În noua ediție BZI LIVE, Ionuţ-Cristian Săvoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor şi fost preşedinte al Uniunii Geodezilor din România, a discutat despre infrastructura feroviară din România. Uniunea Europeană a întors ochii către sectorul feroviar. În România, sunt multe proiecte de fezabilitate și de modernizare pentru mai multe rute. Totodată, România stimulează crearea unor sisteme metropolitane feroviare.
Ionuț-Cristian Săvoiu la BZI LIVE, despre infrastructura feroviară
Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor Ionuț-Cristian Săvoiu a discutat în cadrul ediției BZI LIVE despre infrastructura feroviară din Moldova și România, menționând că se vor produce schimbări majore în acest sens, iar confortul călătorilor „va fi altul”.
„Uniunea Europeană a întors privirea către sectorul feroviar. Faptul că trăim o epocă a schimbărilor climatice, devine foarte important transportul feroviar în România, în special pe ruta dinspre Vișani, Suceava către portul Constanța. Vor fi proiecte de fezabilitate, de modernizare pentru această rută. Suntem pe coridor european, pentru ca după ce Ucraina și Republica Moldova au semnat cererea de aderare la UE, a fost necesar să se analizeze harta rutelor de transport european. Avem coridoare suplimentare care afectează pozitiv țara noastră. Avem posibilitatea să primim fonduri europene pentru modernizarea traseului de la Vișani către portul Constanța, dar şi pentru Iași – Chișinău. Asta este vestea nouă.
Noi avem proiectele în revizuire și vor intra în faza de acord de mediu. Există bani europeni și pentru material nou. Avem câteva proiecte de finanțare pentru reînoirea parcului de trenuri. Se achiziționează cel puțin 20 de trenuri din PNRR pentru lung parcurs. Avem un contract semnat pentru alte 20 de rame electrice, cu contract de mentenanță. În 2024 sunt convins că le veţi veda circulând la Iași. Avem vreo 60 de trenuri regionale, în 3 pachete, care vor fi licitate suplimentar. În 2024 confortul călătorilor va fi altul. Peste un miliard de euro se va înveşti pentru rezolvarea problemelor care încetinesc mersul trenurilor.
România a intrat într-o nouă paradigmă, deoarece stimulează crearea unor sisteme metropolitane feroviare prin colaborarea autorităților locale, fie că e județ sau municipiu, care, împreună cu CFR, să poată să definească proiecte și să prindă fonduri europene pentru material rulant. Poate să aplice fonduri pentru constituirea unor noi puncte de oprire, acolo unde localitățile s-au dezvoltat. Aceste puncte de oprire trebuie să fie iluminate corespunzător, să fie locuri de parcare”, a declarat Ionuț-Cristian Săvoiu.
Ionuț-Cristian Săvoiu: „Planificarea strategică trebuie să se întâmple anul acesta”
„Uniunea Europeană insistă mult pe rețeaua de feroviară de mare viteză care este similară serviciilor oferite de rutele aerine până la 1000 km. Rețeaua de mare viteză, care la noi va fi transfrontalieră, va fi susținută de mai multe state. Avem potențial foarte bun pe relația Viena, și România a declarat că susține conectarea Budapestei cu București. Planificarea strategică trebuie să se întâmple anul acesta. Trebuie să arătăm care vor fi prioritățile din punct de vedere al fezabilităţii. Lucrurile trebuie să se întâmple până în 2028, să avem lucrări pe marea viteza. Lucrările pe mare viteză se pot face pe linii existente. Tranzitarea tarii implică traversarea munţilor. Deci, terenul de dezvoltare este destul de greu. Trebuie să ţinem cont de aceste condiţii. Avantajul trenului de mare viteză pe lângă transportul aerien, este ca el pleacă din centrl oraşului şi reduce timpul de transport care fpoate fi imrpevizibil. Aşa te duci la gară, şi te opreşti în alta gară.
Călătoria cu un tren de mare viteză de la Iaşi la Bucureşti. Trebuie să vedem reţeaua asta, să vedem cu arata proiectul european. Că poate să vină pe un traseu cu 160 km pe oră. Noi prezentam hărţi, dar nu avem încă traseul. Cred eu ca oamenii din centrul Moldovei trebuie să aibă un cuvânt de spus. Eu zic că la Iaşi exista potenţial şi sunt oameni preocupaţi în momentul de fată. Sunt activi în zona marilor municipii din România”, a menționat Ionuț-Cristian Săvoiu.
s-au trezit dupa 33 ani?
M , ie cu C a c at !
de vreo 5 ani incearca sa implementeze transportul bicicletelor pe tren si acum tot cu nasu se merge ca bilete nu sunt decat ca cateva curse. noroc de privati