Prima pagină » Economic Local » Iașul, capitala modei în România: 3 zile cu 40 de show-uri de fashion, solidaritate și susținere. Momentele unice de la Romanian Fashion Week, evenimentul cu peste 100 de designeri și mii de oameni în public

Iașul, capitala modei în România: 3 zile cu 40 de show-uri de fashion, solidaritate și susținere. Momentele unice de la Romanian Fashion Week, evenimentul cu peste 100 de designeri și mii de oameni în public

30 mai 2022, 16:27,
în Economic Local

Iașul a fost, între 27 și 29 mai 2022, capitala modei din România. Peste 100 de designeri, în plină ascensiune, dar și consacrați, precum și secțiile de design vestimentar ale celor mai importante patru universități de profil din țară și-au prezentat creațiile vestimentare pe catwalk-ul impresionant construit pentru Romanian Fashion Week (RFW). Romanian Fashion Week a fost organizat în cadrul Romanian Creative Week (RCW), cel mai mare eveniment dedicat industriilor creative românești, organizat la Iași în perioada 20 – 30 mai 2022.

Toți designerii au beneficiat de echipele de profesioniști în beauty conduse de Alexandru Abagiu și Sorin Stratulat.

Cele 40 de show-uri individuale sau colective de fashion au fost condimentate cu muzică: Misha Miller, Catalina Cara și Marc Stam au cântat pe scena din Grădinile Palas.

Mii de oameni, pe ploaie, în public

Nici măcar ploaia nu i-a oprit pe spectatori să asiste la defilările spectaculoase. Mii de oameni au venit sâmbătă, 28 mai, în a doua zi de Romanian Fashion Week, să vadă noile colecții ale tinerilor care au câștigat competiția Innovative Future (IF) Platform, dar și pe cele ale designerilor consacrați.

Crina Bulprich, Smaranda Almășan, Sandra Chira, Hamza, Show Off, Tudor Halațiu și Venera Arapu au prezentat creațiile lor pentru vara lui 2022, adevărate opere de artă.

Cinci modele din Ucraina

Cinci tinere din Ucraina au lăsat în urmă trauma războiului și a refugiului pentru a se bucura, timp de trei zile, la Romanian Fashion Week, de ceea ce le place cel mai mult să facă: să prezinte, pe scenă, creațiile unor designeri de top.

Cele cinci fete au venit la Iași din zone ale Ucrainei grav afectate de războiul declanșat de Rusia, altele au venit din țările unde s-au refugiat, precum Italia și Polonia.

Daria Balandiukh, 15 ani, a intrat în lumea modellingului în urmă cu doi ani. Visează să ajungă pe scenele mari de fashion ale lumii și e convinsă că va reuși indiferent de obstacolele pe care le ridică viața.

„Eu și celelalte fete suntem foarte bucuroase să fim la Iași, că avem oportunitatea de a fi parte din acest spectacol, având în vedere și situația din Ucraina. Suntem recunoscătoare că ne susțineți atât de mult”, a declarat Daria.

Vineri, 27 mai, tinerele au făcut parte din echipa de modele care au prezentat creațiile Murmur, Inga Brăgaru, Chic Utility, Borbala, Cristina Lazăr, Laura Lazăr și Ioana Ciolacu.

Pe catwalk, la 75 de ani

Cea de a treia zi de Romanian Fashion Week a adus în Grădinile Palas, pline de spectatori, show-urile de modă semnate de Lucian Broscățean, Octavia Chiru, Andreea Tincu, Jolidon, Bol Fashion of Nature, Andrea Handaric și Irina Scrotter.

Lucian Broscățean a deschis seara cu o surpriză: un model de 75 de ani a defilat pe spectaculosul catwalk din Grădinile Palas.

Ioana Constantinescu, îmbrăcată complet în alb, o vestimentație creată de designerul Lucian Broscățean, a intrat cu grație pe scenă, cu încrederea unui model profesionist, spre admirația celor câteva mii de oameni care au venit să urmărească spectacolului Romanian Fashion Week.

Doar că, în realitate, Ioana Constantinescu nu are experiență de model, duminică, 29 mai, a fost pentru prima dată în viața ei când a defilat pe un catwalk.

„A fost un eveniment special în viața mea. Designerul Lucian Broscățean a zis că vrea să se adreseze acestui segment de vârstă, 40-70 de ani. Eu am 75 de ani. Am o prietenă care lucrează în lumea modei și așa am luat contact cu Lucian. Când m-a văzut, a zis: «Superb, gata!». Așa a început totul. Marți, am bătut palma, duminică dimineață, în ziua spectacolului, am făcut o mică repetiție și asta a fost”, a povestit Ioana Constantinescu prima sa experiență de model, la 75 de ani.

