Actualitate

Jocul „Balena Albastră” a făcut prima victimă din acest an. O fată din Botoșani, în vârstă de 14 ani, s-a spânzurat

Publicat: 06 sept. 2021
o fată de 14 ani înainte de a sinucide, la Botoșani
Primarul comunei Coţuşca, Constantin Viorel Ciobanu, spune că, din primele verificări, gestul fetei ar fi fost urmarea participării acesteia la un joc online periculos

O fetiţă, ân vârstă de doar 14 ani din localitatea Coţuşca, judeţul Botoşani, s-a sinucis duminică seară, 5 septembrie 2021. Din nefericire, ea a fost găsită spânzurată într-o anexă a locuinţei.

Conform autorităților, părinţii Robertei sunt plecaţi la muncă peste hotare, iar fata şi un frate de-al său se aflau în grija unui unchi, potrivit BotosaniNews.

Primarul comunei Coţuşca, Constantin Viorel Ciobanu, afirmă faptul că, din primele verificări, fata ar fi fost victima unui joc online periculos.

„Eu aseară am fost anunţat, însă nu am avut puterea să mă duc acolo să văd cum stau lucrurile, pentru că e anchetă în derulare. Se pare că Procuratura a luat telefonul şi a constatat lucrul acesta. Din ce am înțeles, juca un joc pe internet în care i se cerea până la sacrificiul suprem. Nu este oficial, dar cei care au fost acolo mi-au transmis lucrul acesta”, a afirmat primarul.

„Familiile, şi părinţii, şi unchii, sunt oameni cu bunăstare, nu oameni dintr-o categorie socială mai scăzută. E destul de neplăcut”, a adăugat Ciobanu.

Jocul ”Balena Albastră” face tot mai multe victime. Care este profilul psihologic al tinerilor

Specialiștii Centrului Internațional Antidrog și drepturile Omului (CIADO) au demarat o anchetă pentru a analiza profilul psihologic al tinerilor care intră în jocul online numit „Balena Albastră„. Aceștia au ajuns la concluzia că tinerii care joacă aşa ceva seamănă cu cei care consumă droguri. Ajung să devină teribilişti şi sunt atraşi în aceste zone negative prin iluzia libertăţii.

Așadar, toţi participanții au un numitor comun: teribilismul juvenil şi revoltă împotriva societăţii, lucru speculat de administratorii jocului. Ca şi celelalte vicii, toate jocurile pe calculator sunt gândite în jurul aceluiaşi element central: jucătorul.

În altă ordine de idei, aşa se face că elementele de hardware şi software se schimbă, dar psihologia din spatele modului în care jucătorul învaţă şi reacţionează la jocuri rămâne constantă: toate jocurile pe calculator cer în mod implicit jucătorului să răspundă într-un anume fel.

Conform specialiștilor, pentru a fi fericiţi în familie sau la şcoală, s-a ajuns la concluzia că tinerii au nevoie de doar trei lucruri: autonomie (o oarecare putere de hotărâre asupra activităţilor pe care le prestează), complexitate (să nu aibă o activitate reptetitivă, monotonă), și o legătură între efort şi recompensă.

”Cei mai mulţi dintre jucători nu au aceste lucruri nici acasă şi nici la şcoală. Jocurile care dau dependenţă le conferă toate trei aspectele, mai precis iluzia acestor elemente. Iluzia independenţei”, ne-a spus Gigle Lazăr, directorul executiv al CIADO.

Balena Albastră a făcut victime şi la Iaşi

Cinci copii de la Şcoală Gimnaziala „Veronica Micle” nr. 2 au ajuns la spital după ce au jucat acest joc extrem de periculos. Întreaga întâmplare a avut loc în anul 2017.

Copiii spun că au auzit pe internet amănunte legate de „Balenă Albastră” şi au reprodus scenele în sala de clasă. Patru fete şi un băiat au ajuns la spital după ce aveau dificultăţi mari de respiraţie. Jocul în care sunt implicaţi a fost „lansat” în sala de clasa de către o fată. Copiii erau în clasa a VI-a.

Cei cinci elevi şi-au ţinut respiraţia în mod voluntar până au leşinat. Doi dintre ei au căzut şi au suferit lovituri în zona capului şi a spatelui.

La faţa locului au intervenit două ambulanţe ale SAJ Iaşi care i-au transportat pe elevi la Spitalul Pediatric „Sf. Maria” din Iaşi.





Comentarii
Adauga un comentariu