Local

Incredibil! Iată pe mâna cui au încăput zeci de milioane de euro. O firmă cercetată pentru evaziune și spălare de bani va moderniza cel mai important drum din nordul județului Iași

Publicat: 25 mart. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Incredibil Iată pe mâna cui au încăput zeci de milioane de euro. O firmă cercetată pentru evaziune și spălare de bani va moderniza cel mai important drum din nordul județului Iași

Proiect de zeci de milioane de euro în nordul județului Iași. Cei peste 70 de kilometri de drum național dintre orașele Târgu Frumos și Botoșani vor fi reabilitați de o firmă din județul Neamț. Proiectul ar urma să fie gata în următorii doi ani. Procedura s-a lungit extrem de mult în cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Firma câștigătoare a ajuns să fie cercetată penal pentru evaziune și spălare de bani

Unul din cele mai importante proiecte de infrastructură derulate de Ministerul Transporturilor a încăput pe mâna unui mahăr al asfaltului cu mari probleme în justiție.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit câștigătorul pentru refacerea a peste 70 de kilometri din drumul național DN 28B ce leagă orașele Târgu Frumos și Botoșani. Lucrarea este evaluată la 268,6 milioane de lei (peste 50 de milioane de euro), fără TVA, și presupune proiectarea drumului și execuția lucrărilor pe o lungime de peste 70 kilometri, dintre care aproximativ 32,5 pe teritoriul județului Iași și 39 de kilometri pe teritoriul județului Botoșani. În cazul în care lucrările efective vor putea începe după aprobarea proiectului tehnic, la finalul verii 2022 se va putea circula în condiții bune pe acest sector de drum.

Cine mai face parte din asociere?

Astfel, CNAIR a decis să atribuie proiectul asocierii conduse de firma Aqua Parc din Slobozia, județul Neamț. Din această asociere mai fac parte Mavgo Holding (Tasca – Neamț), firma slovacă Vahoslav (Slovacia) și societatea Trameco (Bihor). Obiectivul include modernizarea DN28B Târgu Frumos-Botoșani de la km 0+000 la km 76+758, în calcul fiind luate atât proiectarea, cât și execuția lucrării.
În asociere mai sunt și alți șase subcontractanți, aceștia urmând a prinde câte o mică parte din contract. Firma Damiena Suceava are 0,7 la sută din contract, firma 3 Z Electroservice Piatra Neamț are 0,4 la sută, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” al Academiei Române are 0,4 la sută, Antrepriza Reper Construct Piatra Neamț are 0,2 la sută, firma Danavi Iași va beneficia de 0,1 procente, iar firma Consitrans București va primi 1,3 la sută. Aceasta din urmă are și calitatea de terț susținător.

De la evaziune la constituirea unui grup infracțional

Principala firmă din asocierea care a câștigat procedura aparține lui Gheorghe Vlasie, un apropiat al lui Ionel Arsene, șeful Consiliului Județean Neamț. Asupra Aqua Parc SRL sunt acuzații de evaziune fiscală și spălare de bani, această firmă rulând sute de milioane de euro din bani publici ani la rând. În iunie 2016, structura DIICOT Neamț a trimis în judecată 11 persoane, printre care și Gheorghe Vlasie, dosarul aflându-se și în prezent pe rolul Tribunalului Neamț. În plus, Gheorghe Vlasie este judecat pentru aderare la un grup infracțional organizat, evaziune fiscală în formă continuată și complicitate la spălare de bani.

Potrivit DIICOT, în perioada 2012-2015, Vlasie a aderat la o grupare infracțională în scopul degrevării ilegale a SC Aqua Parc SRL de la plata sumelor datorate bugetului de stat cu titlu de taxe și impozite. În aceste condiții s-a ajuns la un prejudiciu creat bugetului de stat de 1,7 milioane lei. Acesta a virat în conturile unor alte firme apropiate unele sume corespunzătoare facturilor emise de aceste societăți comerciale către SC Aqua Parc SRL și SC Stef Edil CDP SRL, sume care apoi au fost ridicate cash de către alți inculpați în dosarul grupului infracțional

Ce prevede lucrarea?

Proiectul se va derula prin fonduri europene, în baza Programului Operațional Infrastructură Mare. Contractul prevede
reabilitarea a 71,512 kilometri de drum din cei 76 kilometri, construcția unui pod nou, dar și modernizarea a opt poduri. Inițial au fost trei oferte pentru reabilitarea acestui traseu. Pe lângă cea câștigătoare au mai fost oferte depuse din partea asocierii Danlin XXL (Secuieni – Neamț) – Hydrostroy (Bulgaria) – Vodstroy 98 (Bulgaria) – TPF Inginerie (București) – Simpa Consult (Iași) – Routte Construct (Ilfov), dar și a asocierii Autotehnorom (Suceava) – EKY Route (Târgu Frumos – Iași) – OPR Asfalt (Timișoara) – Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania) – Evalcons Tech (Bacău). Licitația a fost demarată în vara anului trecut, însă schimbările de pe scena politică au tot dus la amânări succesive ale procedurii.

Adauga un comentariu