Moda din viitor, azi

„Romanian Fashion Week este dedidcată viitorului inovativ al modei românești. Ceea ce s-a văzut pe podium este o ipostază a ceea ce poate să însemne această inovație în viitorul modei românești”, a explicat Lucian Broscățean, curatorul Romanian Fashion Week, care a fost conceptul celei de a XIV-a ediție, care a avut loc între 27 și 29 mai la Iași.

„Anul acesta am o colecție usor mai matură, care se bazează mai mult pe detalii, pe tailering, e subtilă și se va putea vedea o diferență față de anul trecut”, a explicat Ioana Ciolacu, designerul care a încheiat prima seară RFW.

Despre Romanian Fashion Week

Cea de a XIV-a sa ediție a Romanian Fashion Week a început vineri, 27 mai, la Iași, în Grădinile Palas, cu un remarcabil succes la public.  Spectacolul a continuat sâmbătă și duminică, iar colecțiile a peste o sută de designeri români, tineri și consacrați, i-au fascinat pe spectatori, care au rămas la festival inclusiv pe timp de ploaie.

În cadrul Romanian Fashion Week, a mai putut fi vizitată expoziția RE:CUT, organizată la Palatul Culturii din Iași, care a sintetizat, într-o singură instalație, unul dintre cele mai puternice și importante concepte ale perioadei: UPCYCLING. Vorbim despre reutilizarea creativă a unor colecții și modele vechi, transformate în ținute care descriu perfect moda acestui an.

În același timp, brandul românesc MURMUR a organizat un Pop-Up Store special la Iași. Timp de două zile, pe 28 și 29 mai, iubitorii brandului au putut proba și cumpăra piesele vestimentare îndrăgite de vedete internaționale, precum Madonna, Lady Gaga, Beyonce sau Miley Cyrus.

Tot în cadrul evenimentelor de fashion ale Romanian Creative Week a fost organizată From waste to experimental couture, o mini-galerie de accesorii și piese vestimentare realizate din materiale plant based și sustenabile.

House of Sustenability, eveniment organizat de Federația Patronatelor Industriilor Creative, în parteneriat cu Freudenberg și Palas, a prezentat sute de produse sustenabile pentru diverse aplicații, tehnologii și inovații de vârf în domeniul materialelor sustenabile. În acest sens, a fost organizat un workshop de prezentare a unei colecții realizate din materiale sustenabile, ce reprezintă rezultatul colaborării dintre Freudenberg și studenții și masteranzii Facultății de Arte și Design din Timisoara.

Tot în cadrul evenimentelor dedicate creativității, Romanian Creative Week a găzduit și conferințele internaționale RCW FORUM. O serie de subiecte de actualitate au fost abordate de experți, din diferite perspective, cu exemple din propriile demersuri/proiecte. Organizat de Future in Textiles, parte a FEPIC, evenimentul a atras un public extrem de numeros.

Ediția din 2022 a Romanian Fashion Week a fost organizată de Federația Patronatelor Industriilor Creative, avându-i drept parteneri pe: Primăria Municipiului Iași, Ministerul Culturii, Palas, Raiffeisen Bank, Lancôme, Philips, Freudenberg, Greenfield, DPD, Volvo, Rodotex, Fit, Noir și Dorna.

Despre Romanian Creative Week

Aflat la cea de-a doua ediție, Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înființată la Iași, în 2011, FEPIC a organizat, până în prezent, peste 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești.

Alături de FEPIC, organizatori ai evenimentului sunt: Palas, Primăria Municipiului Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Universitatea „Al. I. Cuza”, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași, Rodotex.

Parteneri: UniCredit Bank, glo™, George. Primul banking inteligent, Lancôme România, Philips, Raiffeisen Bank, Vodafone, Greenfield Copou Residence, Freudenberg Innovating Together, Volvo, DPD, Lenovo, Red Bull, Polirom, StakeBorg, Code 932, FONTIS, Wink, Smiley Camper, Travis, Fit, Creative Romanian Film Makers, Noir, Indiero, Acaju, Beerzone, Cafeneaua Piața Unirii, Czech In, Skin, Tribeca, Proevent, Dorna, Aeroportul Internațional Iași, Institutul Francez Iași, Administrația Națională Apele Române, Spitalul Clinic Universitar de Urgență „Dr. Iacob Czihac” Iași și Școala Primară „Gheorghe Asachi Iași”.

Partenerii media ai evenimentului: Pro TV, TVR Iași, Kiss FM, Voyo, Agerpres, Perfecte.ro, Newsweek România, PressHub.ro, Radio Iași.

Amănunte despre RCW, pe romaniancreativeweek.ro pe paginile noastre de FacebookInstagram, și pe canalul nostru de YouTube.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`