cine face reclamele?
Materialele din campanie vor fi realizate, spune Ordonanța, de “o structură de creație în care asociațiile profesionale (UAPR, IAA) pot delega membri din mai multe agenții pe bază de voluntariat și/sau plătiți de beneficiary și/sau de asociații”

Adauga un comentariu